Gå til innhold

Færre mottar arbeidsavklaringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette melder NAV.

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/AAP+nedsatt+arbeidsevne+og+uforetrygd+-+statistikk/Nyheter/Færre+med+arbeidsavklaringspenger--542190

– Nedgangen i antallet mottakere av arbeidsavklaringspenger har de foregående to årene holdt seg på rundt 3 500 i gjennomsnitt, og reduksjonen på drøyt 8 000 mottakere det siste året er dermed betydelig større.

Denne reduksjonen bør sees i sammenheng med regelverksendringene for arbeidsavklaringspenger som ble innført 1. januar i år. Endringene innebærer blant annet strengere krav både for å få innvilget ytelsen og for å få utvidet stønadsperioden, sier arbeids- og velferdsdirektør Sigrun Vågeng. 

Blant de som sluttet å motta arbeidsavklaringspenger i løpet av 3. kvartal 2017 var 44 prosent i jobb og 31 prosent uføretrygdet seks måneder senere.

Hva skjedde med de 25 prosentene som hverken kom i jobb eller fikk uføre?

Anonymkode: 7f3ae...e24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosialstønad vil jeg tro.

Anonymkode: 16522...857

Skrevet

Jeg er en av de som brått mistet Aap pga strengere regelverk. Heldigvis har jeg hatt noe helsefremgang på tiden med Aap. Så har klart å jobbe litt. Men klarer jeg ikke mer så blir det sosialstønad. Dessverre mange som er i samme båt som meg. Og mange må nok leve på sosialstønad, da helsa er så dårlig at de ikke vil klare det. 

Anonymkode: bc2ab...c21

Skrevet

Mest sannsynlig sosialstønad

Anonymkode: fcded...352

Skrevet

Sosialstønad på en del, og en del kvalifiserer ikke til det så de blir forsørget av familie. 

Anonymkode: 5ce72...040

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...