Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 https://sosialnytt.com/far-barn-lei-evinnelige-maset-egentid/ Hva tenker dere? Hva er viktigst? Tid med barn eller alenetid? Anonymkode: e7ae9...599
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 Det har blitt så tragisk at jeg har ikke ord ! Kjenner så mange som gjør alt for æ slippe være med barna sine ! Det har blitt en livsrett å ha minst 7 timer alenetid hver dag! Fedre sender barna i barnehagen under permisjon og jeg tenker drit i å få barn . Anonymkode: 53fcd...253
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 Hva med å lære seg å være litt kildekritisk? Anonymkode: 7403f...ca8
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med å lære seg å være litt kildekritisk? Anonymkode: 7403f...ca8 😏👍 Anonymkode: c264e...8b2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har blitt så tragisk at jeg har ikke ord ! Kjenner så mange som gjør alt for æ slippe være med barna sine ! Det har blitt en livsrett å ha minst 7 timer alenetid hver dag! Fedre sender barna i barnehagen under permisjon og jeg tenker drit i å få barn . Anonymkode: 53fcd...253 Det gjør ikke jeg... Mulig jeg bare har en spesielt varmhjertet og unik omgangskrets. Eller kanskje man ikke skal sluke alt man leser og omsette det til sannhet. Anonymkode: 88891...062
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjør ikke jeg... Mulig jeg bare har en spesielt varmhjertet og unik omgangskrets. Eller kanskje man ikke skal sluke alt man leser og omsette det til sannhet. Anonymkode: 88891...062 Ikke jeg heller. For mange handler det om krav på jobb (og nei ikke alle har mulighet til redusert stilling - min arbeidsgiver tillater det ikke) og begrenset ferie/fridager. Jeg f.eks har 5 uker fri og ikke mulighet for avspasering. De 5 ukene skal brukes på 12 uker skolefri + planleggingsdager. Jeg digger ungene mine, men jeg og min mann er også forpliktet til å forsørge dem. Da må vi jobbe. Anonymkode: 2f0e1...c16
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Hva med å lære seg å være litt kildekritisk? Anonymkode: 7403f...ca8 https://www.expressen.se/debatt/varfor-skaffar-man-barn-om-man-inte-vill-umgas-med-dem/ Anonymkode: b9618...8a6
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 Må det være enten -eller? Jeg tenker ja takk, begge deler! Av og til er hodet stappfullt av barn og jobb og hus og mann. Da er det godt å ta seg en tur ut helt alene og tømme hodet, slik at man blir en bedre mamma når man kommer hjem igjen... Anonymkode: 038ce...0be
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må det være enten -eller? Jeg tenker ja takk, begge deler! Av og til er hodet stappfullt av barn og jobb og hus og mann. Da er det godt å ta seg en tur ut helt alene og tømme hodet, slik at man blir en bedre mamma når man kommer hjem igjen... Anonymkode: 038ce...0be Dette. Anonymkode: 55617...b5b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #10 Skrevet 22. september 2018 Det var usedvanlig dårlig skrevet, og fylt med en blanding av selvforherligelse og martyrfølelse. Kan være enig i noe av essensen, men fremstillingsmåten ble rett og slett for dum. Anonymkode: 7b5ca...126
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #11 Skrevet 22. september 2018 jeg som alenemor trenger virkelig den egen tiden jeg kan få, ellers funker jeg ikke som mamma Anonymkode: 2f7b2...e95
topaz Skrevet 22. september 2018 #12 Skrevet 22. september 2018 Hvorfor få barn når man ikke har tid. Hvorfor få barn når man ikke har råd. Hvorfor få barn når man ikke har plass. Hvorfor få barn når man bor midt i byen. Hvorfor få barn når man bor så langt ute i ødemarka. Hvorfor få barn når man er dum. Hvorfor få barn når man er syk. Hvorfor få barn når man har en altoppslukende hobby. Hvorfor få barn når man ikke har nettverk. Hvorfor få barn når man er sammen med en person som aldri hjelper til hjemme. Hvorfor få barn når man er for ung. Hvorfor få barn når man er for gammel. Hvorfor få barn når man har kort lunte. Hvorfor få barn når man har dårlig kosthold. Hvorfor få barn når man har jobb. Hvorfor få barn når man er arbeidsledig. Men hvorfor hoppe så høyt opp på hesten for å dømme andre mennesker? Hva hjelper det? Hvorfor skape en oss og dem fiendtlighet? Oss som er gode foreldre som ikke fokuserer på egentid, dem som vil ha egentid som er så dårlige foreldre. Så langt jeg vet har det aldri vært nyttig å få folk til å endre seg ved å male dem opp som dårlige folk. Og fra alt jeg ser rundt meg, så ser det ut som de fleste jeg kjenner tilbringer masse tid med barna sine og tar vare på dem etter aller beste evne og bekymrer seg for om de er bra nok foreldre. Og hvis det er noen som synes foreldreskap er vanskelig, så trenger de støtte og hjelp, ikke fordømmelse.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #13 Skrevet 22. september 2018 Fordi de er så søte når de sover. For å videreføre menneskeheten, det er biologisk betinget. Fordi andre skal ha noe å sutre over. Fordi det blir folk også av de som var i barnehagen til fem på fem. Fordi det faktisk er irrelevant for ungen om den var der av høyverdig årsak (kirurgmamma reddet liv) eller uverdig årsak (uførmamma satt på bingoen). Det går bra. Barn behøver ikke være universets sentrum. Barn har aldri tidligere fått så mye oppmerksomhet og omsorg som nå. Foreldre flest er glad i ungene sine og har en grunn til valgene de tar. Anonymkode: 7f5d2...850
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #14 Skrevet 22. september 2018 Synes vel forfatteren av teksten minner om en selvforherligende dame. Tenker automatisk at dette er en blogger med mye fritid. Mulig dama er journalist, men det var for navlebeskuende. Se på meg. Jeg tenker at folk generelt er flinke til å prioritere barna, selvsagt vil det alltid være folk som ikke burde fått barn. Anonymkode: 20d80...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå