Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Jeg er 2 mnd på vei. Vi har akkurat funnet ut at medisinen samboer har gått på er fosterskadelig og vi må dermed ta abort. Jeg må enda gå gravid i ca 3 uker til og det tærer svært på psyken min. 😞 I tillegg er jeg fryktelig kvalm og dårlig. Fungerer ikke i hverdagen. Bare ligger på sofaen og brekker meg. Dermed blir keg også konstant påminnet det uungåelige...😔 Noen her som har tips til hva som funker ifht hva jeg kan gjøre for å dempe den kvalmen og kanskje bli i litt bedre form i det minste? Anonymkode: 8fce9...111
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Så leit❤️ Gå til lege å spør etter medisin mot kvalmen. Anonymkode: 4fd34...8fe
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så leit❤️ Gå til lege å spør etter medisin mot kvalmen. Anonymkode: 4fd34...8fe Takk❤️ Ja men til jeg kommer meg dit er jeg ute etter råd til hva jeg kan gjøre. Vet du? hi Anonymkode: 8fce9...111
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 Spis noe salt, det pleier å hjelpe. Ingefær er også noe som skal ha effekt, lag ingefær te kanskje. Du lager det ved å kutte ingefær i biter som du putter i en kopp, så helder du varmt vann over og lar ette trekke i rundt 5 minuter. Smak til med noe søtt etter ønske. Gulerøtter hjalp meg også endel, vet ikke hvorfor men å gnage på friske gullerøtter har alltid hjulpet meg mot kvalme. Kanskje noen andre har råd? Klem til deg ❤️ Anonymkode: 68493...040
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk❤️ Ja men til jeg kommer meg dit er jeg ute etter råd til hva jeg kan gjøre. Vet du? hi Anonymkode: 8fce9...111 Reisesyketabelett hjalp litt i mitt første svangerskap. Den er reseptfri, tror den selges i vanlig butikk på linje med paracet. Ellers spise regelmessig. Jeg kasta mye opp i første og andre trimester, da drakk jeg eplejuice og farris blandet50/50. Anonymkode: 4fd34...8fe
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Reisesyketabelett hjalp litt i mitt første svangerskap. Den er reseptfri, tror den selges i vanlig butikk på linje med paracet. Ellers spise regelmessig. Jeg kasta mye opp i første og andre trimester, da drakk jeg eplejuice og farris blandet50/50. Anonymkode: 4fd34...8fe Reisesyketabletten heter forresten postafen😊 Anonymkode: 4fd34...8fe
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 Du kan og få kjøpt ingefærtabletter på apoteket https://www.vitusapotek.no/kosthold-og-kosttilskudd/ovrig-kosttilskudd/gevita-ingefaer-tab-300-mg-60-stk/p/954400 spis ofte og lite salte kjeks (Salinas) og saltstenger Anonymkode: 7cd11...6fb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du kan og få kjøpt ingefærtabletter på apoteket https://www.vitusapotek.no/kosthold-og-kosttilskudd/ovrig-kosttilskudd/gevita-ingefaer-tab-300-mg-60-stk/p/954400 spis ofte og lite salte kjeks (Salinas) og saltstenger Anonymkode: 7cd11...6fb Og ikke minst hi, få deg en hastetime hos legen Klem til deg 🧡 Anonymkode: 7cd11...6fb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 Hvorfor i alle dager må du vente i 3 uker? Dette burde bli gjort i løpet av en uke Anonymkode: 16a3f...49d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #10 Skrevet 25. september 2018 Uff, så trist! Hvilken medisin er det mannen din går på? 😰😰 Anonymkode: b9f10...099
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #11 Skrevet 25. september 2018 Den er fosterskadelig, men har dere sjekket om fosteret har tatt skade av det? Det trenger ikke være at barnet du bærer har tatt skade? Anonymkode: 62bc4...17a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #12 Skrevet 25. september 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den er fosterskadelig, men har dere sjekket om fosteret har tatt skade av det? Det trenger ikke være at barnet du bærer har tatt skade? Anonymkode: 62bc4...17a Samme tenkte jeg.... Men de ser vel ikke det så tidlig kanskje?? Anonymkode: 67eb4...02e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #13 Skrevet 26. september 2018 Du sjekk på relis.no, der får du veldig god informasjon og erfaringer fra helsepersonell på medisiner og om det er skadelig på fosteret. For det KAN hende at det faktisk ikke er en reel fare selv om det feks står i felleskatalogen. Jeg var gjennom det samme selv da jeg ble planlagt gravid mens jeg gikk på en type antidepressiva. Fikk da beskjed av en klinisk sosionom jeg gikk til at DET, det var ikke forenelig med graviditet. Jeg trodde jo på henne, men leste meg opp på relis og fant ut at det ikke var så farlig som jeg var redd for. Nå vet ikke jeg hvor dere har fått informasjon om dette da, men det er verdt en kikk. Anonymkode: 11318...d74
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 Tre uker var da fryktelig lenge å vente om dere er nødt til å ta abort pga skadelige stoffer? Hvorfor fikk du ikke en hastetime på sykehuset? Anonymkode: 6f35b...692
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #15 Skrevet 26. september 2018 Hvilken medisin er det snakk om, og hvem har sagt at dere må ta abort? Anonymkode: b46cc...5f3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #16 Skrevet 26. september 2018 Spis mais som er kokt i vann ikke spis noe annet etterpå😀😀😀😀 Anonymkode: ce64e...d5c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #17 Skrevet 26. september 2018 Var det du som la inn et innlegg om finasterid? Sjekket du linken jeg sendte deg på relis? Anonymkode: 9e517...de7
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #18 Skrevet 26. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du sjekk på relis.no, der får du veldig god informasjon og erfaringer fra helsepersonell på medisiner og om det er skadelig på fosteret. For det KAN hende at det faktisk ikke er en reel fare selv om det feks står i felleskatalogen. Jeg var gjennom det samme selv da jeg ble planlagt gravid mens jeg gikk på en type antidepressiva. Fikk da beskjed av en klinisk sosionom jeg gikk til at DET, det var ikke forenelig med graviditet. Jeg trodde jo på henne, men leste meg opp på relis og fant ut at det ikke var så farlig som jeg var redd for. Nå vet ikke jeg hvor dere har fått informasjon om dette da, men det er verdt en kikk. Anonymkode: 11318...d74 Støtter denne. Fastlegen og jordmoren min anbefalte relis.no Anonymkode: 9e517...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå