Gå til innhold

Flere enn meg som ikke digger å snakke i telefonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor noen foretrekker å ringe. Hvis det er snakk om noe som er veldig innviklet å forklare, er jeg enig i at det er best å ringe.

Men når min mor eller venninner ringer bare for å prate, merker jeg at det vanligvis passer dårlig. Da er jeg kanskje midt i middagslaging, opprydning, legging eller -verst- jeg har akkurat sunket ned i sofaen og vil bare glo på TV. Det er veldig hyggelig å høre fra folk. Men det er best med en snap eller SMS. Så kan man jo svare når det passer. De lengre samtalene funker jo best ansikt til ansikt, uansett. 

Blir jeg halshugd her, eller er det noen som har det på samme måte?

Anonymkode: 60893...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på samme måte. Og hos meg har det faktisk blitt et problem. Jeg «klarer» ikke svare hvis jeg ikke vet hvem som ringer. Må sjekke på 1881 og så ringe opp igjen. Aner ikke hvorfor jeg er sånn. Men liker IKKE å snakke i telefonen. 

Anonymkode: 2a60b...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har det på samme måte. Og hos meg har det faktisk blitt et problem. Jeg «klarer» ikke svare hvis jeg ikke vet hvem som ringer. Må sjekke på 1881 og så ringe opp igjen. Aner ikke hvorfor jeg er sånn. Men liker IKKE å snakke i telefonen. 

Anonymkode: 2a60b...81e

Jeg er også sånn. Står de ikke på kontaktlista så sjekker jeg alltid gulesider.no før jeg evt. ringer opp igjen. Jeg har noen få nære som jeg gjerne snakker med på telefon, men alt annet foretrekker jeg å ta på sms/mail. Føler ikke jeg får sagt det jeg skal hvis det skjedde muntlig, og sliter meg å formulere spontane svar jeg er fornøyd med. Får jeg skrive kan jeg gi et gjennomtenkt svar, og jeg har et "arkiv" å sjekke senere når hukommelsen svikter ☺️

 

Anonymkode: 36e26...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med sms ja. Liker ikke all denne skravlingen. Vil ikke at alle andre rundt meg skal høre alt til enhver tid. 

Anonymkode: 66cb4...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen få mennesker utover kjernefamilien jeg liker å snakke i telefonen med, foreldrene mine og to venninner og en kamerat. Alle andre telefoner jeg i det hele tatt vurderer å besvare er jobbrelaterte eller tilsvarende praktiske og dermed nødvendige. Sms er genialt for beskjeder, og lange eposter med et par andre venninner som bor langt avsted. Ellers er det godt med stillhet når det først er stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig hadde jeg en svigermor allerede før man hadde nummervisning. Det var et evig gnag fordi hun hadde det med å ringe akkurat når det endelig var fred i huset og man hadde kollapset inn i eget hode. Hun var ikke på min liste over folk jeg likte å prate med, og heller ikke på sin sønns, på den tiden av døgnet. Men det var jo også den tiden da folk jeg faktisk liker å prate med kunne finne på å ringe, så det var ikke mulig å sile henne ut heller. Det må sies at sånn sett har verden gått framover.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske flere kunne hate å snakke i tlf. Er så lei av å ufrivillig måtte lytte til folks private samtaler overalt. 

Anonymkode: 66cb4...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...