Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 De går i 8 trinn Var veninner før. Og hos oss mye. De var 4 stk. Nå er det annerledes. De trekker seg unna og er lite sammen med min datter. Hun får blikk og en kald skulder. Jeg har tatt det opp med skolen. Vi har hatt noen møter. Og datteren min får samtaler med en på skolen. De skyver litt ansvar over på min datter. Sier min datter også sender blikk, og det gjør hun sikkert. Og så sier rektor og kontaktlærer at min datter må slutte å ta alt så negativt. Lære seg å ikke tolke alle blikk negative. Hun skal ille bli lei seg om de ikke hilser om morran. Hun får beskjed om at det er ikke sikkert det er som du tror, jammen det er ikke sikkert sånn og slik. I dag ble en annen veninne med hjem. Og hun fortalte de to jentene som stenger min datter ute også baksnakker meg. Pluss at min datter går i merkeklær forde hun tror hun er tøff.... hun har noen klær fra kjente merker og noen fra ukjente merker...har ikke alle det? Og begge disse jentene har både Adidas, fila, 2xu, Og levis de også. Jeg kjenner jeg koker når de sier stygge ting om MEG. Og om min datter. Den vennen som var med hjem i dag sa de sa mye men hun husker ikke alt. Blant annet at JEG har baksnakket de. Vel den ene av de to har løyet mye oppigjennom. Og skapt mye splid. Den andre har sammen med min datter noen ganger kommet og vert fortvilt over hun som lyver. Da har vi snakket om det. At det ikke er bra. At hun kanskje er usikker på seg selv. At de må ikke bli dratt inn i det osv. - er det ikke mulig å si sånt uten at det kalles baksnakking?? Jeg kjenner at jeg er opprørt. Har lyst å fortelle rektor og klassekontakt hva den vennen i dag sa. Men hun er redd hun får kjeft av de to jentene dersom jeg sier hva hun har sagt. Gode råd?????? Anonymkode: 49c05...b80
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Ingen med gode råd i kveld? Anonymkode: 49c05...b80
Østerdølen Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Jeg ville har kontaktet foreldrene jeg, og krevd et møte mellom dere uten rektor.På skolen kan du kreve en oppfølgingsplan, og jeg hadde nok vært rimelig klar ovenfor rektor at dette er en alvorlig sak som ikke skal bortforklares.Stå på, og signaliser til alle parter at dette finner dere dere ikke i på noen måter.
Nyttårs barn Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 Tror kanskje jeg ville vært litt forsiktig med å involvere meg i jentegreier mellom 8-klassinger. Hvem som sa hva om hvem og når, dette er en oppskrift på suppe. Be jenta di om å se seg om etter andre og bedre venner og jeg tenker også at mye kan skje nå i denne alderen, de utvikler seg og modnes.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Jeg tenker at dette i utgangspunktet er noe som dere foreldre burde prøve å ordne opp i. Jeg syns at alt blir skolens ansvar for tiden. Det er viktig at skolen har tiltak for at alle skal ha det bra på skolen, men selve konflikten har ikke skolen noe med. Anonymkode: c3f90...bee
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 Du høres ut til å være på samme nivå. "Hun sa ..og så sa jeg..og så sa noen andre at hun hadde sag... og så blikket de meg" - voks opp. Anonymkode: 5af96...24f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Du høres ut til å være på samme nivå. "Hun sa ..og så sa jeg..og så sa noen andre at hun hadde sag... og så blikket de meg" - voks opp. Anonymkode: 5af96...24f Den der kan du utdype....for den var heilt utenfor fornuft. Anonymkode: 49c05...b80
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 Har ikke så mye råd annet enn at jeg føler med deg, og at dette dessverre er noe din datter må igjennom. Ungdom er fæle på den tiden. Gruer meg allerede til min datter kommer ditt. Hun er 9 år og ser allerede nå tendensene 😏 Anonymkode: c0395...35b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2018 #9 Skrevet 30. september 2018 Ja det er nok det. Noe de må igjennom. Det er vondt å se vennskap som har blomstret siden bhg plutselig bli kastet på båten. Jentunger som har gått inn og ut her, spist mange måltid hver uke og sovet her masse plutselig snu ryggen til. Blikk, himling med øyne, de blir bare stille, og så får vi høre igjen hva de sier bak ryggen.... off..... det var lettere når de var små. ☹ Anonymkode: 49c05...b80
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. oktober 2018 #10 Skrevet 2. oktober 2018 Det er en vanskelig fase det der. Vi hadde det også litt sånn da den ene datteren min gikk i 8.klasse. Jeg ville uten tvil tatt kontakt med foreldrene til disse jentene. Går ut ifra at du kjenner dem siden jentene har vært så mye hos dere? Legg fram for dem hva som skjer, og la dem ta det videre. Mulig det også var lurt om jentene også var med? Ellers ville jeg sagt til datteren min at hun burde se seg om etter nye venner å gå sammen med. Dette går nok over, men det kan være lurt å gjøre dem oppmerksomme på at dere voksne følger litt med, og at utfrysing og mobbing med blikk ikke tolereres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå