Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Jeg fikk tannbyll i sommer rett før vi skulle på ferie. Ringte tannlege, men var fullt og de sa at jeg skulle ta smertestillende eller prøve å komme inn et annet sted. Etter det har den ikke vært vond, men det er ømt og det er en stor kul helt oppunder kinnbeinet, så om jeg trykket på kulen kjenner jeg at hele tannen blir øm. Nå har jeg vært hos tannlege to ganger etter jeg fikk byllen, men siden jeg ikke har vært hos tannlege på flere år har hun til nå ordnet to dype hull for å slippe rotfylling. Neste gang skulle hun ta det et annet hull, og byllen skal da ettersom jeg forstår, vente enda lenger. Hun sier det ligger en pusslomme der som muligens må tømmes med et snitt og tannen må rotfylles om jeg ikke vil trekke den. Etter å ha lest på nett om at slike tannbyller må gjøres noe med fort så blir jeg bekymret. Den er ikke vond til daglig nå, kun om jeg trykker på den og tannen. Erfaringer med dette? Vurderer å gå til en annen tannlege for vurdering? Anonymkode: 56efe...5da
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Ingen? Anonymkode: 56efe...5da
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 Du bør, og skal gjøre noen med tannbyll ja. Jeg gikk lenge med en byll, måtte ha antibiotika og har plagdes med tannen siden. Utallige rotfyllinger, og nå er beinet rundt tanna så svakt at det ligger an til trekking,. Anonymkode: a7f64...14e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå