Gå til innhold

Jeg synes synd på en viss rosablogger som deltar på Skal vi danse..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For mange av dere som skriver her er flotte mennesker, skrive så mye stygt om andre, og mobbe. Seriøst, det er mye verre, enn en rosa blogger som er litt operert. 

Synes dere mobbing er greit, lærer dere barna deres det her hjemme? Er virkelig ikke rar at mobbing er et problem med sånne mødre.

Anonymkode: 3cdbd...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er opptatt av utseende og det ville ho kanskje vært uavhengig av mobbing. Men er du klar over at mennesker har tatt livet sitt som et resultat av et mobbing? Så at et menneske da tyr til operasjoner, for å håpe at det skal ta bort de vonde følelsene er kanskje ikke så rart?

Anonymkode: f728d...90b

Jo. Det er kjemperart. Så får hun oppsøke psykolog, da. Men hun velger i stedet å operere seg for å likne mest mulig på en sexdukke. Null respekt.

Anonymkode: f72fc...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

For mange av dere som skriver her er flotte mennesker, skrive så mye stygt om andre, og mobbe. Seriøst, det er mye verre, enn en rosa blogger som er litt operert

Synes dere mobbing er greit, lærer dere barna deres det her hjemme? Er virkelig ikke rar at mobbing er et problem med sånne mødre.

Anonymkode: 3cdbd...8bb

Jadda. "Litt" operert.

Det å ha blitt mobbet er overhodet ingen unnskyldning for å bli sykelig selvopptatt.

Anonymkode: f72fc...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har vel tatt ut fillerne fra leppene og bortsett fra at nesen ble operert pga problemer med puste eller noe så har hun vel ikke flere operasjoner i ansiktet? Jenta er da søt, og mye søtere med mindre lepper enn hva hun brukte å ha. Også får hun høre at hun er stygg,- nå når hun er på vei til å prøve se ut som før/mer naturlig??

 

 Og selv om jeg ikke er noe fan av å operere i hytt og pine så er det vel noe vi må lære oss å akseptere KANSKJE kommer til å bli like normalt som å farge håret. Hun sier nå i hvert fall rett ut at operasjoner ikke hjelper på psyken.

Anonymkode: d43a1...4e8

Nå har jeg ikke lest bloggen eller fulgt med, men jeg kikket inn nå. Hun har fremdeles mye fyll i leppene, hun har garantert botox, hun har kunstige kinnben og implantat i hake, det er jeg omtrent 100% sikker på. I tillegg har hun sikkert buttlift,  pupper og extensions i hår og vipper.... Det er ikke mye urørt terreng, for å si det sånn! 

Anonymkode: dbf3f...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at folk velger å ty til plastiske operasjoner fordi det sier noe om deres eget selvbilde, og hva de tror er nødvendig å gjøre for å bli likt. Men også fordi det er et symptom på tidsånden, og at de er med på å skape et ytterligere press på de andre som ikke opererer seg, da færre faller utenom normen ettersom flere opererer seg inn i den.

Når det er sagt, har jeg forståelse for at alle har sin egen historie. Jeg har selv ikke samme historie og utgangspunkt som dem som velger operasjon. Jeg har vært heldig og er født med en robust psyke. Samtidig har jeg hatt stødig familie og venner rundt meg, med gode verdier. Jeg har heller ingen fysiske trekk som skiller seg ekstremt ut fra mengden. 

Hva jeg ville gjort dersom jeg hadde kroppsdysformisk lidelse, svært avvikende trekk, blitt mobbet, vokst opp i en overfladisk utseendefokusert familie og kultur, manglet trygghet i meg selv o.s.v. er vanskelig å si. Jeg har nemlig aldri blitt utsatt for alt dette, og hadde da sikkert heller ikke vært den samme som jeg er i dag. At jeg er den jeg er er faktisk bare et sammenfall av tilfeldigheter. Hvor mye kreditt kan jeg egentlig ta selv? 

Poenget mitt er at hvis man vil skjønnhetshysteriet til livs, er det ikke veien å gå å sparke yngre opererte jenter bak en anonymknapp på nettet. 

Mennesker med tilstrekkelig empati, omsorg og innsikt tråkker ikke på andre!

Løsningen ligger mer i politikk, kulturendringer, kroppspositivisme, endring i egne holdninger, eget eksempel, fokus på andres oppførsel og egenskaper fremfor utseende o.s.v. 

Du kommer i alle fall ingen vei med å snakke negativt om andres utseende, opererte eller ei!

Anonymkode: 6be12...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg ikke lest bloggen eller fulgt med, men jeg kikket inn nå. Hun har fremdeles mye fyll i leppene, hun har garantert botox, hun har kunstige kinnben og implantat i hake, det er jeg omtrent 100% sikker på. I tillegg har hun sikkert buttlift,  pupper og extensions i hår og vipper.... Det er ikke mye urørt terreng, for å si det sånn! 

Anonymkode: dbf3f...e10

Kjeven er operert pga medesinsk årsaker.

Anonymkode: f728d...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjeven er operert pga medesinsk årsaker.

Anonymkode: f728d...90b

Påvirker det leppene? Haka? Kinnbeina? Pupper? Rompe? Vipper? Hår? Brunfarge?

Anonymkode: f72fc...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jadda. "Litt" operert.

Det å ha blitt mobbet er overhodet ingen unnskyldning for å bli sykelig selvopptatt.

Anonymkode: f72fc...3be

Hva er din unnskyldning for å være ufyselig?

Anonymkode: 83756...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Påvirker det leppene? Haka? Kinnbeina? Pupper? Rompe? Vipper? Hår? Brunfarge?

Anonymkode: f72fc...3be

Nederste delen av ansiktet, ja. Se på etterbilde ho har lagt ut. Så kan du se hvor mye av ansiktet som var oppsvulmet rett etter operasjon. Mye av de operasjonene er vel av kosmetiske årsaker. Hva var poenget med spørsmålet ditt egentlig? Du klarer vel å tenke deg til selv hva det påvirker og ikke.

 

Anonymkode: f728d...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg ikke lest bloggen eller fulgt med, men jeg kikket inn nå. Hun har fremdeles mye fyll i leppene, hun har garantert botox, hun har kunstige kinnben og implantat i hake, det er jeg omtrent 100% sikker på. I tillegg har hun sikkert buttlift,  pupper og extensions i hår og vipper.... Det er ikke mye urørt terreng, for å si det sånn! 

Anonymkode: dbf3f...e10

Men kva så?

Korfor skal vi bry oss om det?

Jenta er da ikkje (berre?) sjølvopptatt. Ho virka samfunnsengasjert også.

Anonymkode: 9fd3c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jadda. "Litt" operert.

Det å ha blitt mobbet er overhodet ingen unnskyldning for å bli sykelig selvopptatt.

Anonymkode: f72fc...3be

Det handler egentlig ikke om å bare være selvopptatt. Men at en finner metoder, for å prøve å ta bort de vonde følelsene. Jeg har selv blitt mobbet. Når jeg blir stresset og nedfor, så overspiser jeg søtsaker. Det har jeg gjort siden ungdomsskolen. Har blitt flinkere til å kontrollere det nå. Men ja, mobbing kan jo mange senskader. Vil nok tro ho er mer opptatt av utseende, enn gjennomsnittet avhengig av mobbingen. Men at mobbingen har påvirket til at det har blitt litt mye er det ingen tvil om. 

Synes folk uansett kan spare seg for å skrive dritt. Kjemp gjerne i mot plastisk kirurgi. Men en trenger ikke å henge ut og trykke ned, noen som allerede har hatt det ganske tøft.

 

Anonymkode: f728d...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 9.14, Anonym bruker skrev:

Om det er frøken Sofie Elise dere  mener så vil jeg spørre hvem sin skyld er det at hun har så dårlig selv bilde? 

Jobdet er de som mobbet henne og trakasserte henne på barne og ungdomsskolen.

Anonymkode: e114d...c69

Nåja. Nå gikk jeg et par år over henne på skolen og tro du meg, hun virket ikke mye som et mobbeoffer. Hadde folk hørt det hun lirte av seg på den tida hadde de reagert. Her snakker vi om å gå rundt å si at moren hennes var død, at hun var den yngste i landet med silikonpupper, og krevde oppmerksomhet av alle som kom i nærheten av henne.. har snakket med mange som rett og slett har blitt mobbet av henne, ikke omvendt. Dette var vel å merke før hun ble så "kjent" som hun er nå. Dårligere forbilde skal du lete lenge etter. 

Anonymkode: e14ed...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎09‎.‎2018 den 17.16, Anonym bruker skrev:

Jo. Det er kjemperart. Så får hun oppsøke psykolog, da. Men hun velger i stedet å operere seg for å likne mest mulig på en sexdukke. Null respekt.

Anonymkode: f72fc...3be

Og du har også blitt mobbet? Og du takler det ved å bli en mobber selv.

Velger tusen ganger heller en rosablogger enn en mobber.

Anonymkode: c156a...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...