Gå til innhold

Burde jeg betalt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ungdom som vil trene på helsestudio. Koster 500 i måneden. Jeg betaler gjerne for fritidsaktiviter. Men synes helsestudio blir noe annet. Så jeg sa nei. Dette har ført til stor sorg og frustrasjon. Ungdom påstår alle andre får lov. Får litt dårlig samvittighet. Men synes 500 kroner måneden er litt mye. Jeg er heller ikke veldig fan av helsestudio. Men ser fordeler og, om de faktisk bruker det.

Anonymkode: e2107...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han bruker det hadde jeg betalt med glede. Hvorfor er det liksom ikke bra nok for deg?

Anonymkode: 35f76...168

Skrevet

Hvor gammel er han? Driver han med andre aktiviteter, eller er det kun helsestudio? Hvis det er kun thelsestudioet, så synes jeg du er litt vanskelig hvis du sier nei kun av prinsipp. Hva er galt med å trene på der, kontra annen aktiviteter?
Men jeg skjønner at du synes det er dyrt, men kanskje han kan betale halvparten

Anonymkode: 28df3...e17

Skrevet

Jeg forstår at du synes det er dyrt, han kan jobbe for halvparten?  Veldig mange på den alderen trener på helsestudio / treningssenter.  Det er mye sosialt også. Noen supplerer der og noen dropper fotball og bare trener der etterhvert. Vær glad han er aktiv! 

Anonymkode: 3a2cb...640

Skrevet

Jeg vil oppfordre mine til gå på treningsstudio den dagen de gir seg med fritidsaktiviteter. Men mine går på aktiviteter som koster 400 + i mnd allerede. 

Økonomi er viktig, men hvis ungdommen er nok så inaktiv eller, er det en god investering om man har mulighet. 

Anonymkode: 074bd...c21

Skrevet

Jeg betaler det for min 14 år gammel jente, med glede, men de har tilpasset styrketrening for de mellom 13 og 15. Krev at han bruker abbonementet og at han støvsuger huset en gang i uka og tømmer/fyller oppvaskmaskinen.  Det gjør jeg. 

Anonymkode: 322ba...a18

Skrevet

det hadde jeg betalt med glede, flott at barn og unge vil være aktiv ❤️

Anonymkode: 478ab...87d

Skrevet

Dette er noe jeg tenker man må prioritere ja. Jeg er ikke noen treningsperson selv (men burde vært det!!), så hadde mine barn ønsket å trene på treningssenter hadde jeg med glede betalt det. 

Anonymkode: 1b63e...c4d

Skrevet

Må da finnes rimeligere ordning? Vurder heller klippekort? 

Anonymkode: 51c3d...614

Skrevet

Jeg betaler det mot at det trenes minst to ganger i uken, det gjør han så da betaler jeg med glede. Tegnet abonnementet da han var 15-16, nå er han 17. 

Anonymkode: d7907...f05

Skrevet

Jeg tenker det kommer an på hvilke andre fritidsaktiviteter barnet går på og hvor mye det faktisk blir brukt og selvsagt din økonomi. Har du råd til det kan jo barnet betale litt selv og hjelpe til litt mere hjemme? Og så syns jeg det er rimelig at du krever at det blir brukt to ganger pr uke i snitt. 

Anonymkode: 1c027...8d4

Skrevet

Her er det 16 års aldersgrense for å trene på treningsstudio, så ikke aktuelt før neste år. Vi kommer til å betale det for ham mot at han følger et opplegg der. Ikke bare "henge" der.

Anonymkode: f657a...75a

Skrevet

Hvis det er fritidsaktiviteten til ungdommen ville jeg selvsagt betalt. Våre barn på 9 og 12 går på to fritidsaktiviteter hver, og bare for kontingenter betaler vi 1200+1500 i halvåret for hver av dem. I tillegg kommer reise og opphold på stevner, dyrt utstyr mm. Jeg regner ikke med at barnas aktiviteter skal bli billigere når de blir eldre.

500 i mnd er ikke dyrt om han trener 2-3 ganger i uka. I tillegg er det lite dyrt utstyr som må kjøpes inn, sko og treningstøy har han sannsynligvis allerede. 

Anonymkode: 4391b...a45

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betaler det for min 14 år gammel jente, med glede, men de har tilpasset styrketrening for de mellom 13 og 15. Krev at han bruker abbonementet og at han støvsuger huset en gang i uka og tømmer/fyller oppvaskmaskinen.  Det gjør jeg. 

Anonymkode: 322ba...a18

Støvsuge ein gong i veka og fylle tømme oppvaskmaskin bør no ein ungdom gjere uansett!! Hi Viss du har råd til 500 kr i mnd, og ungdommen brukar abonnementet og elles ikkje trenar er det vel kanskje greit. Eg hadde òg sagt nei. Har 4 tette ungar og då hadde det blitt dyrt om alle skulle ha aktivitetar til 500 kr mnd kvar... 

Anonymkode: 412d5...bf6

Skrevet

500 i mnd var dyrt gor en 15-åring. Her har de egne ungdoms-abonnement til en billigere penge da det ikke er alt av timer ungdommene får være med på. 

Jeg betaler ikke da min 15-åring allerede har to aktiviteter og helsestudio ville blitt minimalt brukt. Detsom han ikke trente noe annet ville jeg nok betalt derdom han ville trene aktivt der, men litt usikker på hvor mye han evt måtte bidratt med selv. 

Anonymkode: 017d3...451

Skrevet

Ville ikke gitt min så dyrt abonnement. Han kan ønske seg klippekort eller årskort til jul er mitt forslag. Helsestudio er luksus å la ungene gå på altså, i samme kategori som de som kjøper mobil til 16 000.

Anonymkode: 51c3d...614

Skrevet

Finnes det ikke billigere sentre?

Anonymkode: 3fa67...143

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...