Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Jeg gjør fortsatt 97 prosent av alt husarbeid selv om jeg nå jobber 100 prosent. Synes det blir helt feil. Greit at han skal kose seg hjemme, men jeg blir jo veldig sliten. Anonymkode: 4e130...f13
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Jeg krever selvsagt ikke en dritt Han er en voksen mann som selv evner å prioritere hva som må gjøres. Jeg hadde nektet å gjøre alt når han har permisjon på samme måte som jeg ikke gjør alt når vi begge jobber. Anonymkode: 842c8...a20
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg krever selvsagt ikke en dritt Han er en voksen mann som selv evner å prioritere hva som må gjøres. Jeg hadde nektet å gjøre alt når han har permisjon på samme måte som jeg ikke gjør alt når vi begge jobber. Anonymkode: 842c8...a20 Skulle jo ønske han så det. Nå har jeg arbeidshelg. Barnet sov dupp på tre timer i dag. Likevel har han ikke vasket opp kasserollen fra i går, ikke tørket av flekkete bord eller kjøkkenbenk. Gulvene har synlige flekker etter diverse gris. Klærne til minstemann fra i går ligger på gulvet. Han har ikke brettet en maskin eller satt på en maskin. Kjenner jo jeg blir oppgitt!! Han sier jeg er så sur når jeg kommer hjem, men det er ikke så rart synes jeg. Han gjord ikke noe da han var hjemme, og i såfall var det minimalt. Blir sur av å ha rot rundt meg jeg.. Anonymkode: 4e130...f13
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 Har hatt mann i perm tre ganger og aldri krevd noe som helst. Gidder ikke være sammen med en latsabb som tror huset er mitt ansvar og han er gratispassasjer. Han har gjort det han ville, og det har stort sett vært det meste. Hentet/levert i bhg, handlet, laget mat, vasket enten klær eller hus. Jeg har selvsagt også bidratt, men ikke på langt nær så mye som han tok. Anonymkode: bcdd8...d5f
MrGoodMan Skrevet 29. september 2018 #5 Skrevet 29. september 2018 Kreve ?? Er man ikke 2 voksne mennesker ? Skal ikke skryte på meg at jeg er den flinkeste på husarbeid, men må jo være noe fundamentalt galt hvis den ene parten bor på "hotell" ?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #6 Skrevet 29. september 2018 Jeg gar aldri vehøvd å stille krav. Når vi hadde baby gjorde vi alt av husarbeid i fellesskap etter at babyen var lagt for kvelden uavhengig avhvem somvar hjemme. Unntaket var at vi begge ryddet etter oss på kjøkkenet hver gang vi hadde brukt det og at vaskemaskinen ble satt på av den som kom først hjemom ettermiddagen. Anonymkode: 77ff1...42e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skulle jo ønske han så det. Nå har jeg arbeidshelg. Barnet sov dupp på tre timer i dag. Likevel har han ikke vasket opp kasserollen fra i går, ikke tørket av flekkete bord eller kjøkkenbenk. Gulvene har synlige flekker etter diverse gris. Klærne til minstemann fra i går ligger på gulvet. Han har ikke brettet en maskin eller satt på en maskin. Kjenner jo jeg blir oppgitt!! Han sier jeg er så sur når jeg kommer hjem, men det er ikke så rart synes jeg. Han gjord ikke noe da han var hjemme, og i såfall var det minimalt. Blir sur av å ha rot rundt meg jeg.. Anonymkode: 4e130...f13 Men hva sier han selv da? Jeg hadde spurt om han var syk siden han ikke hadde orket å gjøre noen ting. Anonymkode: 842c8...a20
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #8 Skrevet 29. september 2018 Han bør selvsagt gjøre akkurat det samme som blir ‘krevd’ av deg når du har vært i perm. Å det bør han gjøre uten at du skal måtte be om det. 👍 Anonymkode: e359f...042
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #9 Skrevet 29. september 2018 tenker at når han er hjemme med barnet, tar han seg av kun barnet,men at du gjør alt er ikke greit, dere bør sette dere ned og dele oppgavene ca likt mellom dere Anonymkode: e1763...976
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #10 Skrevet 30. september 2018 Kreve ble et feil ord da. Men forventer da? Jeg blir bare så lei av at han ikke klarer å se alt som trengs å gjøres... Anonymkode: 4e130...f13
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #11 Skrevet 30. september 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kreve ble et feil ord da. Men forventer da? Jeg blir bare så lei av at han ikke klarer å se alt som trengs å gjøres... Anonymkode: 4e130...f13 Mannen min ser ikke noe som helst av husarbeid, samme om han jobber eller er i permisjon. Han er helt blind for det. Det eneste han kan finne på å ta uten å bli bedt om det, er oppvasken. Men han tørker aldri av benker eller bord, eller koster/vasker gulvet (helt nødvendig med tre barn, hvordan en er ett år og søler mye). Jeg er mildt sagt oppgitt. Generelt tenker jeg at husarbeidet bør deles ca 50/50 uavhengig av hvem som er hjemme i permisjon. Men det må kunne forventes at den som er hjemme med barn tar unna ting som oppvask og lett rydding, som er minimum. Klesvask også, egentlig - men her tar jeg all klesvask uansett, siden han vasker alt sammen på seksti grader, uansett materiale og farge. Har ikke så lyst til at Nøstebarnklærne skal bli dukkeklær... Anonymkode: 80a88...a02
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #12 Skrevet 30. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min ser ikke noe som helst av husarbeid, samme om han jobber eller er i permisjon. Han er helt blind for det. Det eneste han kan finne på å ta uten å bli bedt om det, er oppvasken. Men han tørker aldri av benker eller bord, eller koster/vasker gulvet (helt nødvendig med tre barn, hvordan en er ett år og søler mye). Jeg er mildt sagt oppgitt. Generelt tenker jeg at husarbeidet bør deles ca 50/50 uavhengig av hvem som er hjemme i permisjon. Men det må kunne forventes at den som er hjemme med barn tar unna ting som oppvask og lett rydding, som er minimum. Klesvask også, egentlig - men her tar jeg all klesvask uansett, siden han vasker alt sammen på seksti grader, uansett materiale og farge. Har ikke så lyst til at Nøstebarnklærne skal bli dukkeklær... Anonymkode: 80a88...a02 Med mindre mannen er psykisk utviklingshemmet klarer han selvsagt å lese vaskelapper på klær. Men klart, det er mer behagelig å spille hjelpeløs så slipper han unna. Eldste trikset i boka. Som fortsatt funker for enkelte tydeligvis... Anonymkode: bcdd8...d5f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #13 Skrevet 30. september 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kreve ble et feil ord da. Men forventer da? Jeg blir bare så lei av at han ikke klarer å se alt som trengs å gjøres... Anonymkode: 4e130...f13 Poenget er ikke om du kaller det kreve, forvente eller håpe på. Poenget er at skikkelige mannfolk tar sin del av arbeidet hjemme. Uten at du på noen som helst måte må pålegge han det. Dersom han ikke tar sin del faller jo alt på deg. Det er utrolig respektløst å behandle sin partner som tjener og vaskehjelp. En mann som utnytter meg på den måten elsker meg ikke. Så han hadde jeg forlatt. Anonymkode: bcdd8...d5f
Toneelise Skrevet 30. september 2018 #14 Skrevet 30. september 2018 Jeg forventer at det er ryddet etter frokost, at det har blitt vasket klær, tørket og lagt i skap at bord og benker er tørket av på kjøkkenet og at middag er ferdig til jeg kommer hjem. Så etter middag rydder vi sammen av bordet, vasker kopper og setter på plass. Jeg støvsuger eller vasker over gulvet på kjøkkenet. Han vasker på badet og rydder det og at klærne blir lagt på vaskerommet og søppel tatt ut. Hvis det trengs støvsuger jeg i stuen og rydder opp barnas leker. Så må barnas sekker gås over ,skitne klær tas ut og matbokser/flasker vasket opp. Barnas uteklær må ses over evn vaskes eller tørkes av. Sko tørkes. Nå er det min tur til å ta meg av barnet og skifter bleier og bytter klær etter middag. Så selvfølgelig skal du forvente at dette er gjort når du kommer hjem, slik han forventet at du hadde gjort det når du var i perm. Hvis barnet deres sover 3 timet har han mer enn nok tid til å gjøre det.
MrGoodMan Skrevet 30. september 2018 #15 Skrevet 30. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kreve ble et feil ord da. Men forventer da? Jeg blir bare så lei av at han ikke klarer å se alt som trengs å gjøres... Anonymkode: 4e130...f13 Tja du får la være å fungere som tjener å se hvor lang tid det tar før han selv innser at ting ikke gjør seg selv.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #16 Skrevet 30. september 2018 13 minutter siden, MrGoodMan skrev: Tja du får la være å fungere som tjener å se hvor lang tid det tar før han selv innser at ting ikke gjør seg selv. Jeg er ikke hi, men min erfaring er at det skjer ikke innenfor et tidsspenn der jeg er villig til å oppholde meg. Jeg prøvde den metoden i ett år, etter å ha prøvd det meste annet. Da tok jeg ut skilsmisse. Er man gris får man være det i eget hus, ikke i mitt. Anonymkode: 34e93...fe7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #17 Skrevet 30. september 2018 Jeg tenkte det nå. At jeg streiker litt. Det er jeg som alltid gjør alt, som rydder og ordner. Sørger for at sengene får nye trekk. Som sorterer klær som er for små. Som rydder rommene til barna. Han er så lite nøye på alt. Det er jeg som må mase på barna for å rydde rommene sine.. Han får all kosen med de, og jeg må mase og jeg må rydde.. Problemet er jo at det går utover barna når han glemmer å pakke klær tii bhg og skole.. Anonymkode: 4e130...f13
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #18 Skrevet 30. september 2018 Vi snakket om dette på forhånd slik at det ikke skulle bli kræsj mtp forventninger. Så jeg forventet at han gjorde det samme som meg. Dvs tok ansvar for handling, husarbeid, vaske klær o.l. samt nattevåk. Men det var jo alltid rom for å vike fra oppgaver av og til. Anonymkode: 7661c...d7e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #19 Skrevet 30. september 2018 Jeg har det litt som deg. En mann som virkelig gjør en innsats på jobb og har friperioder. Når han kommer hjem etter en jobbperiode forventer han at han skal få kongelig mottakelse, og at jeg må forstå at han nå må hvile frem til neste jobbperiode Det han glemmer er at jeg har 100% jobb og samtidig skal ta alt med hjem og barn.. så det er ikke som om at jeg ligger på latsida når han er på jobb. Hos oss kan dette ende med at vi går fra hverandre Anonymkode: 37cca...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå