Gå til innhold

«Takk for sist»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken betydning er "vanlig" eller "riktig"?

A:

Når man treffer noen det er lenge siden man har møtt, f.eks tante du ikke har møtt siden sommerferien for tre år siden? 

B:

Når du møter noen første gangen etter at dere f.eks var i samme middagsselskap eller fest?

Anonymkode: 665e1...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det om B. 

Hvis situasjonen er A bruker jeg noe som "Så godt å se deg igjen" eller "Det var jammen lenge siden, så hyggelig!" 

Anonymkode: a7a5b...0ea

Skrevet

B. Når jeg sier takk for sist sier jeg det typisk til noen jeg ikke kjenner så godt som jeg har møtt feks en gang tidligere i en sammenkomst. Sier aldri takk for sist til familiemedlemmer eller venner selv om det er lenge siden jeg så de sist. 

Anonymkode: 592c1...be9

Skrevet

Jeg skulle til gynekolog i dag, å det første han gjorde etter han ropte opp navnet mitt, var å si: Takk for sist og tok meg i hånden, og pekte inn i rommet. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle til gynekolog i dag, å det første han gjorde etter han ropte opp navnet mitt, var å si: Takk for sist og tok meg i hånden, og pekte inn i rommet. 

😂😂

Skrevet

"Takk for sist" er en frase som typisk brukes når man møter folk man ikke kjenner personlig, men har møtt før. Det følger gjerne med en håndhilse. 

Skrevet

Både A og B 

Anonymkode: ca1ef...bc1

Skrevet

Både A og B

Anonymkode: e0ab6...0de

Skrevet

Hjertelig takk for flotte svar fra dere alle. Ser jeg kanskje har misforstått litt... TS 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hjertelig takk for flotte svar fra dere alle. Ser jeg kanskje har misforstått litt... TS 

Hva tenker du da?

Skrevet

Frasen er vel mest typisk i situasjon B, men vil ikke si at det er feil å bruke den i situasjon A heller.

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo bruke den i begge situasjoner, altså. For meg faller det bare mest naturlig å si det til folk jeg ikke kjenner så godt, mens jeg selv drar en litt mer personlig og ofte fjollete variant til familie og venner. Det er likevel flere i slekta mi som kan finne på å si "Takk for sist" når vi treffes etter mange år. Da svarer jeg "Takk for sist" og syns ikke det er noe rart med det :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du da?

Tenkte det var mer slik man sa etter et hyggelige møte osv. Men han mente nok ikke noe med det. 🙂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte det var mer slik man sa etter et hyggelige møte osv. Men han mente nok ikke noe med det. 🙂

Åjo, det kan godt være det også, så da blir det c.

😉

Anonymkode: 76066...352

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, sånn kan det og brukes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...