Gå til innhold

Gravid og sjalu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 uker på vei, og har plutselig blitt sykt sjalu av meg. Er det flere som har opplevd dette? Uansett, så har det resultert i en kjempe krangel nå i kveld, og jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. 

Det hele startet med drøfting av navn, når han kommer med to forslag som begge er navn på damer han tidligere har hatt et forhold til. Dette reagerte jeg på, mens han derimot nekter at det har noe med dem å gjøre. Personlig ville jeg aldri foreslå navnet på min eks, da jeg rett og slett ikke har noen positive assosiasjoner til navnet. Hun ene, var han på fest med når vi akkurat hadde blitt sammen og jeg har i kveld blitt helt overbevist at noe skjedde mellom dem denne kvelden. Det er over to år siden og jeg burde sikkert la det ligge, men kjenner sjalusitrollet i meg vokser og jeg klarer rett og slett ikke. Han nekter, og jeg er sikker på han lyver. Jeg ser det selv - jeg oppfører meg helt gal, og burde ha mer tillit til han. Han har aldri vært utro, eller gitt meg noen grunn til å ikke stole på han. Men alikevel så klarer jeg rett og slett ikke slippe tak i at magefølelsen som sier at noe ikke stemmer. De to som begge skulle sove over hos et vennepar tok nemlig taxi tilbake dit alene, hans historie er at hun var full og dårlig og at ingenting dermed skjedde. Men altså, hvorfor tok de taxi sammen til et tomt hus? hvis hun var så dårlig gir det vel mer mening at venninnen hennes følger henne hjem? 

Håper noen har noen gode råd, det er så fryktelig slitsomt å sitte å fundere på dette her. Jeg har aldri vært slik tidligere, men vet ikke om dette er hormonelt eller om det rett og slett holder på å rable for meg eller om det ligger noe i disse bekymringene mine. 

Anonymkode: 4f0b9...c61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: Om han hadde noe å skjule for deg rundt den ene eksen, så kan du banne på at han ikke ville dratt fram navnet hennes som et forslag. Med mindre han er dum og slem, men om han var dum og slem så ville du vel ikke vært sammen med han, eller?

For det andre: Det er sikkert hormoner. Du snakker med ei som 15 uker på vei låste seg inne på do og hulkegråt etter en krangel med mannen om vindstyrke. Ikke mitt stolteste øyeblikk, sett i ettertid :D. Husk allikevel at "hormoner" ikke er et frikort for å være slem med den man er glad i. "Hormoner" er heller ikke noe som gjør deg klarsynt. Det gjør deg heller en smule irrasjonell.  Pust med magen. Ta en kopp te. Sov ei natt og se om ikke det har gått litt over i morra. 

Skrevet

Enig med deg.. sikker på at alle tenker den tanken om at x navn ikke skal brukes.. du er ikke rar. Hadde aldri orket.. hadde han foreslått det hadde jeg blitt grisesur

Anonymkode: 6e80f...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...