Gå til innhold

Hva synes dere om å gi søstre det samme andrenavnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner tvillinger som heter det samme til fornavn 😜 bedre å ha det samme til navn nummer 2 hvertfall 🙂

Anonymkode: 5d8c3...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått i klasse med en hvor alle 3 jenter i familien har samme fornavn: Anne-Louise, Anne-Kristine og Anne-Mette.

Det er hvertfall rart.

Anonymkode: 80f5d...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gått i klasse med en hvor alle 3 jenter i familien har samme fornavn: Anne-Louise, Anne-Kristine og Anne-Mette.

Det er hvertfall rart.

Anonymkode: 80f5d...61b

Ingen av de har samme fornavn. Når du har bindestrek mellom to navn blir det ett navn. Ingen av de har mellomnavn så sant de heter navn-navn etternavn. Just saying. Ingen av de kan egentlig kalles Anne, da man sier hele navnet når det er bindestrek.

Svar til Hi. Litt speselt, men om de er oppkalt etter feks din søster som gikk bort altfor tidlig vil jeg ikke tenke så myepå det.

Anonymkode: ac217...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kult! Kjenner en søskenflokk på 4 hvor alle har samme navn nr 2. Et gammelt navn etter deres bestefar.

Anonymkode: 9e1a8...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av de har samme fornavn. Når du har bindestrek mellom to navn blir det ett navn. Ingen av de har mellomnavn så sant de heter navn-navn etternavn. Just saying. Ingen av de kan egentlig kalles Anne, da man sier hele navnet når det er bindestrek.

Svar til Hi. Litt speselt, men om de er oppkalt etter feks din søster som gikk bort altfor tidlig vil jeg ikke tenke så myepå det.

Anonymkode: ac217...51a

Hvis dette er de ekte navnene du har lagt ut, er sjansen for at de blir gjenkjent stor.

Anonymkode: 97ee7...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Koselig. Jeg har samme mellomnavn som mamma, og vil gjerne ha samme mellomnavn om vi får ei jente. 

Anonymkode: 421e8...316

Andre fornavn.

Mellomnavn er noe annet. 

Anonymkode: f39c9...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns nok det er litt fantasiløst, men kommer litt an på om begge skal bruke navnet til daglig, eller bare er der på papiret. Men gjør som dere vil.

Ellers kjenner jeg en søskenflokk det eldste og yngste heter presis det samme. Har aldri vært noe problem. Men så er det tyve år mellom dem. 

Anonymkode: 40a64...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Koselig. Jeg har samme mellomnavn som mamma, og vil gjerne ha samme mellomnavn om vi får ei jente. 

Anonymkode: 421e8...316

Det er en vesentlig forskjell på ha samme mellomnavn på mor, barn og barnebarn enn med søsken. Det første er fint og helt normalt, det andre er bare merkelig.

Anonymkode: d0c9c...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Ellers kjenner jeg en søskenflokk det eldste og yngste heter presis det samme. Har aldri vært noe problem. Men så er det tyve år mellom dem. 

Anonymkode: 40a64...69b

Det var jo sånn man gjorde før, nå barnedødeligheten var høy. Nå er det VELDLG spesielt. 

Anonymkode: dc799...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Koselig. Jeg har samme mellomnavn som mamma, og vil gjerne ha samme mellomnavn om vi får ei jente. 

Anonymkode: 421e8...316

Det blir jo noe helt annet 😊

Anonymkode: 458bc...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig fantasi? Eller dere må like navnet så ekstremt godt at dere egentlig vil ha det som mellomnavn hele gjengen. Jeg kjenner ei som har samme mellomnavn til alle barna. Aner ikke hvorfor. Ikke min smak. 

Anonymkode: 5d2e9...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hsr også en slik søskenflokk her: 3 søsken som alle har Sofie som 2. fornavn. Personlig synes jeg det er veldig sært. Mulig det ligger noe spesielt i det, men det er det jo ingen utenforstående som skjønner iallefall. 

Anonymkode: 81535...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...