Gå til innhold

Er det håp for meg også? Eller er jeg dømt til å være alene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er separert og skal søke om skilsmisse om 1 måned. Har vært i et langvarig samboerskap før det igjen, og grunnen til brudd var utroskap fra mannens side og at han mistet fullstendig interesse og respekt for meg. De siste tre årene av ekteskapet hadde vi ikke sex, han var ikke interessert i å tilbringe tid med meg og ga meg ingen nærhet. Problemet mitt er at jeg har et stygt ansikt. Til og med med masse sminke lagt av profesjonelle ser jeg ut som en svak 2. Kropp er det ikke noe galt med, heller ikke personlighet eller intellekt. Men jeg føler at jeg ikke er attraktiv fordi menn flest foretrekker pent ansikt fremfor fin kropp.

Har aldri vært populær hos menn, og min eksmann innrømmet at han egentlig aldri vært tiltrukket av meg, men ble sammen med meg av praktiske årsaker. Det bekreftes egentlig av at han allerede 6 måneder ut i forholdet skaffet seg ei på si. Har visst aldri vært noe følelser der. 

Nå har jeg vært separert i 11 måneder, og ikke en eneste mann har flørtet med meg, snudd seg etter meg eller vist interesse på noen som helst måte. Jeg jobber på et sted med mange menn, blir ansett for å være god spesialist og interessant samtalepartner - single kollegaer kan sitte og prate fag og andre ting med meg i flere timer uten å ville forlate samtalen. Treffer også en del menn i andre sammenhenger - på barnas idrettsarrangementer, egne hobbyer osv. 

Er det slik at jeg virkelig må ty til plastisk kirurgi og andre inngrep for å finne kjærligheten? For jeg orker virkelig ikke å leve alene resten av livet, uten kjærlighet, nærhet og sex. Dør innvendig bare av å tenke på det. 

Noen med erfaringer eller råd? 

Anonymkode: 5f53c...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst må du bli glad i deg selv! Jeg er helt skkker på at hvis du klarer å la være å fokusere på ditt eget utseende og smiler og ler og er deg selv, så ordner alt seg av seg selv.. 

Har du flørtet, kastet blikk etter noen, lagt an på noen!? For det er nemlig også fullt lovlig!😉

Det kommer til å ordne seg, helt sikkert! Prøv å være glad for at du har kommet deg unna meningsløse menn, uten å ha kastet bort hele livet på de. Og at en verden av muligheter nå ligger forran deg! 

Anonymkode: 21b71...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først og fremst må du bli glad i deg selv! Jeg er helt skkker på at hvis du klarer å la være å fokusere på ditt eget utseende og smiler og ler og er deg selv, så ordner alt seg av seg selv.. 

Har du flørtet, kastet blikk etter noen, lagt an på noen!? For det er nemlig også fullt lovlig!😉

Det kommer til å ordne seg, helt sikkert! Prøv å være glad for at du har kommet deg unna meningsløse menn, uten å ha kastet bort hele livet på de. Og at en verden av muligheter nå ligger forran deg! 

Anonymkode: 21b71...2ef

Etter separasjon følte jeg meg som en dronning - fri, sexy, frigjort. Har flørtet ot vist interesse, både diskret og mindre diskret. Har vært, og er fremdeles betatt av, en mann. Han viser null interesse tilbake. Så her møter jeg en vegg hver gang jeg prøver å kaste blikk, vise interesse, flørte. Er for øvrig stolt av kroppen min etter 3 fødsler, med det jeg har oppnådd i livet. Så ikke dårlig selvtillit. Men et par venninner har sagt at jeg sikkert ikke opplever interesserte menn på grunn av ansiktet mitt. Jeg har også speil hjemme, så ikke blind heller. Har også kompiser som har sagt at ansiktet på dama er alfa og omega for dem, hun kan gjerne være overvektig, men ansiktspen. 

Anonymkode: 5f53c...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre er å finne deg andre venniner, ingen gode venniner sier slike til noen! Jeg har heller aldri hørt at menn har sagt at ansiktet på dama er alfa og omega. Du har i grunn en merkelig omgangskrets! Hvis du ser rundt deg, så har både pene og "stygge" damer mann, akkurat på samme måte som de er single. Selv om en mann ikke viser interesse så betyr ikke det at alle menn kommer til å overse deg.

Jeg merker selv hvordan selvtilliten påvirker flørting. Jeg går opp og ned i vekt og når jeg føler meg tjukk, så har jeg ikke draget. Men som noen av mine venniner påpeker, det er ikke de 5-10 kiloene som påvirker resultatet, men måten jeg oppfører meg på. Når selvtilliten er borte, så har jeg ikke draget i det hele tatt. For når jeg føler meg som ei dundre, så påvirker dette flørtingen. Men selvtilliten i forhold til jobb og kompetanse er stabil uavhenig av vekt.

Anonymkode: 73433...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rare venner du har. Hva tenker du selv om utseendet ditt? Er det noe du flau over, noe som er veldig fremtredende? Skjønte ikke helt hva du mente kirurgi. Men dersom feks nesa er stor og krokete og man går gjennom et liv i skam og tenker at det ødelegger absolutt alt av selvtillit ser jeg ingen grunn til å ikke fikse på det. Men det virker ikke som du er helt der? Synes du høres ut som en hyggelig dame som er oppegående og interessant, men som har vært uheldig i kjærlighetslivet. 

Anonymkode: 817a6...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi henget oss opp i kommentarer som treffer og overser andre. 

Jeg er pen, men har alltid slitt med vekta. Jeg er ikke singel, men har ofte følt at kroppen min diskvalifiserer meg fra mye i livet. Om noen sier at de syns jeg er fin, glemmer jeg det ganske fort. Om noen sier at de syns tynne kropper er finest, kobler jeg det til den personen og glemmer det «aldri». 

Mitt fremste tips er å slappe av og være deg selv. Du har en flott kropp? Det betyr at du mest sansynlig kan kle deg i «hva som helst». Når du beskriver deg selv tenker jeg at du høres ut som en veldig bra «pakke» og at de fleste menn ville ansett seg selv som heldig om de fikk deg.

Jeg kvittet meg med de vennene som kommenterte kroppen min negativt for mange år siden. Du fortjener gode venner og ikke minst kjærlighet. 

 

Anonymkode: 6f9ce...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønnhet kommer an på øyet som ser. Jeg lover deg. Folk som ikke er billedskjønne med tanke på ansiktssymmetri o.s.v. kan bli veldig attraktive og vinne mye på et åpent, strålende ansikt som smiler med munn og øyne. Med sjarme. Med en god personlighet. Dette bunner i selvtillit. Dette mangler du på grunn av noen idiotiske venninner og uhell i kjærligheten. Du har bare truffet feil menn. Du har jo mye som er på din side. Intellekt, eq, fin kropp, egne hobbyer som betyr lidenskaper. 

Folk med alle slags handicap finner partnere. Enten de er blinde, lamme, døve, eller har ansiktsdeformasjoner som treacher collins syndrom el.l.

Anonymkode: 0b551...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et øye i pannen og har munn og nese byttet plass? 

Hvis ikke så tror jeg ikke på deg, altså 😂

De 'venninnen' kan du kassere, ingen sier slikt til folk man vil vel. 

Er du alminnelig velstelt og sosialt oppegående finnes det en der ute for deg også. Om du ser deg rundt så ser du at folk i alle fasonger og utgaver får seg kjærest. Jeg kommer ikke på et eneste menneske (som oppfører seg bra) som jeg vil betegne som stygg... Gjør du? 

Anonymkode: a3c04...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriv: "Jeg føler at jeg ikke er attraktiv fordi menn flest foretrekker pent ansikt fremfor fin kropp."  Eg er mann. Er gift med ei kjekk kvinne, som heller ikkje har verdens penaste ansikt. Men ho har ein pen kropp og er veldig glad i sex. Det kompenserer for meg! Eg klarar ikkje halde fingrane frå henne. Må ha henne heile tida. Ja, det blir mykje sex på meg, eg har stort behov. For meg er ikkje pent ansikt alfa og omega. For meg betyr ein fin og sexy kropp vel so mykje.Skjønar godt du saknar sex. Eit ekteskap utan sex manglar noko. Spel på sex, så skal du sjå det ordnar seg!

 

Anonymkode: 1563a...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnhet kommer innenfra. Den dagen du forstår det - blir du til den vakreste blomsten! Angelina Jolie er veldig pen. Dersom hun er teit, er hun ikke lengre pen. Dersom du er stygg men fin og vakker innvendig, vil du bli pen utenpå også. Anbefaler at du prøver å drite i hvordan du ser ut. Jeg tror at du er nydelig. Husk alltid å ha respekt for brannskadde og andre som har blitt invalidisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter separasjon følte jeg meg som en dronning - fri, sexy, frigjort. Har flørtet ot vist interesse, både diskret og mindre diskret. Har vært, og er fremdeles betatt av, en mann. Han viser null interesse tilbake. Så her møter jeg en vegg hver gang jeg prøver å kaste blikk, vise interesse, flørte. Er for øvrig stolt av kroppen min etter 3 fødsler, med det jeg har oppnådd i livet. Så ikke dårlig selvtillit. Men et par venninner har sagt at jeg sikkert ikke opplever interesserte menn på grunn av ansiktet mitt. Jeg har også speil hjemme, så ikke blind heller. Har også kompiser som har sagt at ansiktet på dama er alfa og omega for dem, hun kan gjerne være overvektig, men ansiktspen. 

Anonymkode: 5f53c...0fc

De venninnene er ikke noe særlig.. se etter andre! Jeg tror du har fryktelig lav selvtillit etter den dårlige behandlingen din såkalte «mann» har gitt deg i årevis. Du mener du har et lite vakkert ansikt, men du er sannsynligvis innafor normalen? Hvis du ser deg omkring, ser du bare par bestående av ansiktsvakre mennesker? Neppe. Det er nemlig ikke der det ligger. Du trenger å få piffa opp selvtilliten din, det ordner seg nok etter hvert. Du er i skilsmisse nå, ikke stress, det er en kjip tid, og nyseparerte (smådesperate) damer er ikke nødvendigvis attraktive for de bra gutta. Bruk tid på å bygge deg selv opp (innenfra, ikke med kirurgi), bygg selvtillit og venn deg til din nye tilværelse,  så blir det bedre!

Anonymkode: da4af...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har no nokre grusomme veninner!! Dårlege veninner er mykje verre for sjølvtilliten enn eit fjes som ikkje leve opp til standarmalen for eit pent ansikt, det lovar eg deg! Og at eksmannen din seier at han aldri har hatt kjensler for deg hjelper heller ikkje. Det er dei som øydelegg for deg, ikkje fjeset ditt! Kor pen ein er i ansiktet har berre noko å seie dei første ti minutta, og sidan du er både interessant og intelligent greier du fint å halde på interessa uten modelfjes 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke kjempe pen, men får sex når jeg vil, og gutter ser etter meg, men jeg er fornøyd med meg selv, tror det har mye og si for gutter

Anonymkode: 7955e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...