Gå til innhold

Menn bør kanskje tjene mer enn kvinner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke før samme jobb, men totalt sett.

Norske menn er i snitt nesten 15 cm høyere enn kvinner. Det gjør at veldig mye må gjøres større for å passe mennene. 

Hvis vi ikke hadde trengt å ta hensyn til de høye mennene kunne vi redusert takhøyden i alle offentlige og private bygg, sofaene kunne vært litt kortere, vi hadde trengt litt mindre plass i bilen og på toget osv. Det ville gjort at vi hadde spart veldig mye av felleskostnadene.

I familiebudsjettet kunne man også spart mye. Det første er selvfølgelig at menn trenger mer mat og større klær og sko, men de trenger også mer plass. Da skulle det egentlig bare mangle at de jobber og tjener mer enn kvinner. Vi må jo kunne regne med at de "forvokste" kroppene deres bidrar ekstra når de forbruker mer?

Totalt sett bør dermed menn bidra med mer inntekt til familien og betale mer skatt til samfunnet enn kvinner. Hvis menn generelt ikke kan produsere mer per time på jobb enn kvinner bør de da egentlig jobbe fler timer for å veie opp for sitt forbruk.

Anonymkode: 042a1...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ellers har du det bra? 😳

Anonymkode: 2b651...540

Skrevet

Kvinner som gjør det samme som menna burde tene mindre ?

Anonymkode: 3cd88...a5e

Skrevet

Men da er min bil større fordi den skal passe menn, og jeg må betale mer penger... Med den logikken burde faktisk jeg tjene mer fordi menn gjør det dyrere for meg å leve?! 

Anonymkode: daa8b...15b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kvinner som gjør det samme som menna burde tene mindre ?

Anonymkode: 3cd88...a5e

Nei, det burde jo være lik lønn for likt arbeid, men mennene burde enten jobbe mer effektivt, slik at de fikk gjort mer på samme tid eller jobbe fler timer enn damer, slik at de blir berettiget til mer i lønn. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da er min bil større fordi den skal passe menn, og jeg må betale mer penger... Med den logikken burde faktisk jeg tjene mer fordi menn gjør det dyrere for meg å leve?! 

Anonymkode: daa8b...15b

Du kan jo velge en mindre bil til deg selv, men hvis du og en mann skal dele bil bør han betale en større andel enn deg, i innkjøp og bruk, for å veie opp for at han må ha en større bil.

En annen mulighet hadde jo vært å pålegge alle menn for eksempel 50.000 ekstra i "manneskatt" for å kompensere for at de er større og dermed påfører det  større utgifter.

(Jeg ser imidlertid muligheten for at en del menn hadde protestert ganske heftig mot en slik politikk)

Skrevet

Vent litt, hva gjør jeg, som er 1 cm høyere enn mannen min? Kjøper dyrer klær og spiser mer god mat enn han også.

Anonymkode: 2c540...03a

Skrevet

Hvis de får mindre og lite næringsrik mat fra de er små, så vil de vel på sikt bli mindre av vekst, og dermed blir de mer lønnsomme igjen.

Samtidig - hvem skal da rekke opp til de øverste hyllene i kjøkkenskapet? 

Skrevet
1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Hvis de får mindre og lite næringsrik mat fra de er små, så vil de vel på sikt bli mindre av vekst, og dermed blir de mer lønnsomme igjen.

Samtidig - hvem skal da rekke opp til de øverste hyllene i kjøkkenskapet? 

Hvis mennene stoppet veksten på et fornuftig nivå hadde vi jo ikke hatt behov for den øverste hyllen.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Norske menn er i snitt nesten 15 cm høyere enn kvinner. Det gjør at veldig mye må gjøres større for å passe mennene. 

Hvis vi ikke hadde trengt å ta hensyn til de høye mennene kunne vi redusert takhøyden i alle offentlige og private bygg, sofaene kunne vært litt kortere, vi hadde trengt litt mindre plass i bilen og på toget osv. Det ville gjort at vi hadde spart veldig mye av felleskostnadene.

I familiebudsjettet kunne man også spart mye. Det første er selvfølgelig at menn trenger mer mat og større klær og sko, men de trenger også mer plass. Da skulle det egentlig bare mangle at de jobber og tjener mer enn kvinner. Vi må jo kunne regne med at de "forvokste" kroppene deres bidrar ekstra når de forbruker mer?

Totalt sett bør dermed menn bidra med mer inntekt til familien og betale mer skatt til samfunnet enn kvinner. Hvis menn generelt ikke kan produsere mer per time på jobb enn kvinner bør de da egentlig jobbe fler timer for å veie opp for sitt forbruk.

Wow, så fordi de koster mer så skal de tjene mer? Det er vel mer rettferdig om de skulle betalt mer skatt. Men du er jo helt fjern, så kanskje du bør slutte med å ruse deg?

Anonymkode: 5cdce...6ca

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Wow, så fordi de koster mer så skal de tjene mer? Det er vel mer rettferdig om de skulle betalt mer skatt. Men du er jo helt fjern, så kanskje du bør slutte med å ruse deg?

Ja, de bør da selvfølgelig betale mer skatt. Tjener man mer betaler man allerede i dag mer skatt enn en som tjener mindre. En konkret mennesket er også mulig.

I dag jobber fler kvinner enn menn deltid. Det blir av en del sett på som et problem fordi de da ikke yter like mye til samfunnet som mennene. Ut fra en tankegang som jeg har skissert vil det derimot være helt greit, og egentlig rettferdig, ettersom de har mindre behov enn menn på mange områder.

Skrevet

De er billigere i drift. Klær, møbler, frisørtimer, juveler, manikyr, pedikyr, you name it! 

Skrevet
4 minutter siden, koro51 skrev:

De er billigere i drift. Klær, møbler, frisørtimer, juveler, manikyr, pedikyr, you name it! 

Alt det du ramser opp her er valgfrie utgifter. Det er ikke noe man trenger.

Så vidt jeg vet er det heller ikke slik i de fleste familier at kvinnens luksusutgifter er høyere enn mannens. Det vil selvfølgelig variere, men menn har generelt også områder de bruker mer på enn kvinner som sportsutstyr, alkohol og bil.

Hvis du bruker sifo sitt referansebudsjett ser du blant annet at de beregner at en voksen mann trenger mer penger totalt til eget forbruk, inklusive mat, enn en en voksen kvinne.

Skrevet

Super idé. La det gjelde store kvinner også. Man bør få betalt ut fra en satt kilopris🧐

Anonymkode: f64d7...c0f

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Super idé. La det gjelde store kvinner også. Man bør få betalt ut fra en satt kilopris🧐

Anonymkode: f64d7...c0f

I den grad alt skal ned på individnivå kunne man gjort det, men som grupper blir det naturlig å se på gjennomsnittet for gruppen.

Jeg mener faktisk seriøst at det er et større problem i dag at menn, på grunn av sin fysikk, legger premissene for hvordan verden skal se ut, takhøyde, bredden på dører, benplass osv samtidig som det ansees som et problem at kvinner ikke jobber nok og koster mer i fr eksempel uføretrygd. Hvis gruppene faktisk skal sammenliknes bør alle forhold taes med i regnestykket, ikke bare de som slår heldig ut for mannen.

Skrevet

Herre min hatt for en tråd. Har aldri sett dummere altså 🤣🤣🤣

Anonymkode: 12b87...661

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da mener jeg at dumme damer også bør betale mer skatt, men de skal ikke få høyere lønn av den grunn. Jo flere dumme tråder man oppretter her inne, jo høyere skatt!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da mener jeg at dumme damer også bør betale mer skatt, men de skal ikke få høyere lønn av den grunn. Jo flere dumme tråder man oppretter her inne, jo høyere skatt!

Hva skulle være logikken bak det forslaget og hvordan skal dumskapen vurderes?

Skrevet

Jeg blir stadig imponert over hva menneskehjernen kan komme med av vissvas. 

Anonymkode: 1aaba...286

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I den grad alt skal ned på individnivå kunne man gjort det, men som grupper blir det naturlig å se på gjennomsnittet for gruppen.

Jeg mener faktisk seriøst at det er et større problem i dag at menn, på grunn av sin fysikk, legger premissene for hvordan verden skal se ut, takhøyde, bredden på dører, benplass osv samtidig som det ansees som et problem at kvinner ikke jobber nok og koster mer i fr eksempel uføretrygd. Hvis gruppene faktisk skal sammenliknes bør alle forhold taes med i regnestykket, ikke bare de som slår heldig ut for mannen.

Haha, er enig i noe av dette!😂😂 For jeg er så lei av å være for liten/kort til mye!🤔 Rekker ikke opp, kan ikke sitte med bena på gulvet siden stoler og sofaer er for høy, problemer i enkelte biler osv🙄😂😂

Anonymkode: e7204...0cb

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skulle være logikken bak det forslaget og hvordan skal dumskapen vurderes?

Så du mener at det er mer logisk at menn skal få høyere lønn pga av høyden sin og må derfor betale høyere skatt som straff? Skal det da lønne seg for arbeidsgivere å ansatte korte damer som de kan betale mindre. Dette er jo en helt idiotisk tråd, så hvorfor ikke komme med dumme forslag?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at det er mer logisk at menn skal få høyere lønn pga av høyden sin og må derfor betale høyere skatt som straff? Skal det da lønne seg for arbeidsgivere å ansatte korte damer som de kan betale mindre. Dette er jo en helt idiotisk tråd, så hvorfor ikke komme med dumme forslag?

Hvis du leser hva jeg skriver så er det ikke at mennene burde ha høyere lønn for samme arbeid, men at de burde måtte utføre mer arbeid, for eksempel med å jobbe flere timer, for å fortjene mer  lønn

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo velge en mindre bil til deg selv, men hvis du og en mann skal dele bil bør han betale en større andel enn deg, i innkjøp og bruk, for å veie opp for at han må ha en større bil.

En annen mulighet hadde jo vært å pålegge alle menn for eksempel 50.000 ekstra i "manneskatt" for å kompensere for at de er større og dermed påfører det  større utgifter.

(Jeg ser imidlertid muligheten for at en del menn hadde protestert ganske heftig mot en slik politikk)

Jeg ser også et potensiale i at menn hadde protestert. Vi kvinner må jo ha 23 grader i huset for ikke å fryse mens menn (med mer fett som HI påstår) synes jo at dette er for varmt. Hele boligen blir dyrere å fyre opp, altså varme opp, ikke brenne opp :sjarmor:

Tidligere i tråden ser jeg også at det påpekes at dørene er bredere pga menn. Det er ikke riktig. Nye forskrifter til bygg av bolig sier at dørene skal være 1,20 fordi man skal kunne bo hjemme når man eldes og dermed trengs det slik bredde pga rullestol.

Og såvidt jeg har skjønt, så betaler vel mennene klærne sine selv, av lønnen sin? Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...