Gå til innhold

Uføretrygd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker på hva en bør ha for og klare seg her i landet. Jeg kjenner flere som er uføretrygdet og har utbetalt fra ca kr. 15000 til 25000, og med boligprisene her sliter de med 15000 og holde regningene unna.

Hi

Anonymkode: 2f631...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

17 000,- maks, det skal lønne seg å jobbe 

Anonymkode: aa980...972

Selvfølgelig skal det lønne seg å jobbe, men dersom man virkelig ikke kan så skal man også klare å overleve

Anonymkode: 84eb6...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal det lønne seg å jobbe, men dersom man virkelig ikke kan så skal man også klare å overleve

Anonymkode: 84eb6...206

Mange i full jobb har ikke mer. 

Anonymkode: 26110...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Per nå ligger satsene på:

Ufør, samboer/gift 220 893,-

Ufør, enslig 240 270

Ung ufør, samboer/gift 257 709

Ung ufør, enslig 281 930

Brutto per år. 

Anonymkode: 26110...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Per nå ligger satsene på:

Ufør, samboer/gift 220 893,-

Ufør, enslig 240 270

Ung ufør, samboer/gift 257 709

Ung ufør, enslig 281 930

Brutto per år. 

Anonymkode: 26110...a90

Og for å være helt ærlig skjønner jeg ikke at man kan klare å leve på under kr 300.000,- i året...

Anonymkode: 84eb6...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på vei til å bli ufør, og det blir laveste sats. Og jeg lurer jo på hvordan jeg skal overleve på 15 000 kr, den dagen barna er voksne. For nå vil jeg jo få barnetillegg, jeg får bidrag, får barnetrygd. 

For boligprisene er veldig høye. Og leieprisene det samme, og når da 10000 kr går til å bo, så har man høye utgifter på medisiner, behandling, dyre utgifter til mat grunnet allergi, busskort, mobil, strøm osv. Det går faktisk ikke. 

Anonymkode: 5e48b...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Mange i full jobb har ikke mer. 

Anonymkode: 26110...a90

For noe tull. Hvor mange voksne som jobber fulltid har så lite som 110-120 kr i timen? Og de som nå skulle ha det, hvor mange kommer til å ha dette livet ut?

Anonymkode: e5ee7...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anonym bruker said:

Hva mener du er ok utbetaling for en på uføretrygd?

Anonymkode: 2f631...87f

Det kommer bl.a. an på om husholdningen kun har denne ene inntekten, hvor mange en forsørger og hvor store bo- og sykdomsutgifter en har.

Dagens utbetalinger er ok, men de med lave satser og høye boutgifter bør få (mer) bostøtte, og fradrag for høye sykdomsutgifter må gjenninnføres.

Anonymkode: e5ee7...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

17 000,- maks, det skal lønne seg å jobbe 

Anonymkode: aa980...972

Jeg har 14.000 utbetalt i aap. Jeg fikk dessverre aldri begynt å jobbe etter endt utdanning, men hadde da hatt utbetalt minst 35.000. Skal ikke være rakettforsker for å skjønne at det da lønner seg å jobbe. Min lave inntekt gjør jo at barna går glipp av mye i form av aktiviteter og ferie. Huset er utdatert og bilen overlever så vidt  fra  pkk til pkk. Det er absolutt ikke de «lettjente» pengene som holder meg hjemme. 

Anonymkode: 732b6...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 14.000 utbetalt i aap. Jeg fikk dessverre aldri begynt å jobbe etter endt utdanning, men hadde da hatt utbetalt minst 35.000. Skal ikke være rakettforsker for å skjønne at det da lønner seg å jobbe. Min lave inntekt gjør jo at barna går glipp av mye i form av aktiviteter og ferie. Huset er utdatert og bilen overlever så vidt  fra  pkk til pkk. Det er absolutt ikke de «lettjente» pengene som holder meg hjemme. 

Anonymkode: 732b6...e21

Det er i hvertfall helt sant. Jeg hadde jobbet i i nesten 20 år i forskjellige yrker, når jeg ble syk, de siste 9 årene var etter den siste utdannelsen min. Jeg har har hele 16200 utbetalt i mnd på aap

Anonymkode: 7cb16...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er i hvertfall helt sant. Jeg hadde jobbet i i nesten 20 år i forskjellige yrker, når jeg ble syk, de siste 9 årene var etter den siste utdannelsen min. Jeg har har hele 16200 utbetalt i mnd på aap

Anonymkode: 7cb16...856

Ja, jeg jobbet 100% i 10 år etter endt yrkesfaglig utdanning. Bestemte meg så for å ta 5 års høyere utdanning. Fikk barn samtidig som jeg studerte og jobbet. Ble akkurat ferdig utdannet da jeg ble syk, så aap er regnet ut fra en lavere inntekt enn jeg hadde da jeg jobbet fullt, og den tar selvsagt ikke hensyn til hva jeg skulle til å tjene. Jeg hadde virkelig sett fram til å bruke min nye utdanning. 

Anonymkode: 732b6...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...