Gå til innhold

AAP og permisjonslønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på AAP som snart går ut. Ønsker å bli gravid, men er redd for å miste støtte fra nav etter fødselspermisjon og trenger også vite hva jeg får i fødselspermisjonslønn. 

Blir permisjonslønn beregnet fra de 3 siste årene, eller fra de siste 9 månedene dersom man har hatt arbeid ved siden av AAP? Det står litt forskjellig informasjon på nettet. Blir det isåfall beregnet fra totalsum av AAP og inntekt fra arbeid?

Jeg tør ikke spørre nav siden jeg snart har gått 4 år på AAP. De vil kanskje ikke forlenge støtten eller gi meg uføretrygd (som jeg så absolutt trenger) dersom jeg velger å bli gravid.

Anonymkode: 770c5...a59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor velge å bli gravid i en så usikker økonomisk situasjon. Du er uansett ikke sikret å få videreført aap etter 4 år. Er du langt unna å bli ferdig utredet, slik at du kan avklares? Du burde vel uansett vente til du vet at du får innvilget uføretrygd?!

Fødselspenger blir gitt ut i fra aap, og du er ikke garantert aap etter permisjon. Du må i alle fall passe på å søke om å gjennoppta aap før det går 52 uker fra de ble stoppet, og du må fylle  kravene som er for å motta aap. 

Anonymkode: 4f86c...39a

Skrevet

Du fikk svar i den andre tråden. 

Anonymkode: c7612...3de

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk svar i den andre tråden. 

Anonymkode: c7612...3de

Hva så? Har hun ikke lov tilå spørre på nytt da?

Anonymkode: 7d90b...f10

Skrevet

Tenker at dersom du er så syk at du ikke kan jobbe og satser på uføre burde du vente med å få barn til du er frisk nok til svangerskap og følge opp barnet 100%

Anonymkode: 84fc5...6e3

Skrevet

Det blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år som går å få aap, så det er slett ikke sikkert du får det når du søker gjenopptak etter permisjon. Det hadde jeg ikke tatt sjansen på altså...

Om tanken er delvis ufør ville jeg helt klart ventet til det var på plass før jeg fikk et barn. Mye ryddigere og klarere regler når du er ufør og blir gravid.

Anonymkode: 1b20c...e87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...