Gå til innhold

Det er mye helse i tobakk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tobakk gir ro, nytelse og velvære. Sier tobakksforhandleren.

Kanskje det stemmer? Alt med måte, selv i våre dager.

Anonymkode: 2a35b...708

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig sier tobakksforhandleren det, han kan jo ikke akkurat si noe annet heller da. Men hvis man tror på det, så er man tydeligvis en av de sløve knivene i skuffen

Anonymkode: c767d...b5f

Skrevet

Litt lam "brannfakkel"...

Anonymkode: 90078...21c

Skrevet

Tja. 

Tobakk er skadelig uansett mengde. Men det er ikke slik at det bare er tobakk som er skadelig. Hvis man forutsetter at summen av laster er konstant vil argumentet ditt ha noe for seg.

Om man sammenligner med alkohol, som også er skadelig, er det nok en større andel tobakksbrukere som har et skadelig forbruk enn alkoholbrukere. Men fordi vi er flere som drikker, er de samfunnsmessige konsekvensene av alkohol større. 

Jeg holder en knapp på at en halvliter er bedre på alle måter enn en blås. Spesielt siden jeg ikke liker røyk, hverken å bruke selv eller at det brukes i min nærhet.

Jeg tror det hadde vært lurt å flytte tobakksalget inn på vinmonopolet for å bedre kunne håndheve aldersgrenser. I samme slengen kan de flytte øl dit, det ekstra bryderiet for meg selv og andre øldrikkere er til å leve med når man bedre kan håndheve aldersgrenser.

Utover det, hver sin lyst og hver sin last. Men drit i å plage andre, både når det gjelder overstadig beruselse og røyking i det offentlige rom.

Anonymkode: faac7...009

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tobakk gir ro, nytelse og velvære. Sier tobakksforhandleren.

Kanskje det stemmer? Alt med måte, selv i våre dager.

Anonymkode: 2a35b...708

Jeg har hørt at det er tilfellet med heroin også. 

Anonymkode: 240fd...227

Skrevet

Tobakk er nok ikke sunt... Men det er heller ikke alle tilsetningsstoffer i mat og drikke, eller luftforurensning. 

Jeg tror at et sammensurium av dette er det som gjør at vi blir syke!

Anonymkode: 06f6c...147

Skrevet

Tobakk er usunt, alkohol er usunt, sukker er usunt, salt er usunt, fett er usunt, luften er usunn osv osv osv.....

La folk få leve som de vil!

Anonymkode: aa959...d22

Skrevet

Tobakk har positive sider, men de negative er mye større.

Anonymkode: 01200...a8a

Skrevet

Det kan godt hende det gjev ro og nytelse, men det får og blodårer til å bli trange eller tette, og gjev skitne lunger.  Har både i helsevesenet og privat sett fleire tragedier som heilt eller delvis skuldast røyking.  Hjerneslag i relativt ung alder, amputasjonar, lungesjukdom osv.  Heldigvis er dette ein uvane som er på veg til å forsvinne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...