Gå til innhold

Mitt barn på 8 får ikke spille Fortnite..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Neste helg skal vi besøke svigers og der bor svoger. Deres barn på 8 og 9 får spille. De sitter med headset og spiller med andre og snakker engelsk. Vi har sagt nei til dette spillet. Vet at han har spilt det der før og jeg synes ikke det er greit! Nå når de spiller med headset og snakker med andre synes jeg ihverfall ikke det er OK. 

I tillegg søker de opp «Annabelle» og Killerclown og vår gutt er veldig lettskremt, han blir skremt av Titanic liksom.. 

Hvordan kan vi si dette da? At han får besøke de, men han får ikke spille? Og at de ikke trenger søke opp horrible skrekkfilmer med 18 års grense når de er til svigers? Svigers følger overhode ikke med hva de gjør på iPad og de mener jeg overdriver som ikke lar han få se slike filmer... 

Anonymkode: a8244...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da bare å si det rett ut. Din sønn får ikke være med hvis/når disse spillene spiller. Ta ham heller med ut eller finn på noe gøy hvis søskenbarna spiller. Han ønsker vel ikke selv å delta heller, hvis det skremmer ham. 

Anonymkode: 79c32...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra på forhånd så er de litt forberedt. Min på snart åtte får heller ikke lov. Jeg hadde sagt at "Per" ikke får spille disse spillerne. Han er for ung, blir redd etterpå osv. så fint om ungene kan gjøre noe annet sammen denne helgen :)

Anonymkode: b800b...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men disse foreldrene synes jeg er så kjip fra før. De har så lite grenser. Barna er oppe til i 23 tiden i helgene, de får aldri kjeft for noe. Om vårt barn og deres barn gjør noe galt er det kun vi som kjefter. Slik som da deres barn og vårt barn kledde av vårt andre mindre barn på underkroppen og så inn i rompa.. Da fikk kun vårt barn kjeft. Om vi er der og barna krangler så er det vi som reiser oss og går, de sitter bare der. 

Så om vi sier at de ikke får spille blir de bare sure og irritert på oss. Jeg vil ikke at han skal «game» med headset og andre spillere enda! 

Anonymkode: a8244...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men disse foreldrene synes jeg er så kjip fra før. De har så lite grenser. Barna er oppe til i 23 tiden i helgene, de får aldri kjeft for noe. Om vårt barn og deres barn gjør noe galt er det kun vi som kjefter. Slik som da deres barn og vårt barn kledde av vårt andre mindre barn på underkroppen og så inn i rompa.. Da fikk kun vårt barn kjeft. Om vi er der og barna krangler så er det vi som reiser oss og går, de sitter bare der. 

Så om vi sier at de ikke får spille blir de bare sure og irritert på oss. Jeg vil ikke at han skal «game» med headset og andre spillere enda! 

Anonymkode: a8244...797

Dere bestemmer over deres barn, de bestemmer over sitt. Hvis dere ikke kan møtes på halvveien får dere kjøre parallelle løp. 

Anonymkode: 79c32...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Føler på meg at du kanskje er litt over gjennomsnittet hysterisk? Er han alenebarn og? 😳 

Anonymkode: 0b08f...417

Hysterisk? Fordi en 8-åring ikke får lov til å spille Fortnite, eller se på filmer med 18-årsgrense. Det får ikke min 9-åring heller, og jeg tror ingen spm kjenner meg ville kalt meg hysterisk. Er lærer på u.skolen, og er meget realistisk. Men ser også konsekvensene av grenseløse foreldre..

Anonymkode: aff5a...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror dere bør ta en chill pill. Kjeft hører ikke hjemme i noen familier. 

Anonymkode: 8ba6b...7b0

Nei for å koseprate med pusestemme når de har gjort noe galt er jo sikkert kjeeeempe effektivt. Barn har ikke vondt av at foreldre snakker med streng stemme å sier at sånt er ikke lov.

Anonymkode: 8da0e...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler på meg at du kanskje er litt over gjennomsnittet hysterisk? Er han alenebarn og? 😳 

Anonymkode: 0b08f...417

Om det er hysterisk å ikkje late 8 åringar spele Fortnight og sjå filmar med 18 års grense, så melder eg både meg, mannen, og naboane inn i hysteriklubben.  (eg har to barn, forresten..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, soleia skrev:

Om det er hysterisk å ikkje late 8 åringar spele Fortnight og sjå filmar med 18 års grense, så melder eg både meg, mannen, og naboane inn i hysteriklubben.  (eg har to barn, forresten..)

Melder meg og inn. 

Vil på ingen måte kalle meg hysterisk. Men om man skal slakke på grenser, så kan man jo la en 16 åring få med øl og vin ut, og la 13 åringen ha overtatting av kjæresten? Og la 14 åringen øvelseskjøre? 

Er ikke det en grunn til at grenser settes? Det er 4 år under grensa på Fortnite, og 10 år unna Annabelle. At deres foreldre driter i det er en ting, men jeg vil ikke det. 

Som sagt mener de at jeg er streng fra før, og jeg vet det blir kommentarer og baksnakking av meg når jeg sier det. Samtidig kan ikke jeg bestemme hva de gjør hjemme, men kan jeg da si at han ikke får dra dit om de skal spille? 

 

Anonymkode: a8244...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Neste helg skal vi besøke svigers og der bor svoger. Deres barn på 8 og 9 får spille. De sitter med headset og spiller med andre og snakker engelsk. Vi har sagt nei til dette spillet. Vet at han har spilt det der før og jeg synes ikke det er greit! Nå når de spiller med headset og snakker med andre synes jeg ihverfall ikke det er OK. 

I tillegg søker de opp «Annabelle» og Killerclown og vår gutt er veldig lettskremt, han blir skremt av Titanic liksom.. 

Hvordan kan vi si dette da? At han får besøke de, men han får ikke spille? Og at de ikke trenger søke opp horrible skrekkfilmer med 18 års grense når de er til svigers? Svigers følger overhode ikke med hva de gjør på iPad og de mener jeg overdriver som ikke lar han få se slike filmer... 

Anonymkode: a8244...797

Den eneste måten du kan unngå det på er å passe på hele tiden. Si at sønnen din ikke får være alene med dem å ikke se på deres ipad. Eller så får du be svigerforeldrene dine bare komme til dere. Du kan ikke bestemme over andre sine barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8 åring har fått beskjed om at han økte får spille Fortnite og at det gjelder både hjemme og hos andre, det kan jo du gi beskjed om også. Hvis dere i tillegg er med til svigers, kan dere jo følge med selv også. Du kan ikke påvirke hva de andre får lov til, men du kan oppfordre til å finne på ting alle kan være med på og også være med selv ved behov. Spill kort eller brettspill, gå turer el, så får evt fetterne sitte å spille for seg selv. 

Anonymkode: be06c...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...