Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Høres merkelig ut men jeg rådvill. Jeg har vanligvis nesten ikke mensen. Blør veldig lite i 1-2 dager. Nå er noe galt. Satser på overgangsalder men jeg blør helt sinnsykt. Det varte to uker sist og har bare hatt en uke pause før det begynte igjen i går. Det blør og blør! Jeg blør igjennom de tykkeste nattbind på en time to og bare i dag blødd igjennom to bukser. Hvordan i huleste gå på jobb 8 timer som dette? Når jeg sitter «skviser» det seg ut og igjennom buksen på en halvtime. Anonymkode: d3c98...62c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Jeg vil ikke skremme deg, men du bør oppsøke lege. Brå og uventede endringer i mønsteret bør sjekkes mtp kreft. Anonymkode: 24048...e4c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 Gå til gynekolog å få deg sjekket raskt, Anonymkode: 6e598...ee1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 Er du rusk? Dette er jo noe man skal sjekke ut med en gang! Anonymkode: 3a927...e75
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #5 Skrevet 23. september 2018 Å miste så mye kan være farlig. Ring legevakt og hør om du bør inn til kontroll i dag eller om det kan vente til fastlegen åpner i morgen. Anonymkode: 412ca...9d1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #6 Skrevet 23. september 2018 Jeg har vært å tatt celleprøve for et par uker siden. HI Anonymkode: d3c98...62c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #7 Skrevet 23. september 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres merkelig ut men jeg rådvill. Jeg har vanligvis nesten ikke mensen. Blør veldig lite i 1-2 dager. Nå er noe galt. Satser på overgangsalder men jeg blør helt sinnsykt. Det varte to uker sist og har bare hatt en uke pause før det begynte igjen i går. Det blør og blør! Jeg blør igjennom de tykkeste nattbind på en time to og bare i dag blødd igjennom to bukser. Hvordan i huleste gå på jobb 8 timer som dette? Når jeg sitter «skviser» det seg ut og igjennom buksen på en halvtime. Anonymkode: d3c98...62c Kom deg til legen, evt hør med legevakten i kveld om du bør sjekkes nå. Jeg hadde uten tvil tatt egenmeldingsdag i morra hvis det er likedan da. Anonymkode: 38a78...f5f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #8 Skrevet 23. september 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært å tatt celleprøve for et par uker siden. HI Anonymkode: d3c98...62c Uansett hvor kort tid det er siden du tok celleprøve, må du komme deg til lege. Du kan ikke gå sånn. Det kan være noe galt som ikke var galt da du tok prøven. Hilsen ei som venta altfor lenge, måtte operere bort en stor svulst. Og har nå utlagt tarm og masse annet dritt. Anonymkode: 2ade5...c61
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #9 Skrevet 23. september 2018 Du må få tatt innvending ul i morgen Anonymkode: 377e2...843
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #10 Skrevet 23. september 2018 Du må til legen umiddelbart! Har selv blødd mye og tok kontakt med legen altfor sent. Kroppen var tom for jern, jeg hadde altfor lav blodprosent, de røde blodcellene hadde begynt å krympe og jeg hadde alvorlig anemi. Det finnes en tablett som du får på resept som virker umiddelbart og som vil begrense blødningene ganske mye. Den heter Cyklokapron. Den bør du få i morgen av legen. Anonymkode: a4010...de6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #11 Skrevet 23. september 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres merkelig ut men jeg rådvill. Jeg har vanligvis nesten ikke mensen. Blør veldig lite i 1-2 dager. Nå er noe galt. Satser på overgangsalder men jeg blør helt sinnsykt. Det varte to uker sist og har bare hatt en uke pause før det begynte igjen i går. Det blør og blør! Jeg blør igjennom de tykkeste nattbind på en time to og bare i dag blødd igjennom to bukser. Hvordan i huleste gå på jobb 8 timer som dette? Når jeg sitter «skviser» det seg ut og igjennom buksen på en halvtime. Anonymkode: d3c98...62c Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ta egenmelding for det, nei. Men du må komme deg til legen fort. Først og fremst for å sjekke om det er noe virkelig galt, og ellers for å snakke om alternativer for å sørge for at du ikke blør så mye. Du kan jo ikke fortsette å blø så mye og ofte, du vil jo tappes helt for jern og ute av stand til å jobbe hvis du må løpe på do hver halvtime. Anonymkode: f6c80...fa7
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #12 Skrevet 23. september 2018 Celleprøve? Det er jo sjelden kreft i mormunnen er grunn til så store blødninger... Du må sjekkes for alt mulig annet, det må tas ultralyd og blodprøver, du må også få tabletter for å stoppe disse blødningene før du går helt "tom". Ville helt klart ringt syk til jobb i morgen, og så ringt lege. Disse blødningene må stoppes umiddelbart. Anonymkode: 14856...fe5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #13 Skrevet 23. september 2018 Dersom du blør så mye så ring legevakten i kveld. Anonymkode: 6e598...ee1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #14 Skrevet 23. september 2018 Uff nå får jeg helt hetta her. Livredd for å være full av kreft :-(((( HI Anonymkode: d3c98...62c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #15 Skrevet 23. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Uff nå får jeg helt hetta her. Livredd for å være full av kreft :-(((( HI Anonymkode: d3c98...62c Det er vel sjelden kreft gir sånne blødninger, ikke det jeg ville tenkt på ihvertfall... Er vel mer sannsynlig at det er noe hormonelt e.l. Anonymkode: 14856...fe5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #16 Skrevet 23. september 2018 Jeg ville skjekket det ut.Synest at det dere skriver ang å kontakte legevakt ol virker vel hysterisk for meg.Jeg hadde mye blødninger før.Hadde det slik hi beskriver,jeg fikk spiral og har ikke mensen lenger.Jeg går jevnlig til gynolog for skjekk av livmorhalskreft .Har ingenting annet enn kraftig blødning når jeg hadde mensn.Jeg ville tatt en telf til legevakt og forhørt meg. Anonymkode: 18d30...ded
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #17 Skrevet 23. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg ville skjekket det ut.Synest at det dere skriver ang å kontakte legevakt ol virker vel hysterisk for meg.Jeg hadde mye blødninger før.Hadde det slik hi beskriver,jeg fikk spiral og har ikke mensen lenger.Jeg går jevnlig til gynolog for skjekk av livmorhalskreft .Har ingenting annet enn kraftig blødning når jeg hadde mensn.Jeg ville tatt en telf til legevakt og forhørt meg. Anonymkode: 18d30...ded Jeg måtte ha dobbelt nattbind på dag og skifte ofte.... Anonymkode: 18d30...ded
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #18 Skrevet 23. september 2018 Ei venninne av meg blødde som en gris etter konisering. Viste seg at det var et blodkar som sto og pumpa. Kan være greit å ta en sjekk Anonymkode: 83569...627
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #19 Skrevet 23. september 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uff nå får jeg helt hetta her. Livredd for å være full av kreft :-(((( HI Anonymkode: d3c98...62c Jeg har blødd masse, men kreft er det ikke. Store blødninger er ikke uvanlig. Så tror du kan senke skuldrene. Anonymkode: a4010...de6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #20 Skrevet 23. september 2018 Det er helt vanlig å få kraftige blødninger i starten av overgangsalderen. Men det er fryktelig plagsomt, og du kan få for lavt jern. Ta egenmelding og gå til legen. Ikke fordi det er farlig, men for å forebygge videre plager. Jeg hadde det sånn av og på i to år. Anonymkode: 63e1c...640
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #21 Skrevet 23. september 2018 Moren min hadde slike voldsomme blødninger da hun kom i overgangsalderen. Hun hadde ikke kreft og det var ikke noe annet alvorlig galt, heller, så ikke få helt panikk. Holder likevel med de andre som sier at du bør få time hos fastlegen imorgen (eller evt. legevakt idag hvis blødningene er så store at du føler deg dårlig). Alt som kommer ut ved mensen er vel ikke rent blod, heller, er vel iblandet slim, slik at mengden rent blod forhåpentligvis kan være mindre enn hva du ser. God bedring! Anonymkode: fae0a...e4d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #22 Skrevet 23. september 2018 Jeg blør veldig mye de første 2-3 dagene. Så ille at jeg må ha tilrettelegging på jobb for å klare å være tilstede. Dette vet sjefen om og er heldigvis forståelsesfull. Nå er jeg gravid og det er så luksus å ikke blø. Men støtter de andre her. Få det sjekket. For min del er det ingenting å gjøre med. Både min mormor og mor slet med det samme. Skal prøve spiral etter denne graviditeten. Anonymkode: 7857a...93c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #23 Skrevet 23. september 2018 18 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg blør veldig mye de første 2-3 dagene. Så ille at jeg må ha tilrettelegging på jobb for å klare å være tilstede. Dette vet sjefen om og er heldigvis forståelsesfull. Nå er jeg gravid og det er så luksus å ikke blø. Men støtter de andre her. Få det sjekket. For min del er det ingenting å gjøre med. Både min mormor og mor slet med det samme. Skal prøve spiral etter denne graviditeten. Anonymkode: 7857a...93c Er du blitt sjekket for endiometrose? Kvinnesykdommer har en lei tendens til å bli undervurdert. Å ha så sterke blødninger og smerter under mensen er ikke nødvendigvis normalt, men overses ofte av leger Anonymkode: 681c3...aaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå