Gå til innhold

Lar dere 7. klassingen gå til lege/ reguleringstannlege alene?


Annanym

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke logistikken til å gå opp alltid. Nå skal 12-åringen både til reguleringstannlege og vanlig tannlege. Begge deler i skole/ arbeidstid. Reguleringstannlegen er flere mil ifra skolen, så han må kjøres. Jeg tenker at jeg kjører han ut, han går alene til tannlegen og tar bussen hjem.

Er det innafor, eller bør jeg ta en avspaseringsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min går til reguleringstannlegen alene (tar toget frem og tilbake). Legebesøk har det vært få av. Det har bare skjedd når hun har vært syk. Da er det en selvfølge at en voksen er med, både fordi det er slitsomt å ta toget alene når du er syk og fordi vi vil vite hva legen sier.

Anonymkode: 98702...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reguleringstannlege ja.

har også reist til lege alene for å ta vaksine, men ikke reist alene hvis hun er syk

Anonymkode: e05b5...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Rett og slett fordi det er så langt. En av oss foreldre må kjøre. Det går ikke kollektivt heller.

Men vi har ofte samkjørt med andre foreldre til reguleringstannlegen. Så sånn sett har de "gått alene" - med en annen forelder enn oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har en 8.klassing og jeg var med ham til tannlegen flere ganger i sommer. 

Jeg jobber ikke så har muligheten til det, og det er kanskje litt derfor det er slik, men jeg er nok litt for hønemor til det. Han ønsker at jeg skal være med også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan de dra alene. Ser ikke problemet. Mine får ta buss fra de er 10 år til treningene også. En eller annen gang må de jo starte å bli selvstendige og fikse ting selv.

Anonymkode: 8855d...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen! 

Poden er selvstendig på flere områder. Han tar buss på egenhånd og slik. Ser bare at "alle" på venterommet til reguleringstannlegen har med foreldre. En av oss har vært med til nå, men pga sykemelding på jobb må jeg møte tidligere enn vanlig. Dette krasjer da med timen hans. Derfor må han gå alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass får vi innvilget velferdspermisjon med lønn for barn under 14 år som skal til reguleringstannlege. Det, i kombinasjon med et ikke-eksisterende kollektivtilbud (og at det er 6 mil til reguleringstannlegen), gjør at jeg eller far er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reguleringstannlege drar hun til alene. Tar 5 min å sykle. Men vanlig tannlege er med å følger. Samme gjelder legetimer(sjeldent hun er hos legen). Her ønsker reguleringstannlegekontoret at barna kommer alene. De ønsker hvertfall ikke å ha med foreldre inn så der ble jeg stoppet i døren andre gangen. 

Hos vanlig tannlege ønsker de at en av foreldrene er med. I tillegg har hun hatt en dårlig opplevelse som gjør at hun ønsker å ha en av oss med. Hun er 12 år.

Anonymkode: b26d9...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Reguleringstannlege drar hun til alene. Tar 5 min å sykle. Men vanlig tannlege er med å følger. Samme gjelder legetimer(sjeldent hun er hos legen). Her ønsker reguleringstannlegekontoret at barna kommer alene. De ønsker hvertfall ikke å ha med foreldre inn så der ble jeg stoppet i døren andre gangen. 

Hos vanlig tannlege ønsker de at en av foreldrene er med. I tillegg har hun hatt en dårlig opplevelse som gjør at hun ønsker å ha en av oss med. Hun er 12 år.

Anonymkode: b26d9...930

Jeg må forresten ta enten avspasering, ferie eller permisjon uten lønn nå som hun er 12 år. Før fikk jeg velferdspermisjon med lønn.

Anonymkode: b26d9...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...