Gå til innhold

Er du leken med ungene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her hadde vi karneval på morgenen. Vi hadde kledd oss ut, dvs ungene hadde «pynta» meg og seg selv. Jeg så ikke ut. Så danset vi til gangnam style. Plutselig står min svigerinne på kjøkkenet. Vi lo og forsøkte å få henne med, hun ble bare brydd og sa «ærlig talt». Jeg bød på kaffe og vi satt oss ned. 

Det slo meg hvor stiv hun var og hvor brydd hun ble. Hun har barn selv. 

Så, leker du med ungene dine på deres premisser?

Anonymkode: 35026...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både ja og nei, jeg er nok ikke leken på den måten, de har jeg heller aldri vært når jeg var liten. Hatet når noen inviterte til karnevalsbursdag osv. Hatet at vi måtte ha forestillinger på skolen osv, men jeg kunne gjerne ta rollene ingen ander torde å ta. Aldri skjønt hvorfor, men ser ene ungen min er akkurat lik. Når ingen andr tørr så er hun tøffere enn toget og tar ting på stak arm. 

Jeg er den som bygger trehytte, graver i hagen etter mark, klattrer i trær, hopper fra taket når det er snø osv. Så jeg er leken med ungene, men samtidig ikke. Leke med dukker, teselskap osv har jeg pint meg igjennom, men det er ytterst få ganger. Som ungene mine sier nå som de er tennåringer: du er en leken tennåringsgutt. Det stemmer nok, for jeg er nok mer leken som gutter er enn jenter. Akkurat lært ungene å gnikke isopor på vinduer, eldste irriterte seg over at kjæresten skjønte at det var hun når hun tok dingdong stikk (ringepiggern het det når jeg var tennåring). Så da måtte jeg lære henne nye rampestreker. Fikk beskjed om at jeg ikke var helt normal mamma, men det var vist kult.

Anonymkode: f9b54...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært leken og aktivt med i mine barns lek, men kommer andre voksne på beslk skjønner barna mine at jeg tar en pause og fortsetter når beslket har dratt.

 

Kunne ikke falt meg inn å være like tåpelig og barnslig sammen med svigerinna mi og barna hennes. Jeg forguder barna mine og elsker å leke med de. Men kun med mine egne.

Anonymkode: 884cd...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker så gjerne med barna, men helst leker jeg liker selv.

Får jeg en utfordring prøver jeg å hoppe i det, jeg øver på å ikke være så selvhøytidelig. Jeg har for eksempel vært på vennegruppe der barna plutselig fant på at vi voksne skulle ha talentshow. Det satt langt inne, men ble kjempegøy. 

Anonymkode: d12cb...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, Jeg har vært barn før og er nå voksen. Barna kan leke. Jeg fleiper gjerne med dem og er muligens med til å begynne med for å komme igang, men nei, jeg er ferdig med å leke. 

Anonymkode: 27c36...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, litt leken. Herjer litt av og til. Leker med dem også, som f.eks med å kjøre bil, lage togbane, osv. Men takk Gud for at de har en pappa! Han herjer helt vanvittig med de, de ler aldri så hjertelig ellers som de gjør når pappa setter inn støtet :) Han er på et heeeelt annet nivå. 

Kunne godt gjort det samme som seg hi, det tror jeg vi har gjort noen ganger og 😂 Men tror ikke jeg ville invitert noen med, med mindre jeg hadde kjent de veldig godt. 

Anonymkode: 86b35...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...