Gå til innhold

Du som har erfaring med tenåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 13 år. Når vi begge er hjemme, går hun oppå meg mye av tiden. Hun forteller gladelig fra skoledagen og livet generelt, hun vil se på TV med meg, hun ler mye og vi har det egentlig gøy sammen. Men når vi er ute i det offentlige rom, svarer hun nesten ikke når jeg snakker med henne, og hun virker nesten sur. Svarer bare kort og ser rett frem, og tar aldri initiativ til å si noe til meg. Er det fordi det er flaut med foreldre, tror dere? I den alderen, liksom? Jeg gjør eller sier aldri noe som kan skjemme henne ut, bare så det er sagt. 

Anonymkode: aefa4...f95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det regner jeg med :)

Jeg møtte 14-åringen min og noen kompiser på butikken en dag og han hilste ikke engang. Jeg sa senere da vi var hjemme for kvelden at det måtte da virke veldig rart for kompisene hans også, alle vet da at jeg er mammaen hans også skulle det ikke hilses engang.... Han svarte at han kunne jo ikke vite hva jeg fant på, plutselig kunne jeg jo ropt høyt eller gitt han en klem eller noe.

Jeg så på han og spurte om jeg noen gang hadde gjort noe sånt, om jeg noen gang hadde driti han ut foran venner eller oppført meg på en rar måte så han ble flau over meg.

Neeeei, han måtte jo innrømme at jeg har aldri gjort det, men kanskje jeg ville gjort det for første gang.

Mye rart som beveger seg i hodet på disse tenåringene altså.... Men jeg synes jo de skal oppføre seg som folk, og si hei er normal folkeskikk, men han trenger ikke komme bort og snakke med meg om han ikke vil det ;)

Anonymkode: 66b3e...151

Skrevet

Høres veldig kjent ut ja;-) Har en gutt på snart 14 som har holdt på sånn et års tid;-) Det er tydeligvis veldig pinlig å ha foreldre;-P Har pratet om dette med foreldre av kompiser og det er stort sett likt for alle i større eller mindre grad. Han har kommet seg litt da, det var verre for en lite stund siden, så da er det kanskje håp om at det snart går over;-)

Anonymkode: 6c45b...5a4

Skrevet

Dette høres veldig kjent ut. Hun vil sjelden sitte ved siden av meg på bussen, og synes mor er "teit". Dette er nok helt normalt blant tenåringer.

Skrevet

Vår 15 åring tar ikke telefonen engang om han er med kompiser når vi ringer. Vi må sende melding. For flaut å snakke med opphavet. Hjemme er tonen en helt annen 😊

Anonymkode: 806b9...48c

Skrevet

Ungdommer er morsomme ass 😄❤ Alt er kleint og teit. Jeg har to søstre som er ungdommer. De syns ALT er flaut for tiden . 

Anonymkode: edc8b...d03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...