Gå til innhold

Hvorfor reagerer kroppen slik? Besvimelse eller oppkast ved sterke inntrykk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på meg selv som tøffing. Er under utdanning og har sett litt nå og det har gått veldig fint. I går ble jeg med på en jobb som ikke var så mye verre enn andre ting jeg har sett. Jeg følte jeg hadde full kontroll og at dette gikk fint.. ikke før jeg hadde tenkt det så fikk jeg som kastet over meg signal på at jeg kunne både besvime når som helst. Jeg gikk ut og inn på badet. La hodet mellom beina og ingen la merke til det. I 10 minutter etter var jeg ennå ikke sikker på om faren var over. Neste halvtime flimret det ennå før ting gradvis normaliserte seg.

Hva er det som skjer med oss når sånt skjer? Er det et filter lenger inn i ubevisstheten som slår inn og tar over for bevisstheten? Jeg trodde det jeg var med på i går ikke skulle være et problem. Men du verden, der tok jeg feil.

Anonymkode: 50423...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være du fikk et lite adrenalingsjokk? Det kan skje for de mest utrolige ting, selvom man har vært borti noe verre før.

Anonymkode: 9938f...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen min slår seg av ved for sterke inntrykk, jeg svimer av. Har bare tenkt at det er kroppens/hjernens måte å beskytte seg selv på.

Anonymkode: bff7c...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga nervus vagus. Vasovagal reaksjon pga inntrykk. Man får lav puls, blodtrykksfall og besvimer pga for lite surstoff til hjernen.. 

Anonymkode: f1989...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normal reaksjon ved sterke inntrykk, det kaller for en vasovagal reaksjon. Finner mye info om du googler det :)  Selv jobber jeg i helsevesenet og trodde jeg tålte det meste. Har ved flere anledninger besvimt til tross for at jeg har sett ekstremt mye rart/forskjellig. Besvimelsene hos meg har skjedd når faren har vært over, etter en akutt reaksjon f.eks.

Anonymkode: b1c38...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...