Gå til innhold

Barnevernet. Ubehagelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok selv kontakt for hjelp til en vanskelig tenåring. tror de vet omtrent alt om oss nå. Har ikke opplevd makan til avhør. De har konkludert med at det ikke er feil på hjemmet og at alt er bra hjemme hos oss.. men vi har et barn med en diagnose som ble oppdaget nå. Vi har fått noe hjelp.. men føler at jeg angrer for at vi tok kontakt. De vrir og vrenger på alt jeg sier og gjør. etter siste møte på kontoret forandret jeg mitt syn på vår saksbehandler som plutselig var så imot meg.. vanskelig å forklare.. ble helt grilla under møtet og følte hun gjorde alt for å få skrevet ned noe negativt om meg. Kan jeg be om at de avslutter saken? Flere som har opplevd lignende: ( ?

Anonymkode: e6e01...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tok selv kontakt for hjelp til en vanskelig tenåring. tror de vet omtrent alt om oss nå. Har ikke opplevd makan til avhør. De har konkludert med at det ikke er feil på hjemmet og at alt er bra hjemme hos oss.. men vi har et barn med en diagnose som ble oppdaget nå. Vi har fått noe hjelp.. men føler at jeg angrer for at vi tok kontakt. De vrir og vrenger på alt jeg sier og gjør. etter siste møte på kontoret forandret jeg mitt syn på vår saksbehandler som plutselig var så imot meg.. vanskelig å forklare.. ble helt grilla under møtet og følte hun gjorde alt for å få skrevet ned noe negativt om meg. Kan jeg be om at de avslutter saken? Flere som har opplevd lignende: ( ?

Ja!

vi ble dog meldt av en anonym person.

Vi var ikke redd for at det skulle bli noe ssk ut av den meldingen for det var bare tull.

Men ting vi har blitt rådet til av spesialpedagoger og ppt  er feil i følge BV.

alt vi sa ble vrengt og vridd på. Det virket som de prøvde å finne ting å sette fingeren på. 

Anonymkode: c3047...97b

Skrevet

Hva tenker du BV skal hjelpe dere med? 

Psykiatri og diagnoser i dette spekteret hører inn under bup. BV utreder ikke diagnoser. Lærevansker hører inn inder PPT.

Anonymkode: 992ba...822

Skrevet

Vi fikk mst. Bra tilbud. Det er gjennom barnevernet. Diagnosen kom senere. 

Skrevet

Om det er en pågående undersøkelse vil den avsluttes innen tre måneder.  Om det er satt inn frivillige hjelpetiltak, kan dere når som helst takke nei til videre oppfølging. 

Anonymkode: e5745...18e

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk mst. Bra tilbud. Det er gjennom barnevernet. Diagnosen kom senere. 

MST er jo et intensivt opplegg. Terapeuten må gå dypt inn i familien for at det skal ha noen hensikt. Et mål er blant annet å styrke foreldrerollen for å minske alvorlige adferdsproblemer hos ungdommen.  

Så lenge tiltaket er frivillig ksn du selvfølgelig be om at det avsluttes. Det du bør vurdere er om ditt ubehag er utålelig ift det dere evt oppnår med mst. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MST er jo et intensivt opplegg. Terapeuten må gå dypt inn i familien for at det skal ha noen hensikt. Et mål er blant annet å styrke foreldrerollen for å minske alvorlige adferdsproblemer hos ungdommen.  

Så lenge tiltaket er frivillig ksn du selvfølgelig be om at det avsluttes. Det du bør vurdere er om ditt ubehag er utålelig ift det dere evt oppnår med mst. 

Mst er avsluttet. Vi har snakket om å avslutte.. men opplever nå at barnevernet er på grensa til ekle og krenkende.. veldig ubehagelig

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kurset tok de for en stund siden, om jeg forsto henne rett. Hun snakker dessuten ikke om terapeuten, men om saksbehandleren.

Anonymkode: f3d36...71a

Skrevet

Ja, dere kan be om å avslutte HI.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dere kan be om å avslutte HI.

Dersom BV meiner det.

Anonymkode: a5ff5...a91

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dersom BV meiner det.

Anonymkode: a5ff5...a91

Hva mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...