Gå til innhold

Drikkevann på storbyferie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som reiser til London , drikker dere vann rett fra kranen på hotellene?Tenker å ha med noen drikkeflasker til turer vi skal på. Er en familie på 6 som reiser nå i høstferien, og hadde vært greit å visst om det kan gjøres..... 

Blir fort dyrt viss vi kjøper alt vannet, for så å finne ut at vi kan bruke hotellvannet.....

Anonymkode: 04bc9...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært i London og flere andre storbyer. Drikker ikke vann fra kran. Blir ikke så dyrt. Kjøper ofte vann og fyller på i minibaren. 

Anonymkode: b459a...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri drukket vannet fra springen, bare pusser tenner i det o.l.

Akkurat London, de typiske feriebyene i Spania o.l. har vel vann som fint kan drikkes, men det smaker ikke godt fordi det er renset med klor og allverdens andre kjemikalier.

Vann er ikke dyrt i utlandet da, kjøp i matbutikken, og gjerne i litt større flasker. 

Anonymkode: d08cc...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort vi er utenfor Norges grenser kjøpes alt drikkevann på flasker.

En liten utgift for å minskesjansen for feriemage drastisk. Desutten smaker springvann i utlandet som oftest dritt i forhold til vannet vi er vant til i Norge.

Anonymkode: 0a957...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk til alle som svarte 😊 Da kjøper jeg inn både i stort og smått til å ha i leiligheten og til å ta med ut 😉

Anonymkode: 04bc9...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp store flasker/dunker med vann og hell over på drikkeflasker. Da blir det billigst mulig. Vannet i springen smaker svømmebasseng så det ville jeg ikke drukket.

Anonymkode: 54a3e...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere kjøper vann på matbutikker og ikke på restaurant, så er det vel ikke så fryktelig dyrt. Ellers så er det ikke farlig å drikke vann fra springen i England, men det smaker ikke godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i England og drikker vann fra springen. Sier meg enig i andre som skriver at det ikke smaker godt! Jeg må ofte ha saft til. 

Anonymkode: 9e8ad...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi reiser på ferie (ofte dk)så har vi med endel liter vann.Vannet i dk smaker ikke godt selv on det er flaskevann.Vannet føles så tungt og slukker ikke tørsten.I sommer hadde vi med 6•5 lt flasker.

Anonymkode: 67752...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trygt, men smaker ikke så godt. Men hvis du har kjøleskap kan du helle i flaske og la det stå i kjøleskapet over natta, da smaker det ofte helt fint. 

Anonymkode: 90734...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når vi reiser på ferie (ofte dk)så har vi med endel liter vann.Vannet i dk smaker ikke godt selv on det er flaskevann.Vannet føles så tungt og slukker ikke tørsten.I sommer hadde vi med 6•5 lt flasker.

Anonymkode: 67752...90e

Ikke alternativ å dra vann fra Norge til England ...... Da kjøper vi heller, eller lar det stå i kjøleskap eller blander med saft. Har nok å dra på med 4 barn 😉 

Aldri hørt om noen som tar med vann hjemmeifra, men kanskje viss det er bilferie 😁

Anonymkode: 04bc9...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten digresjon  ; kan jeg spørre om hvor dere skal bo? Reiser neste år med to barn på 9 og 13...God tur!!!

Anonymkode: 368e5...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 12.53, Anonym bruker skrev:

Ok, takk til alle som svarte 😊 Da kjøper jeg inn både i stort og smått til å ha i leiligheten og til å ta med ut 😉

Anonymkode: 04bc9...e1e

Lurt 😊 Jeg har aldri opplevd at vann er så dyrt , bortsett fra i Norge hehe. Jeg pusser tennene med flaskevann også jeg 🙈 syns ikke det vannet i kranene er noe særlig.  

Anonymkode: b2ddf...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 21.20, Anonym bruker skrev:

Ikke alternativ å dra vann fra Norge til England ...... Da kjøper vi heller, eller lar det stå i kjøleskap eller blander med saft. Har nok å dra på med 4 barn 😉 

Aldri hørt om noen som tar med vann hjemmeifra, men kanskje viss det er bilferie 😁

Anonymkode: 04bc9...e1e

Vi var på bilferie😃.Jeg sliter alltid litt hvis jeg ikke får norsk vann.Har blitt litt mobbet for de 30 lt med vann ja😃.Å ha med satt er genialt!Hadde ikke hatt med 30 lt vann på fly.

Anonymkode: 67752...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Anonym bruker said:

En liten digresjon  ; kan jeg spørre om hvor dere skal bo? Reiser neste år med to barn på 9 og 13...God tur!!!

Anonymkode: 368e5...d9d

Hvis du legger ut nicket ditt, kan jeg sende deg PM med forslag til steder du kan bo. Bor i London og er godt kjent med de ulike områdene og flere av hotellene. 

Anonymkode: 54aac...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du legger ut nicket ditt, kan jeg sende deg PM med forslag til steder du kan bo. Bor i London og er godt kjent med de ulike områdene og flere av hotellene. 

Anonymkode: 54aac...e92

Hi her, vi skal bo på Citadines Trafalgar Square appartments, er det et bra området? Kort vei til matbutikker og?

Anonymkode: 04bc9...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...