Gå til innhold

Bør jeg si noe til eksen? De spiser middag VELDIG sent i ukedagene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn sammen, 50-50 ordning. Slik har hatt det i ganske mange år, barna begynner å bli ganske store nå (ungdomsskole og videregående). Greia er at ved flere anledninger har særlig datteren min klaget på at de spiser middag så sent i ukedagene. Med sent mener jeg tidsrommet 21.30-23.00(!!). Jeg har mye kontakt med barna mine når de ikke er her, sender mye SMS og spør og prater om løst og fast. X antall ganger har jeg skrevet til datteren min «burde ikke du sove nå? Klokka er straks 22?» «Jo, men pappa sier jeg må vente til vi har spist. Men jeg er veldig trøtt, så vil egentlig legge meg...» Altså, dette er jo ikke greit? Jeg skjønner at hverdager kan være travle, men ungdommer trenger søvn! Ville dere sagt ifra til eksen at han (og samboeren hans - ei flott dame på alle låter altså), må forandre på dette? Det skjer nemlig ikke bare en sjelden gang, men stort sett flere ganger i uka...

Anonymkode: acfbe...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*på alle Måter...ikke låter... HI

Skrevet

Ungdomsskole og videregående-elever kan vel ta dette opp med faren selv? Jeg er enig med deg, det er alt for seint med middag da, spesielt om de helst ville ha lagt seg før middag. Men barna er så store at det kan de si ifra om selv. 

Anonymkode: 49b6e...130

Skrevet

Jeg er enig med deg, men dette må barns,eller ungdommene, ta opp selv.

Anonymkode: e9652...391

Skrevet

Lær ungene dine til å si fra...

Anonymkode: f5242...7f1

Skrevet

Trodde før jeg leste innlegget at det kanskje var snakk om rundt 20-20.30 å skulle til å forsvare valget hans. Men 21-23.00 var da veldig ekstremt! Det ville jeg tatt opp med faren ja!

Anonymkode: d5dae...c68

Skrevet

Men klarer de ikke å lage middag selv da?Så lenge faren handler inn?

Skrevet

Oi, da burde jo ungdommen være i seng. Hos oss så er sen middag på hverdagene 17-17.30, trodde det car mer i det leie du skulle klage over sen middag. Middag 21.30-23.00 går jo ikke ann!!

Anonymkode: efb46...0c4

Skrevet

Om barnet ditt synes det er vanskelig å ta opp med far synes jeg det er helt greit at du nevner det for dem. Du kan jo si at du ved et par anledninger tilfeldigvis har snakket med datter sent på kvelden og hun har sagt hun må vente på mat selvom hun egentlig ønsker å legge seg. Bare nevne det på en helt nøytral og ok måte.

og dere som svarer: «kan de ikke bare lage selv da?» «dette må hun ta ansvar for å ta opp selv»: Selvom et barn går på ungdomsskolen har det fortatt behov for voksne som tar ansvar for slike ting!!

Anonymkode: 90974...07e

Skrevet

Tipper de ikke får lov å lage selv. 

Anonymkode: 42b7d...1bb

Skrevet

HI her: Eksen min er veldig opptatt av at de SKAL spise middag sammen. Det er i og for seg en god og hyggelig greie, men ikke når det går utover barnas søvn (og evnt også utover skoleprestasjoner dagen etter). Det er lett å si at «dette må ungene snakke med far om selv». Vel, dere kjenner ikke eksen min. Jeg har bedt ungene, da særlig datteren min, om å snakke med faren sin om dette. Hun sier det ikke hjelper uansett hva hun sier. Det overrasker meg ikke, eksen min er dessverre altfor ofte ikke lydhør for andres meninger, ikke engang barna synes meninger. Barna henvender seg så og si alltid til meg hvis det er noe de vil prate om, noe som er leit osv...fordi jeg faktisk hører på dem. Jeg liker ikke å blande meg i hvordan eksen min styrer hverdagene, men når han ikke hører på ungene...da må det vel være greit å si ifra? 

Godt å høre at dere er enige i at middagen blir servert altfor seint ihvertfall! 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her: Eksen min er veldig opptatt av at de SKAL spise middag sammen. Det er i og for seg en god og hyggelig greie, men ikke når det går utover barnas søvn (og evnt også utover skoleprestasjoner dagen etter). Det er lett å si at «dette må ungene snakke med far om selv». Vel, dere kjenner ikke eksen min. Jeg har bedt ungene, da særlig datteren min, om å snakke med faren sin om dette. Hun sier det ikke hjelper uansett hva hun sier. Det overrasker meg ikke, eksen min er dessverre altfor ofte ikke lydhør for andres meninger, ikke engang barna synes meninger. Barna henvender seg så og si alltid til meg hvis det er noe de vil prate om, noe som er leit osv...fordi jeg faktisk hører på dem. Jeg liker ikke å blande meg i hvordan eksen min styrer hverdagene, men når han ikke hører på ungene...da må det vel være greit å si ifra? 

Godt å høre at dere er enige i at middagen blir servert altfor seint ihvertfall! 

Ja, da er det en selvfølge at du må si ifra... Trodde det var gitt, hvis han ikke hører på ungdommene -da er jo du deres «advokat».

Anonymkode: f5242...7f1

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så overskriften og tenkte jeg skulle svare at dette blander du deg selvfølgelig ikke i............helt til jeg så hvor seint de spiste. Man har ikke godt av å spise tung middag så seint engang. Så jeg synes absolutt du skal si i fra.

Anonymkode: 22f36...af9

Skrevet

Da sier jeg ifra til eksen jeg 😊👍

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sier du selvfølgelig ifra ja! Hvorfor orker ungene å bo 50/50 hos en far som ikke tar hensyn til dem? 

Anonymkode: 49b6e...130

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

I så tilfelle. Ja, da bør du si ifra. Fortell også at det er flott at far spiser sammen med ungene og at du setter pris på at han gjør dette. Men ..... også fortell hvorfor det ikke er bra. Så baker du det negative litt inn og forhåpentligvis vil han høre på deg.

Anonymkode: 8b287...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...