Gå til innhold

Hvordan roe ned viltre barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barn på 6 og 9 år som er helt umulige? Skulle tro de har vokst opp i jungelen blant ville dyr. De er virkelig spinnville og høylydte sammen. Eldste er umulig alene, med venner og ute blant folk også. Er faktisk ganske flau over denne ungen! Er så frekk, spydig, egenrådig og egoistisk at det er til å få fnatt av. Yngste er kun sånn sammen med eldste. Er ellers en ganske stille og rolig sjel. 

Straff og konsekvenser biter ikke på. Uansett hvor mye det svir og tårene triller i øyeblikket så er det fort glemt. Ta vekl goder funker heller ikke. Har prøvd flere ganger for både korte og veldig lange (og noen permanente, har kastet i søpla foran øynene på de) perioder. 

De er høyt og lavt, spurter og turner rundt. Tar ikke hensyn. Har ikke respekt for huset vårt eller mine ting. De bare tar det de vil ha og er destruktive. Og så er de så forbanna høylydte at jeg er sikker på at halve Norge kan høre dem når de holder på. Vurderer og bare låse de inn på hvert sitt rom fremover. Bare slippe ut en av gangen for måltider, dopauser og litt kos.

Jeg holder virkelig på å klikke. Jeg kjefter, brøler, gråter og styrer på. For nå er jeg så sliten og lei. Og sikker på at jeg har de verste ungene i hele verden! Neida.. Eller jo. Men jeg er jo glad i dem. Litt, iallefall.

Anonymkode: 76b22...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er da ikke normalt, er det noen hyperaktive diagnoser i bildet? Får de bruke energien sin på fornuftige måter?

Har en nevø med adhd og han spiller fotball, hver dag, tror det er 2-3 forskjellige lag han spiller på, og han bruker all sin energi med ball....

 

Anonymkode: 5156f...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn på 6 og 9 år som er helt umulige? Skulle tro de har vokst opp i jungelen blant ville dyr. De er virkelig spinnville og høylydte sammen. Eldste er umulig alene, med venner og ute blant folk også. Er faktisk ganske flau over denne ungen! Er så frekk, spydig, egenrådig og egoistisk at det er til å få fnatt av. Yngste er kun sånn sammen med eldste. Er ellers en ganske stille og rolig sjel. 

Straff og konsekvenser biter ikke på. Uansett hvor mye det svir og tårene triller i øyeblikket så er det fort glemt. Ta vekl goder funker heller ikke. Har prøvd flere ganger for både korte og veldig lange (og noen permanente, har kastet i søpla foran øynene på de) perioder. 

De er høyt og lavt, spurter og turner rundt. Tar ikke hensyn. Har ikke respekt for huset vårt eller mine ting. De bare tar det de vil ha og er destruktive. Og så er de så forbanna høylydte at jeg er sikker på at halve Norge kan høre dem når de holder på. Vurderer og bare låse de inn på hvert sitt rom fremover. Bare slippe ut en av gangen for måltider, dopauser og litt kos.

Jeg holder virkelig på å klikke. Jeg kjefter, brøler, gråter og styrer på. For nå er jeg så sliten og lei. Og sikker på at jeg har de verste ungene i hele verden! Neida.. Eller jo. Men jeg er jo glad i dem. Litt, iallefall.

Anonymkode: 76b22...409

Aktivisere de. Lego, togbane, pluss pluss osv. Vær aktivt med den første tiden. Etterhvert kan du sette de i gang og så trekke deg litt unna. Å hjelpe til med aktivisering igjen, når det blir høylytt. Viktig med nok søvn også. 

Anonymkode: 82ce0...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivisering! Meld de på alt som finnes av tilbud.. Fotball, svømming, håndball, innebandy, orientering, friidrett... Ja, finn det som finnes av tilbud 😉 har selv en sønn med adhd og han må aktiviseres, ellers så går han på veggene. Men han er høffelig og tar beskjeder da, men han har ganske strenge regler og en veldig forutsigbar hverdag. Men ja han må aktiviseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...