Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Hvis du selv ammet og hadde nok melk. Og venninna di var nybakt mor og av en eller annen grunn trengte hjelp/avlastning? Og kunne du selv latt venninnen din amme ditt barn? Anonymkode: 72f17...83e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du selv ammet og hadde nok melk. Og venninna di var nybakt mor og av en eller annen grunn trengte hjelp/avlastning? Og kunne du selv latt venninnen din amme ditt barn? Anonymkode: 72f17...83e Nei 😱 Anonymkode: 9a1cf...425
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 Nei. Jeg kunne gitt bort pumpet morsmelk og tatt i mot det samme, men ikke selve ammingen om ikke det var helt nødvendig for barnet av en grunn. Anonymkode: f502a...7b5
Toneelise Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du selv ammet og hadde nok melk. Og venninna di var nybakt mor og av en eller annen grunn trengte hjelp/avlastning? Og kunne du selv latt venninnen din amme ditt barn? Anonymkode: 72f17...83e Hvis det virkelig var behov for det kunne jeg nok ammet venninnen min sitt barn men nei jeg ville ikke latt noen andre amme mitt barn.
EnDansPåRoser Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 Min søster ammet en av mine ved et par anledninger. Den ene gangen måtte jeg på sykehuset med eldste som skulle opereres. Babyen var da ca 6 uker gammel. Den andre gangen skulle vi i bryllup til min svigerinne. Babyen var da ca 5 mnd gammel. Vi fikk barn med 2 ukers mellomrom. Ingen av de tok flaske, så jeg gjorde det samme med hennes baby.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 Ja, null problem. Jeg spiser veldig sunt og tar ingen medisiner/rusmidler. Det var helt vanlig å gjøre det før. Ett eldre ektepar i familien var naboer som små, og hans mor hadde ikke nok melk. Da gikk damen sin mamma over til nabohuset og ble ammet. Gift i over 50 år nå. Anonymkode: 6424e...f29
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 Nei, det ville jeg ikke. Men jeg ville pumpet meg, og gitt henne melken Anonymkode: b35cb...f32
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 Venninna mi sitt barn, nei. Men barna til søstrene mine har jeg ikke hatt problemer med. Familie er lettere for meg ihvertfall. Anonymkode: 56770...af9
Optatium Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 Selvsagt. Ammet faktisk min venninnes baby når hun var utslått av omgangssyken.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #10 Skrevet 25. september 2018 Har heldigvis ikkje vore i ein situasjon der det var nødvendig, hadde selfølgeleg gjort det om det var heilt nødvendig. Men det skal jammen mykje til før det er heilt nødvendig!! Anonymkode: 57634...766
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #11 Skrevet 25. september 2018 Ja, helt greit for meg. Anonymkode: eb3b2...2d3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #12 Skrevet 25. september 2018 Absolutt! Jeg ble akutt innlagt på sykehus og lagt i narkose da lille var fire måneder. Hvis min venninne kunne ammet henne da ville jeg vært dypt takknemlig. Hun tok ikke flaske, og måtte mates med sprøyte. Jeg ammet henne selv bortsett fra akkurat på operasjonsbordet, og det var beintøft. Anonymkode: 97090...abc
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #13 Skrevet 25. september 2018 Ikke for gøy, men hadde det vært et reelt behov, hadde jeg ikke hatt noe problem med å gjøre det. Pumpe å gi kan jeg ikke se noen grunn til å gjøre, er det behov for morsmelk og ikke erstatning får man det fra sykehuset. Men i en krisesituasjon med en baby som ikke tar flaske, hadde jeg ammet. Anonymkode: d0f38...a6d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #14 Skrevet 25. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du selv ammet og hadde nok melk. Og venninna di var nybakt mor og av en eller annen grunn trengte hjelp/avlastning? Og kunne du selv latt venninnen din amme ditt barn? Anonymkode: 72f17...83e Hvis hun ønsket det og det var behov, så ja. Anonymkode: d1eb5...485
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #15 Skrevet 25. september 2018 Kanskje. Hvis det føltes rett, hvis hvis jeg var komfortabel med det, og følte meg helt sikker på at hun var komfortabel med det. Vanskelig å si uten å ha vært i en situasjon der det ble aktuelt. Jeg skulle følt meg ganske nær en venninne før jeg ville vært komfortabel med at hun ammet mitt barn. Tror jeg ville syntes det var ok om søsteren min gjorde det. Sånn sett er nok terskelen for min del lavere for å amme en venninnes barn enn omvendt. Derfor ville jeg bare gjort det om jeg var helt sikker på at hun ønsket det. Anonymkode: 81524...572
ulenissen Skrevet 25. september 2018 #16 Skrevet 25. september 2018 Ja. Hvorfor ikke?hadde heller ikke hatt problemer med at noen ammet mitt barn. Pupp er mat, og babyer trenger mat...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #17 Skrevet 25. september 2018 Ja det hadde jeg gjerne gjort dersom det var behov:) hadde også latt venninne amme mitt barn dersom det var nødvendig. Ikke sånn for gøtøy altså, men i en situasjon hvor det var behov ser jeg ikke problemet med det. Anonymkode: b6625...de9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #18 Skrevet 25. september 2018 Ja, det hadde jeg gledelig gjort, og håper min venninne ville gjort det samme mot mitt barn. Dersom min venninne hadde røyket eller brukt noe som ikke var bra for babyen, ville jeg ikke det. Anonymkode: 7e7bd...5cf
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #19 Skrevet 26. september 2018 Ja, selvfølgelig! Om det var nødvendig, hadde jo det bare vært fint å hjelpe. Pupp er mat for små babyer. Anonymkode: 313ba...9db
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #20 Skrevet 26. september 2018 Jada, hadde sikkert vært litt rart første gangen, men som andre sier - pupp er mat. Helt naturlig. Om man synes det er veldig ekkelt og feil må det jo være fordi man kobler puppen til noe mer seksuelt tenker jeg... Anonymkode: 84a4a...0ae
Himmel og hav Skrevet 26. september 2018 #22 Skrevet 26. september 2018 Ja og ja, og har gjort begge deler, uten å blunke.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #23 Skrevet 26. september 2018 For søsteren min, null problem, begge veier. Jeg har egentlig ingen venninner jeg er veldig nære, men hadde jeg hatt det ser jeg ikke helt problemet med det heller. Vet om ei som fikk trillinger, og et par venninner av henne som hadde barn på samme alder ammet hennes trillinger flere ganger. Bl.a i kirka da trillingene skulle døpes, spilte liksom ingen rolle hvem som dro frem puppen bare ungene fikk litt melk Anonymkode: abedf...b7a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #24 Skrevet 26. september 2018 Om det var nødvendig. Om hun havnet på sykehus og ikke kunne amme, og ungen ikke tok flaske ville jeg selvfølgelig gjort det. Det ville jeg gjort for hvem som helst, ikke bare venninner. Hadde ikke hatt noe problem om noen ammet min en periode om jeg lå på sykehus heller. M Men jeg ser ingen grunn til å gjøre det dersom ungen kan få MME. Det er noe med den nærheten jeg tenker egentlig er forbeholdt mor/barn. Anonymkode: 9f53e...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå