Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Ho er normalvektig i mine øyne. Hun er 12.snart 13 år, hun har "fett" på magen. I MINE øyne er hun perfekt og flott. Men.... Anonymkode: 8247b...709
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 Helt normalt med litt "hvalpefett" i den alderen, som regel forsvinner det nå de er en 14-16 år helt brått og plutselig Anonymkode: ba5e8...b1b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #3 Skrevet 22. september 2018 Jeg hadde også «valpefett» som ikke forsvant. Det blir bare verre og verre og vanskeligere å bli kvitt i voksen alder. Tenk på kostholdet, gå turer sammen, har dere skitteller kan du ha f. Eks konkuranse om å gå flest skritt. Anonymkode: a88a5...5a3
Mrs. Kaizer Skrevet 22. september 2018 #4 Skrevet 22. september 2018 Eh, nei selvfølgelig ikke. Barn skal ikke slanke seg!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #5 Skrevet 22. september 2018 34 minutter siden, Me and my monkey skrev: Eh, nei selvfølgelig ikke. Barn skal ikke slanke seg! Hun er ikke barn med en tjukk ungdom! Anonymkode: 45d7a...ace
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #6 Skrevet 22. september 2018 Det er helt umulig for oss å si noe om hva du bør. Ta en prat med helsesøster på skolen og be henne vurdere om det bør settes inn tiltak, så får du også råd derfra om hvordan gripe problemstillingen an - om det er et begynnende problem. Anonymkode: 11d72...a0a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #7 Skrevet 23. september 2018 tenker du kan ha litt fokus på kostholdet hjemme. dvs ikke slanke henne og snakke med henne om det. men slutte å fore ungen med godteri osv på hverdager feks. Anonymkode: 8e92e...03a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #8 Skrevet 23. september 2018 Jeg tenker at når de er så store bør dette tas tak i for hennes egen del. Du trenger ikke nevne ordet slanking eller at hun må ned i vekt. Kjøp inn sunn mat å ha fokus på sunt kosthold. Men, det er lov å kose seg litt innimellom. Er også greit å tenke litt på at hun ikke spiser mer enn hun trenger. Eldste her har en tendens til å spise mer bare fordi det er godt. Fokuser også på fysisk aktivitet. Alt dette er jo noe kroppen trenger enten man skal ned i vekt eller ei. Anonymkode: 9060a...53c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #9 Skrevet 23. september 2018 Nei! Ha sunn mat tilgjengelig å ta henne med på gåturer og annen hverdagsaktivitet. Fokus må være å holde seg i god form fordi det føles bra for kroppen. IKKE SLANKING !!! Anonymkode: 1e462...fb1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #10 Skrevet 23. september 2018 Det kan godt hende det bare er puberteten som gjør at kroppen hennes er i endring, men det skader ikke å være litt våken og følge med heller. Har en sønn som er litt eldre, han blir 15 i januar, og jeg oppdaget plutselig at han og en kamerat kjøpte 2-pk med "fake" mariekjeks og spiste. De kjøpte gjerne en 2-pk hver og spiste opp etter skolen.... Da tok jeg en snakk med han, for de hadde overhodet ikke tenkt over at de er laget av sukker, smør og hvetemel, og at en pakke inneholder mer kalorier enn de trenger på en hel dag. Det er helt greit å spise kjeks av og til, men man må tenke over hva man putter i seg når man får en "dille" og det er så usunne ting. Anonymkode: b8d28...d80
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #11 Skrevet 23. september 2018 Jeg syns det er skremmende hva noen anbefaler uten å angre noe om hvor stor den jenta er. Det eneste vi vet er at HI mener hun ikke er overvektig i hennes øyne og at hun har "fett" på magen. Slanke skal man uansett ikke gjøre med en 13 åring, men erm god start for å finne ut om hun veier for mye, er å regne ut bmi. Den er ikke nødvendigvis noen fasit, men kan gi en pekepinn. Hvis den er høy (egentlig uansett, for alle), er det lurt å tenke sunn mat i hverdagen og bevegelse hver dag. Anonymkode: 1cd46...a30
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #12 Skrevet 23. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det er skremmende hva noen anbefaler uten å angre noe om hvor stor den jenta er. Det eneste vi vet er at HI mener hun ikke er overvektig i hennes øyne og at hun har "fett" på magen. Slanke skal man uansett ikke gjøre med en 13 åring, men erm god start for å finne ut om hun veier for mye, er å regne ut bmi. Den er ikke nødvendigvis noen fasit, men kan gi en pekepinn. Hvis den er høy (egentlig uansett, for alle), er det lurt å tenke sunn mat i hverdagen og bevegelse hver dag. Anonymkode: 1cd46...a30 Hva er det som blir anbefalt i denne tråden som er så skremmende? Anonymkode: 9060a...53c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #13 Skrevet 23. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan godt hende det bare er puberteten som gjør at kroppen hennes er i endring, men det skader ikke å være litt våken og følge med heller. Har en sønn som er litt eldre, han blir 15 i januar, og jeg oppdaget plutselig at han og en kamerat kjøpte 2-pk med "fake" mariekjeks og spiste. De kjøpte gjerne en 2-pk hver og spiste opp etter skolen.... Da tok jeg en snakk med han, for de hadde overhodet ikke tenkt over at de er laget av sukker, smør og hvetemel, og at en pakke inneholder mer kalorier enn de trenger på en hel dag. Det er helt greit å spise kjeks av og til, men man må tenke over hva man putter i seg når man får en "dille" og det er så usunne ting. Anonymkode: b8d28...d80 Hva er "fake" mariekjeks? Anonymkode: 7b366...669
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #14 Skrevet 23. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er "fake" mariekjeks? Anonymkode: 7b366...669 Billigmerkene sine etterligninger... Det heter vel Mariekjeks uansett, men de koster jo veldig mye mindre. Originalen https://nettbutikk.spar.no/varer/bakeartikler-og-kjeks/kjeks/sotkjeks/marie-kjeks-7039317005487 En av kopiene http://mat.a2glogistikk.no/Shop/Product/Mariekjeks-Coop-600g/3085828 Anonymkode: b8d28...d80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå