Gå til innhold

Dere lærere, er «tuff love» normen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min går på en ny ungdomsskole da faren som har daglig omsorg, har flytter til nabobyen med henne. Jenta vår er usikker, mye fordi hun er lubben, men også fordi han har flyttet henne flere ganger. Hun har derfor ikke hatt stabile vennskap. På den nye skolen har hun ingen venner og har innrømmet at det blir slengt kommentarer etter henne om utseende.

Nå ringer hun meg fortvilet. De skal ha en aktivitetsdag med ulike workshoper på skolen. Elevene har satt opp ønskelister og det er ikke sånn at alle må på alt. Hun har nå blitt plassert på en workshop faren hennes skal holde. Han er en spesiell fyr, og aktiviteten er litt «pinlig». Skolen vet at jenta mi sliter, men de nekter å flytte henne til eb annen workshop av prinsipp.

Nå har jenta mi angstsymptomer og faren skjønner ikke alvoret. 

Er dette normal håndtering fra en skole?

Anonymkode: fd651...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg lurer mest på her, er hvorfor du som mor sitter på sidelinjen og mener at hun ikke har det bra, men allikevel ikke har den daglige omsorgen og oppfølgningen av henne... 

kanskje det er en grunn til at far har henne mest, og at hans vurdering bør være den som bør vektlegges fordi du mangler innsikt. 

Anonymkode: fc6e4...b1b

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg lurer mest på her, er hvorfor du som mor sitter på sidelinjen og mener at hun ikke har det bra, men allikevel ikke har den daglige omsorgen og oppfølgningen av henne... 

kanskje det er en grunn til at far har henne mest, og at hans vurdering bør være den som bør vektlegges fordi du mangler innsikt. 

Han gikk til retten og vant. Jeg er kronisk syk, så situasjonen her var heller ikke optimal. Jeg ønsket 50/50 da jeg innså at jeg også trenger tid å ta meg inn på for å være 100% tilstede når jeg er her, men fikk 40/60. Etter flytting er det blitt mer 30/70 fordi veien til skolen blir for lang. 

Det betyr ikke at jeg sitter på sidelinjen. Jeg prøver å hjelpe jenta mi.

Anonymkode: fd651...91b

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🙌🏻Det typiske DIB-svaret. Ingen svar på spørsmålet, men finner et sårt punkt å stikke kniven inn i og vri den rundt. Føler du deg bedre nå?

Anonymkode: 28841...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...