Gå til innhold

Vinmonopol ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge lurt på en ting. Vi har flyttet til ett lite tettsted med ett pol, i mils omkrets. Jeg er fransk og oppvokst med fransk kultur min mann er norsk. Vi er veldig glade i vin. Vi drikker vin stort sett hver dag når det lar seg gjøre. Enten ett glass til maten eller ett glass på kvelden når ungene har lagt seg. Vi liker også å kjøpe forskjellige viner til forskjellige matretter osv. Ingen av oss blir beruset eller problematisk på noen områder. Vi er heller ikke avhengig eller har ett problematisk forhold til det. Passer det ikke så passer det ikke om dere forstår. Vi har heller ingen helgefyll eller den slags noengang egentlig, men vi har ofte besøk og middags gjester og da blir det som regel servert vin. Aldri mye, men om man er fler så er det logisk at det går en del vin. Det jeg er bekymret for er jo det at vi blir gjenkjent selvsagt og er blitt en slags stamkunder. Og jeg er faktisk blitt bekymret for snakk eller annet spesielt på skole og barnehage. Hadde ikke ofret tanken en gang om jeg fortsatt bodde i Oslo men kjenner på bekymringen nå. Vi har som sagt ingenting å sjule og gjør ikke noe «gærnt» men sladder er aldri hyggelig og det er vanskelig nok å flytte til ett nytt sted. Så noen her som jobber på vinmonopolet som vill fortelle hvor mye de snakker om kundene sine?

Anonymkode: d2534...77a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk på det, er mitt råd. På så små plasser vil det alltids være noen som snakker.  Det kan du ikke gjøre noe med annet enn å la være å bry deg. Jeg ble møtt i butikken med nyheten om at det var så trist vi skulle skilles. Ble bare stående og måpe før jeg begynte å le.  Da hadde bygdedyret funnet ut at vi nok skulle skilles fordi jeg visstnok hadde reist fra mann og barn. Jeg hadde reist bort i noen uker for å ta ferdig videreutdanningen min, var hjemme i helgene men da var jeg ikke mye ute.

Du kan ikke kontrollere dem, men du kan drite i dem.

Anonymkode: 52edd...eef

Skrevet

Jeg jobber ikke på Vinmonopolet, men om jeg skal tippe så er de heller glade for å ha kunder med interesse foe og kunnskap om vin. 

Ikke tenk på hva andre mener. Er de av typen som sladrer så finner de noe uansett. 

Skrevet

Hvis du kombinerer innkjøp av mye vin med at dere stadig ikke kan kjøre ungene hit og dit på kvelden blir det sikkert litt snakk. Det begrenser muligheten til å ta et glass vin til maten de fleste dagene her i huset.

Anonymkode: c195c...46a

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du kombinerer innkjøp av mye vin med at dere stadig ikke kan kjøre ungene hit og dit på kvelden blir det sikkert litt snakk. Det begrenser muligheten til å ta et glass vin til maten de fleste dagene her i huset.

Våre barn er ennå små, så kjøring hit og dit er ikke ett tema ennå på kvelden i alle fall. Tusen takk alle sammen. Jeg tenkte ikke over dette her før mannen min (som er helt hysterisk anngående dette) sa det. Men så er også han typen til at om jeg pakker ned noen ting hjemme ifra i en pol pose. Feks hundeband eller lunch så vill han ikke gå eller blitt sett ved siden av meg. Han er vokst opp med at det er uhørt og alkohol skal kunn drikkes i det skjulte 🙄

Anonymkode: d2534...77a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun skriver at de tar ett glass etter at ungene har lagt seg. Da er de nok ferdige med å kjøre for dagen. 

Anonymkode: 0c187...3ce

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun skriver at de tar ett glass etter at ungene har lagt seg. Da er de nok ferdige med å kjøre for dagen. 

Anonymkode: 0c187...3ce

Hun skrev enten til maten eller etter leggetid. Så lenge "drikkingen" ikke gjør at de dropper oppfølging som det er vanlig å forvente at de gjør, tviler jeg på at noen reagerer. Her jeg bor går de fleste barn i skolealder på aktiviteter. Siden hi var bekymret for at det ble snakk på skolen regnet jeg med at det kunne bli en problemstilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...