Gå til innhold

ADHD og medisiner... hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært gjennom dette med egne barn... 

vi har nå testet Ritalin 4 uker. Virkningen er så som så.. et problem er at han har mistet mye matlyst og et annet at han kan bli veldig urolig og sint når effekten går ut. Noen som har opplevd det samme, og som har byttet medisin med bedre effekt/mindre av disse bivirkningene? Hva byttet dere til?

Anonymkode: 38c9a...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk opp gruppene "ADHD/ADD gruppa for oss fabelaktige damer" og "ADHD diskusjon og fakta".

Der er det mange med erfaringer, både om voksne og barn, og der kan du få svar på ting, og diskutere ting, jeg vil anbefale deg de gruppene😊

Anonymkode: d2691...a19

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere som har vært gjennom dette med egne barn... 

vi har nå testet Ritalin 4 uker. Virkningen er så som så.. et problem er at han har mistet mye matlyst og et annet at han kan bli veldig urolig og sint når effekten går ut. Noen som har opplevd det samme, og som har byttet medisin med bedre effekt/mindre av disse bivirkningene? Hva byttet dere til?

Vår sønn bruker medikinet da vi ikke ønsket Ritalin pga at han er alt for tynn i utgangspunktet.

Skrevet

Kontakt legen som har skrevet ut medisinen! Mange må gjennom flere runder før man finner noe som fungerer. Vår sønn kunne heller ikke ha Ritalin. Han har nå equasym, og spiser som en hest. Men diskuter dette med legen. 

Anonymkode: ff8e9...ee9

Skrevet

Vi er også i prosessen med p prøve ut medisin, men måtte akutt stoppe med Ritalin da det dukket opp noen ekstreme bivirkninger. Opplevde også mindre matlyst og sinne/irritasjon/angst når virkningen gikk ut. Hadde også så som så effekt. 

Vi må ta en pause i prøvingen for å få barnet på rett kjøl før vi kan prøve en annen medisin. Hver gang det var noe eller hvis jeg lurte på noe, så ringte jeg bare legen. Ikke vær redd for å spørre de! Medisinering skal føles rett for dere. 

Er det lenge til dere skal ha oppfølgingstime med legen? 

Anonymkode: 9bab1...773

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er også i prosessen med p prøve ut medisin, men måtte akutt stoppe med Ritalin da det dukket opp noen ekstreme bivirkninger. Opplevde også mindre matlyst og sinne/irritasjon/angst når virkningen gikk ut. Hadde også så som så effekt. 

Vi må ta en pause i prøvingen for å få barnet på rett kjøl før vi kan prøve en annen medisin. Hver gang det var noe eller hvis jeg lurte på noe, så ringte jeg bare legen. Ikke vær redd for å spørre de! Medisinering skal føles rett for dere. 

Er det lenge til dere skal ha oppfølgingstime med legen? 

Legen vi har er veldig flink:) skal ha møte på fredag for å gjennomgå prøveperioden. Bivirkningene har ikke vært så ekstreme at vi har hatt behov for å kutte, men jeg føler ikke det er helt rett for han heller med Ritalin...

HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen vi har er veldig flink:) skal ha møte på fredag for å gjennomgå prøveperioden. Bivirkningene har ikke vært så ekstreme at vi har hatt behov for å kutte, men jeg føler ikke det er helt rett for han heller med Ritalin...

HI

Da er det jo ikke mange dagene igjen :) Fortell legen hva du føler, så kanskje det heller blir aktuelt å prøve en annen medisin. Hvilken type kommer nok an på hvordan Ritalin har funket for dere. 

Jeg vet mange må gjennom mange typer og lange perioder før de finner det som er rett. Vi får håpe det ikke tar så lang tid med noen av ungene våre :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...