Gå til innhold

Konisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det?

Jeg er 33 år og ikke ferdig med å få barn! Fått påvist grad 3 av celleforandringer, forstadie til kreft, høygradige celleforandringer. Tatt biopsi og venter på svar. Regner med jeg må koniseres. Og det går selvsagt fint. 

Litt kleint at det er forårsaket av HPV 16, det mest aggressive HPV-viruset. Føler meg som en smittebombe og det er selvsagt i mitt hode. Har fast partner så skal ikke smitte andre uansett. 

Mange tanker. Som feks: Tør ikke fortelle familie og venner fordi jeg tenker de da tenker jeg er en uforsiktig type som har hatt mange seksualpartnere og ikke brukt kondom (smitter forresten med kondom også så hjelper ikke!). 

Anonymkode: a61d9...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har gjort det?

Jeg er 33 år og ikke ferdig med å få barn! Fått påvist grad 3 av celleforandringer, forstadie til kreft, høygradige celleforandringer. Tatt biopsi og venter på svar. Regner med jeg må koniseres. Og det går selvsagt fint. 

Litt kleint at det er forårsaket av HPV 16, det mest aggressive HPV-viruset. Føler meg som en smittebombe og det er selvsagt i mitt hode. Har fast partner så skal ikke smitte andre uansett. 

Mange tanker. Som feks: Tør ikke fortelle familie og venner fordi jeg tenker de da tenker jeg er en uforsiktig type som har hatt mange seksualpartnere og ikke brukt kondom (smitter forresten med kondom også så hjelper ikke!). 

Det skal gå fint å få barn selv etter konisering, mulig man må ta visse forholdsregler, men det kommer nok an på hvor mye de tar, og hvor mye det er å ta av fra før.

At HPV har forårsaket det skal du ikke tenke så mye på, du trenger jo ikke fortelle familien at du har det engang, og jeg syns det er leit at folk tenker slik om dette viruset. Det er så utrolig mange som har det, og langt fra de fleste av de har hatt mange partnere. Du kan få det første gang du har sex, så det har absolutt ingenting å si. 

Anonymkode: 73e79...857

Skrevet

Jeg ble konisert i 2015, og ble gravid året etter. Fikk ekstra oppfølging hvor de sjekket livmorhalsen, fordi man i noen tilfeller kan føde for tidlig hvis den er for kort og gir etter. Ellers null problemer med tanke på graviditet😊 

Jeg født forøvrig i uke 35, men det var ikke pga livmorhalsen/koniseringen👍

Anonymkode: 5cf62...848

Skrevet

Jeg har tatt konisering i februar i år og hadde også hpv 16. Hatt fast partner i 14 år så tydeligvis hatt hpv like lenge ( jeg hadde aldri tatt celleprøve før jeg var over 30 år:/) Er nå kvitt hpv i følge siste prøve , men skjønner hva du mener med at man føler seg som smittebærer. Det er man i utgangspunktet ikke, da rundt 70-80 prosent har hatt eller kommer til å få hpv. Det har blitt så vanlig dessverre ;/

Anonymkode: 52e4e...ce3

Skrevet

80% har HPV men ikke nr 16! Den som er jævlig. 

Nå kan partneren min ikke være utro da, hehe, det er det eneste positive (neida, men må jo prøve å le oppi alt). 

Takk for rause svar fine damer! 

Skrevet

Søsteren min hadde grove celleforandringer da hun var 20 år. Ble gravid da hun var 29 år og fødte i uke 42. Ingen komplikasjoner 😊

Anonymkode: d0b97...01e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...