Gå til innhold

Drikkevann på storbyferie

Anbefalte innlegg

Dere som reiser til London , drikker dere vann rett fra kranen på hotellene?Tenker å ha med noen drikkeflasker til turer vi skal på. Er en familie på 6 som reiser nå i høstferien, og hadde vært greit å visst om det kan gjøres..... 

Blir fort dyrt viss vi kjøper alt vannet, for så å finne ut at vi kan bruke hotellvannet.....

Anonymkode: 04bc9...e1e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144354455-drikkevann-p%C3%A5-storbyferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri drukket vannet fra springen, bare pusser tenner i det o.l.

Akkurat London, de typiske feriebyene i Spania o.l. har vel vann som fint kan drikkes, men det smaker ikke godt fordi det er renset med klor og allverdens andre kjemikalier.

Vann er ikke dyrt i utlandet da, kjøp i matbutikken, og gjerne i litt større flasker. 

Anonymkode: d08cc...634

Så fort vi er utenfor Norges grenser kjøpes alt drikkevann på flasker.

En liten utgift for å minskesjansen for feriemage drastisk. Desutten smaker springvann i utlandet som oftest dritt i forhold til vannet vi er vant til i Norge.

Anonymkode: 0a957...4e9

Annonse

Så lenge dere kjøper vann på matbutikker og ikke på restaurant, så er det vel ikke så fryktelig dyrt. Ellers så er det ikke farlig å drikke vann fra springen i England, men det smaker ikke godt. 

Når vi reiser på ferie (ofte dk)så har vi med endel liter vann.Vannet i dk smaker ikke godt selv on det er flaskevann.Vannet føles så tungt og slukker ikke tørsten.I sommer hadde vi med 6•5 lt flasker.

Anonymkode: 67752...90e

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når vi reiser på ferie (ofte dk)så har vi med endel liter vann.Vannet i dk smaker ikke godt selv on det er flaskevann.Vannet føles så tungt og slukker ikke tørsten.I sommer hadde vi med 6•5 lt flasker.

Ikke alternativ å dra vann fra Norge til England ...... Da kjøper vi heller, eller lar det stå i kjøleskap eller blander med saft. Har nok å dra på med 4 barn 😉 

Aldri hørt om noen som tar med vann hjemmeifra, men kanskje viss det er bilferie 😁

Annonse

På 23.9.2018 den 12.53, Anonym bruker skrev:

Ok, takk til alle som svarte 😊 Da kjøper jeg inn både i stort og smått til å ha i leiligheten og til å ta med ut 😉

Lurt 😊 Jeg har aldri opplevd at vann er så dyrt , bortsett fra i Norge hehe. Jeg pusser tennene med flaskevann også jeg 🙈 syns ikke det vannet i kranene er noe særlig.  

Anonymkode: b2ddf...d91

På 23.9.2018 den 21.20, Anonym bruker skrev:

Ikke alternativ å dra vann fra Norge til England ...... Da kjøper vi heller, eller lar det stå i kjøleskap eller blander med saft. Har nok å dra på med 4 barn 😉 

Aldri hørt om noen som tar med vann hjemmeifra, men kanskje viss det er bilferie 😁

Vi var på bilferie😃.Jeg sliter alltid litt hvis jeg ikke får norsk vann.Har blitt litt mobbet for de 30 lt med vann ja😃.Å ha med satt er genialt!Hadde ikke hatt med 30 lt vann på fly.

28 minutes ago, Anonym bruker said:

En liten digresjon  ; kan jeg spørre om hvor dere skal bo? Reiser neste år med to barn på 9 og 13...God tur!!!

Anonymkode: 368e5...d9d

Hvis du legger ut nicket ditt, kan jeg sende deg PM med forslag til steder du kan bo. Bor i London og er godt kjent med de ulike områdene og flere av hotellene. 

Anonymkode: 54aac...e92

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du legger ut nicket ditt, kan jeg sende deg PM med forslag til steder du kan bo. Bor i London og er godt kjent med de ulike områdene og flere av hotellene. 

Anonymkode: 54aac...e92

Hi her, vi skal bo på Citadines Trafalgar Square appartments, er det et bra området? Kort vei til matbutikker og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...