Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Årsaken var at jeg bodde «like ved E6» Ble så overrasket over å få en slik beskjed. Jeg bor 3,6 km fra E6. Deres argument var at de måtte omplassere katter til trygge hjem og med en så trafikkert vei «like ved» så mente de vårt hjem ikke var egnet til å ha katt. De var veldig positive da jeg var på besøk men fikk så Mail om at de så på kartet at vi bodde rett ved E6. Det kan selvsagt være en annen årsak. Men de var altså veldig positive da jeg besøkte de. Jeg har ikke rulleblad, ved googlesøk kommer jeg kun opp i noen artikler som har med idretten min å gjøre. Flere som har opplevd slikt? Vi bor på landet, de 3,6 km er dyrket mark og skog. Ble helt matt jeg. Anonymkode: c850e...30d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Det høres veldig rart ut. En kastrert gått går jo ikke så langt engang. Vår slapp ikke ut før den var kastrert. Den går kun i nabolaget. Finn en katt på Finn. No evt 😊. Lykke til. forresten ikke rart at de mangler omplasseringshjem! Anonymkode: 75a0e...744
Pobie Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Katter kan vandre laaaaangt avgårde på kort tid. 3,6 km er ikke langt for en katt hvis den er ute om natta, spesielt ikke hvis det er snakk om skogsområder. Men samtidig er ikke dette noen uvanlig situasjon for en katt. De aller fleste bor jo nær en vei og slipper katten sin fritt ut og inn. Synes ikke de skal nekte å adoptere ut en katt til et hjem som ellers er bra på alle måter. Det eneste de oppnår da er at folk ikke gidder og skaffer seg en gratis kattunge fra avisen isteden.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 Høres rart ut. Jeg har vært med å omplassere katter. Vi ønsket ikke å omplassere katter helt inntil hovedfartsårer i området, eller midt i bysentrum, men mindre gjennomfartsårer var ikke et problem. Her hvor jeg bor, er det blitt omplassert mange katter. Vi har 300 m i luftlinje ned til E6. Vi har plassert katter enda nærmere, så lenge det er grønne områder rundt, mellom hus og vei. Anonymkode: 2efa2...b07
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 Tipper de ikke vil gi til dere av andre grunner men bruker E6 som en unnskyldning. Anonymkode: a0502...e61
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #6 Skrevet 28. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Årsaken var at jeg bodde «like ved E6» Ble så overrasket over å få en slik beskjed. Jeg bor 3,6 km fra E6. Deres argument var at de måtte omplassere katter til trygge hjem og med en så trafikkert vei «like ved» så mente de vårt hjem ikke var egnet til å ha katt. De var veldig positive da jeg var på besøk men fikk så Mail om at de så på kartet at vi bodde rett ved E6. Det kan selvsagt være en annen årsak. Men de var altså veldig positive da jeg besøkte de. Jeg har ikke rulleblad, ved googlesøk kommer jeg kun opp i noen artikler som har med idretten min å gjøre. Flere som har opplevd slikt? Vi bor på landet, de 3,6 km er dyrket mark og skog. Ble helt matt jeg. Anonymkode: c850e...30d Skriv tilbake at det kanskje ser nært ut på kartet, men at det er 3,6 km. Anonymkode: e856f...4c7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #7 Skrevet 28. september 2018 Vi bor to kilometer fra E6 og har to katter. Kattene er bare rundt huset her. Det ER langt med 3,6 kilometer for en katt. Du kan sikkert få katt et annet sted. Masse kattunger som er ledige nå. Lykke til😻😓 Anonymkode: bb6f8...8bc
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #8 Skrevet 28. september 2018 De som opplaserer katter er noe for seg selv, spør du meg ! Skulle tro at kattene var deres egne barn 😨😳 Anonymkode: 058c2...279
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. september 2018 #9 Skrevet 28. september 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: De som opplaserer katter er noe for seg selv, spør du meg ! Skulle tro at kattene var deres egne barn 😨😳 Anonymkode: 058c2...279 Så enig i dette!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #10 Skrevet 28. september 2018 Hvor stor del av Norges befolkning bor mer enn 3,6 km fra en hovedvei? Anonymkode: 1389f...d4b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #11 Skrevet 28. september 2018 Vi har adoptert katt tidligere. Og vi er helt normale mennesker. Røyker ikke, har jobb, god økonomi. Mulig de ikke likte oss ja, men er det en grunn til å ikke ville adoptere bort når de har huset fullt og det strømmer på med katter. Merkelig. HI Anonymkode: c850e...30d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #12 Skrevet 28. september 2018 De FOD folka er gærne. Greit nok at man ikke skal gi katter til hvem som helst, men med deres krav ender man opp med kattehus fullt av katter og bæsj... Anonymkode: 07286...498
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #13 Skrevet 28. september 2018 3,6 km er jo ganske langt. Jeg har tenkt å adoptere en katt, og synes jeg bor ganske langt fra E-18. Sjekket nå, og det var bare 1 km. Så at 3 ganger så langt ikke skal være langt nok for å kunne adoptere er jo helt utrolig. Da kommer ikke jeg til å få noen katt i hvertfall Anonymkode: 5cfc5...6ca
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #14 Skrevet 28. september 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: De som opplaserer katter er noe for seg selv, spør du meg ! Skulle tro at kattene var deres egne barn 😨😳 Anonymkode: 058c2...279 Det varierer hos dem som hos andre. Jeg har nektet å omplassere katt til noen som bor helt inntil byens travleste kryss, og inntil den travleste veien med 70 km/t rett utenfor døra, ellers skal det mye til å få nei pga beliggenhet. Jeg har også nektet et par ganger, det den som ville adoptere ikke så ut til å skjønne kattens grunnleggende behov. De aller, aller fleste blir godtatt. Dette har vært gjennom Dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 2efa2...b07
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #15 Skrevet 28. september 2018 Skriv tilbake at det er 3,6 km til den farlige veien. Anonymkode: 3586b...4ab
Anonym bruker Skrevet 28. september 2018 #16 Skrevet 28. september 2018 Dyrebeskyttelsen har andre tanker enn Fod.. ville heller adoptert fra dyrebeskyttelsen Anonymkode: d0f00...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå