Gå til innhold

Om mannen vasker til helga.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det vises godt hvor skitten ligger, kommenterer du da? 

Min samboer har da vasket. Men det vises fortsatt at det er skittent. Han drar ikke frem noe og vasker ikke under noe. Han mener jeg er utakknemlig, men det blir jo egentlig ikke noe hjelp for meg når jeg må gjøre det for at det skal bli rent. Samme med bretting av klær, han bretter de som en ball. Sokkene er inni dynetrekk etter en runde i trommelen. Altså, bra han gjør det, men når en 14 år gammel gutt gjør det like bra er det litt håpløst. Må man bare godta det da? 

Anonymkode: a2ec2...eac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det syntes jeg ikke. Vi satte oss net og utarbeidet en «standard» på hvordan det skulle være, hvor jeg firte litt ned på min standard og han hevet sin litt. Kall det gjerne et kompromiss :) 

...så får jeg heller ta i litt ekstra når jeg vil det, men fellesstandarden er rene gulv og pent brettet tøy, for og si det sånn. 

Skrevet

Hvor dårlig kan han egentlig vaske..? Hvis dere vasker annenhver gang burde en kattevask holde annenhver gang?

Selv støvsuger vi mye oftere enn vi vasker. 

Anonymkode: eb17f...6ea

Skrevet

Mannen vasker ikke til helga, han betaler vaskehjelpen og kjøper blomster ;)

Men seriøst, en kattevask midt på gulvet er greit av og til, men ikke hver gang. Så om han ikke orket mer i dag så er man fornøyd med det som er gjort, også blir det gjort bedre neste gang.

Om det alltid blir gjort halvveis må man sette en felles standard, å klage på det han har gjort får piggene ut, du må diskutere dette en dag det er fred i heimen.

Anonymkode: 4f817...ce2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor dårlig kan han egentlig vaske..? Hvis dere vasker annenhver gang burde en kattevask holde annenhver gang?

Selv støvsuger vi mye oftere enn vi vasker. 

Anonymkode: eb17f...6ea

Det er ikke rettferdig om en alltid slurver og den andre alltid må pick up the slack neste gang.

Husarbeid trenger ikke alltid være rettferdig, noen har det fint med at en har hovedansvaret og den andre hjelper til eller ikke gjør noe i det hele tatt. Men om målet/avtalen er at man skal dele likt så fungerer det ikke om de ikke leverer likt resultat.

Anonymkode: 38030...80b

Skrevet

Hadde vasket sammen i steden for annenhver uke. Da kan han ta grovarbeidet og jeg finpussen ☺️

Anonymkode: b0527...8c6

Skrevet

Jeg forventer av en voksen mann at han klarer å flytte på ting for å få vekk møkka, samt at han ikke ser på sin vasking som "hjelp" for meg, men en selvfølge.

Anonymkode: 43ad5...9ab

Skrevet

Mannen vasker alltid til helga, jeg gjør aldri det. Jeg kommenterer aldri noe, men han slurver heller ikke. 

Tror jeg hadde tatt det opp hvis jeg var deg. Helt ok at alle har sin måte å gjøre ting på, men bevisst slurv for å slippe unna er ikke akseptabelt. 

Anonymkode: 7a831...44b

Skrevet

Hadde mannen min vasket til helgen, hadde jeg blitt så overrasket (og lykkelig) at jeg hadde glatt oversett litt "møkk" her og der! 

Det skjer aldri! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...