Gå til innhold

Flere med syke barn hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 åringen er syk HELE tiden. Virus på virus. Feber, surklete, snue og hoste. 1 uke frisk og1,5 uker syk (før han et helt frisk)

hva gjør man for å bedre imunforsvaret?

noen som har tips til å få barna litt mindre syke? 

Anonymkode: 7f8a4...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spise sunt å hjelp barnet til å vaske hendene godt etter dobesøk,før mat,før dere går inn på avdelingen i barnehagen og rett etter dere er kommet inn døren hjemme.

Anonymkode: b2205...262

Skrevet

I barnehagen reduserte sykefraværet kraftig når alle barna måtte vaske hendene med en gang de kom i barnehagen.

Anonymkode: b2205...262

Skrevet

Vi har samme problem. Hjelper ikke med håndvask. 

Anonymkode: 724ee...e00

Skrevet

Samme her. Er nazi på håndvask men det hjelper null og niks. Eneste som fungerer er å ta barna ut av barnehagen... 

Anonymkode: cc9ce...2c6

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Er nazi på håndvask men det hjelper null og niks. Eneste som fungerer er å ta barna ut av barnehagen... 

Måtte ta min med astma ut av barnehagen minst en måned hver vinter. Heldigvis bedre nå i skolealder..

Anonymkode: 63380...3f2

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har faktisk en ute av barnehagen, men blir syk likevel. 

Skrevet

Hadde det slik da min var to år. Det gikk seg til. Angående forkjølelse. Gir dere fortsatt d-vitamin? Vi slurvet med det da de ble større, og legen sa at barn må få tilskudd hele vinterhalvåret. Lav d-vitamin gjør de mer utsatt for forkjølelse. 

Anonymkode: a87f5...117

Skrevet

Rett og slett vitamintilskudd hele året, jeg har hatt gjennomsnitt 5 syktbarndager i året og har 3 barn. 

Og viktig med nok søvn og at de ikke blir kalde å fryser, og god håndvask.

Nok vitaminer og mineraler er ikke lett å få gjennom kosten, det er bevist.

Anonymkode: b2407...756

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rett og slett vitamintilskudd hele året, jeg har hatt gjennomsnitt 5 syktbarndager i året og har 3 barn. 

Bevist? Den setningen er i seg selv umulig å bevise. La ungene spise sunn mat!

Skrevet

Begge mine barn var syke hele tiden når de var 2 år. Etter det har de nesten ikke vært syke i det hele tatt. De er nå 8 og 10 år. Virker som om immunforsvaret må få satt seg ved 2 års alder. Det går seg til.

Anonymkode: a8ec6...549

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Begge mine barn var syke hele tiden når de var 2 år. Etter det har de nesten ikke vært syke i det hele tatt. De er nå 8 og 10 år. Virker som om immunforsvaret må få satt seg ved 2 års alder. Det går seg til.

Anonymkode: a8ec6...549

Min er 4 år. Syk ca annenhver uke

Skrevet

Veldig mange barn har en topp i den alderen, syke hele tiden, også blir det mindre og mindre mot skolestart.

Det er vitkig med håndvask, det er bevist, og det eneste andre som er bevist er vel at det er viktig med riktig tarmflora. Så gi biola o.l. med melkesyrebakterier i for "halve immunforsvaret" sitter i tarmen.

Ellers må du bare stå det over, de fleste barn har en vinter eller to de er mye syke, også går det seg til igjen. 

Jeg har fire barn, men alle er nå på skolen, og er "aldri" syke lenger. Eldste var så mye syk første vinteren i barnehagen, hele tiden, men nå som tenåring er han aldri syk. Hadde han til lege pga en skade i armen nå i høst, og da var det så lenge siden sist han hadde vært hos lege at han ikke visste hvor fastlegen holdt til engang... Fastlegen tok han pent i hånden og hilste, de har ikke sett hverandre siden gutten gikk i barnehagen og stadig hadde ørebetennelser osv. Mens nå går det gjerne et par år mellom hver gang han har fravær, og de to dagene han er hjemme annenhvert år skyldes alltid et virus som ikke trenger legebesøk.

Det går seg gjerne til.

Anonymkode: e7523...e55

Skrevet

Min jente er 4 år og har totalt vært syk ca 10 dager, noe som er veldig lite . Hun har gått i bhg siden hun var 11 mnd 

Jeg ammet til hun var 2 år. 

Er veldig opptatt av at mesteparten av maten hun får skal være så næringsrik som mulig så har laget all mat fra bunnen. Har ikke gitt henne kjøpegrøt eller smoothieposer.

I tillegg har hun fått ingen eller lite sukker med mindre hun har vært i bursdag e.l. jeg ser ikke hensikten med å gi henne noe hun ikke etterlyser. 

Hun har i flere år fått sauerkraut som er bra for å styrke tarmfloran . Frokosten har vært smoothie siden hun var ca 1 år. Lager den av eggeplommer, spinat, lecithin, kollagen, avokado, banan samt rører inn en leverkapsel. 

Gir henne fett i form av kokosolje, smør, avokado, olivenolje etc . Fett av god kvalitet til alle måltider da det er essensielt for barn i vekst. 

Gir henne også D3-dråper og fiskeolje av god kvalitet  (ikke tran). Omegacure eller Berit Nordstrand fiskeolje. 

Anonymkode: ca959...9e9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min jente er 4 år og har totalt vært syk ca 10 dager, noe som er veldig lite . Hun har gått i bhg siden hun var 11 mnd 

Er veldig opptatt av at mesteparten av maten hun får skal være så næringsrik som mulig så har laget all mat fra bunnen. Har ikke gitt henne kjøpegrøt eller smoothieposer.

I tillegg har hun fått ingen eller lite sukker med mindre hun har vært i bursdag e.l. jeg ser ikke hensikten med å gi henne noe hun ikke etterlyser. 

Hun har i flere år fått sauerkraut som er bra for å styrke tarmfloran . Frokosten har vært smoothie siden hun var ca 1 år. Lager den av eggeplommer, spinat, lecithin, kollagen, avokado, banan samt rører inn en leverkapsel. 

Gir henne fett i form av kokosolje, smør, avokado, olivenolje etc . Fett av god kvalitet til alle måltider da det er essensielt for barn i vekst. 

Gir henne også D3-dråper og fiskeolje av god kvalitet  (ikke tran). Omegacure eller Berit Nordstrand fiskeolje. 

Sprayer føttene hennes med magnesiumolje hver kveld da det er vanskelig å få i seg nok magnesium 😊

Skrevet
På 26.9.2018 den 7.05, Anonym bruker skrev:

Bevist? Den setningen er i seg selv umulig å bevise. La ungene spise sunn mat!

Det er sant at det er bare et fåtall som får i seg nok næring kun via kosten. Å tro noe annet er naivt 

Skrevet
På 25.9.2018 den 21.57, Anonym bruker skrev:

Eller å ha ett sunt kosthold. Mange tror at kneippbrød med margarin og "sukkersyltetøy" er sunt, men det er det ikke. Ser også mange gir barna yoghurt og de er full av sukker 

Skrevet
På 26.9.2018 den 6.50, Anonym bruker skrev:

Enig . Kommer an på hvilken tilskudd da, mange tilskudd inneholder unødige fyllstoffer og syntetiske fremstilte vitaminer og mineraler 

Anbefaler bloggen tankekilden.com av kostholdsveileder Kristine. Hun har mye kunnskap, men er samtidig ikke bastant 

Skrevet
På 25.9.2018 den 16.24, Anonym bruker skrev:

2 åringen er syk HELE tiden. Virus på virus. Feber, surklete, snue og hoste. 1 uke frisk og1,5 uker syk (før han et helt frisk)

hva gjør man for å bedre imunforsvaret?

noen som har tips til å få barna litt mindre syke? 

Anonymkode: 7f8a4...9cf

Hvilken mat gir du barnet ? Viktig å gi tarmstyrkende mat da mesteparten av immunforsvaret sitter i tarmen 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, datteren min er 14. Hun har totalt sett vært syk 4 dager og har foreløpig ikke sykefravær på skolen.

Hun fikk D-vitamindråper da hun var liten, ellers ingen kosttilskudd. Spiser vanlig brødmat med pålegg, middag, og snop innimellom. Jeg ammet henne bare et år og hun fikk ofte ferdigmat på glass.

Jeg sier ikke at din metode er skadelig, men det er ikke sikkert den egentlig hjelper på datteren din sin helse.

Anonymkode: 0cebf...d0a

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant at det er bare et fåtall som får i seg nok næring kun via kosten. Å tro noe annet er naivt 

Takk, godt å høre at andre og er klar over dette 👍🏻

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk, godt å høre at andre og er klar over dette 👍🏻

Ja 😊 Dette står veldig bra forklart på tankekilden.com

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, datteren min er 14. Hun har totalt sett vært syk 4 dager og har foreløpig ikke sykefravær på skolen.

Hun fikk D-vitamindråper da hun var liten, ellers ingen kosttilskudd. Spiser vanlig brødmat med pålegg, middag, og snop innimellom. Jeg ammet henne bare et år og hun fikk ofte ferdigmat på glass.

Jeg sier ikke at din metode er skadelig, men det er ikke sikkert den egentlig hjelper på datteren din sin helse.

Å amme ett år er lengre enn mange andre gjør i alle fall. Kun 4 dager syk er ekstremt lite.

Hvordan kan du si at det ikke er sikkert den egentlig hjelper på hennes helse?

Mange barn i hennes bhg har vært syke uten at hun har blitt det, eks omgangssyke. Merker også at hun har mye mer energi kontra andre barn. Hører mange foreldre si at barnet deres er veldig sliten etter bhg og legger seg på gulvet, men det gjør ikke vår jente 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å amme ett år er lengre enn mange andre gjør i alle fall. Kun 4 dager syk er ekstremt lite.

Hvordan kan du si at det ikke er sikkert den egentlig hjelper på hennes helse?

Mange barn i hennes bhg har vært syke uten at hun har blitt det, eks omgangssyke. Merker også at hun har mye mer energi kontra andre barn. Hører mange foreldre si at barnet deres er veldig sliten etter bhg og legger seg på gulvet, men det gjør ikke vår jente 

Hun kan bare være heldig med helsen slik som vår datter er. Det er så mye som spiller inn for om de blir syke eller ikke at det blir nesten umulig å plukke ut en årsak til at de holder seg friske.

Skrevet

Det vi gjør for immunforsvaret er å spise mye plantebasert kost, så kortreist som mulig. Hovedinnholdet i kosten er grønnsaker, mye løk, hvitløk, spinat,  stangselleri. Drikker vann, med ingefær, sitron og honning (fra naboen). Nok gode fettkilder, avokado, nøtter, laks. Koker kraft fra elgbein, bruker dette daglig, som drikke eller i mat. Spiser lever og drikker kefir og kombucha. 

Vi tar badstu i svømmehallen ukentlig, tar magnesiumfotbad med ujevne mellomrom. 

Fysisk aktivitet og frisk luft hver dag. 

Ammet barna til de var 1 år. Lite sukker og raske karbohydrater. 

Jeg og to av barna er nesten aldri syke, mannen og sistemann er syke ca 2 ganger i året... Så jeg vet ikke, jeg... 

Anonymkode: 40a1a...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...