Gå til innhold

Er dette vanlig ved samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

At eksen tar tilbake gaver, kjøpt for flere år siden ? gjorde det slutt med typen etter 5 år, fordi han drev på med andre bak min rygg..

har i et helt år bedd han komme å hente de få tingene sine som jeg har lagret for han her i leiligheten min  fordi han ikke hadde plass til de hos seg selv.

men nå skal han ikke bare ha sine då møbler, han forlanger å få tilbake et par ting som han faktisk har gitt meg i gave og som jeg fikk lov å velge ut selv. Har lite lyst å gi det fra meg (ikke noe dyrt) men dette var noe jeg ønsket meg for noen år siden og jeg kommer ikke til å få tak i disse to tingene nå.    synest det er veldig spesielt av en godt voksen mann holder på som dette. Har nå vært sammen med andre menn før, aldri opplevd maken.

Anonymkode: 30be8...187

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gave er gave og gitt er gitt. Det er din eiendom og han har ikke krav på det.

Anonymkode: d3c88...6bc

Skrevet

Tror ikke det er lov å kreve gaver tilbake, gitt er gitt.

Anonymkode: 671af...78c

Skrevet

Han er urimelig! Jeg har kjøpt diverse gaver til min eks da vi var sammen, ville aldri falt meg inn å kreve tilbake noe av dette, til tross for at noe av det var bruksting som jeg måtte kjøpe inn selv uten å egentlig ha råd til det. Synd for meg. Ikke gi bort noe du ikke kan gi opp... 

Anonymkode: 8f4d2...3b5

Skrevet

Han har ikke krav på dine personlige ting nei. Samme hvem som har betalt for de. Gaver kan man ikke ta tilbake fordi de er dine nå.

Anonymkode: 4cd08...aac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han er urimelig! Jeg har kjøpt diverse gaver til min eks da vi var sammen, ville aldri falt meg inn å kreve tilbake noe av dette, til tross for at noe av det var bruksting som jeg måtte kjøpe inn selv uten å egentlig ha råd til det. Synd for meg. Ikke gi bort noe du ikke kan gi opp... 

Anonymkode: 8f4d2...3b5

Han er ikke bare urimelig, det vil være tyveri å ta tingene tilbake. Når man gir en gave overfører man jo eiendomsretten til det man gir bort. Det er ikke lenger hans, og han kan ikke kreve det tilbake mer enn han kan kreve noe HI har kjøpt for egne penger.

Anonymkode: 617f3...328

Skrevet

Takk for svar 😊 Har også gitt han gaver gjennom de årene vi har vært samme. , men har aldri tenkt tanken på å forlange de tilbake, selv om jeg er sur og såret fordi han har styrt på med andre damer bak min rygg. Så synest det er smålig av han å faktisk gå til det steget å forvente at han skal få igjen gaver han har gitt meg. Tror nok jeg får ta mot til meg å sette ned foten, når det kommer til de to gavene. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar 😊 Har også gitt han gaver gjennom de årene vi har vært samme. , men har aldri tenkt tanken på å forlange de tilbake, selv om jeg er sur og såret fordi han har styrt på med andre damer bak min rygg. Så synest det er smålig av han å faktisk gå til det steget å forvente at han skal få igjen gaver han har gitt meg. Tror nok jeg får ta mot til meg å sette ned foten, når det kommer til de to gavene. 

Ja, det kan du trygt gjøre. Man kan ikke gi bort og ta igjen, det lærte vi faktisk i barnehagen!

Anonymkode: 617f3...328

Skrevet

Kanskje han skjønner hvor urimelig han er hvis du ramser opp gaver han har fått av deg, og spørre om han mener at dette er ting han skal gi deg tilbake. 

Foreslå at gaver er gaver, gitt er gitt, og at dette gjelder dere begge to! Hvis han er vanskelig kan du være tydelig og si at gaver gitt til ham er hans eiendom, og gaver gitt til deg er ditt. 

Anonymkode: 8f2fd...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...