Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Sønnen på 8 år har fått det nå, nettopp vært syk før utbruddet også, kyssesyken, så immunforsvaret er muligens ikke helt på topp. Vet ikke om det har noe å si for hvor ille det blir? Det startet med et par prikker i går, nå har han over 50 av ymse størrelser og det dukker stadig opp nye, ganske høy feber, 40-40,5, men den går godt ned med en Paracet. Han er generelt i elendig form, stakkar. Så jeg er spent på hvor lenge dette kommer til å vare. Min venninnes barn på samme alder hadde det i nærmere tre uker.. Hvor lenge hadde ditt barn vannkopper? Fra første prikk til alle var tørket? Anonymkode: 56603...1a2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 Hørt mest om 1 - 2 uker 🤔 Anonymkode: 2ee3e...886
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 Har fire barn som alle har hatt vannkopper, de har vært 9 uker, 2 år, 4 år og 7 år når de har hatt det. Alle har hatt mye prikker, men ingen har hatt feber. De har hatt en natt eller to med kløe og ubehag, men ikke vært veldig syke. Alle har vært friske igjen (skorpe på alle koppene) etter 7-8 dager. Anonymkode: cf263...a62
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 Takker for svar Så heldig du siste var! Her har det vært feber siden første prikk dukka opp i går, nå går det radig, og han har plutselig over 150 kopper, så får vel nesten bare regne med litt tid. Anonymkode: 56603...1a2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 7-10 dager på mine 3 Anonymkode: 2d265...cc1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takker for svar Så heldig du siste var! Her har det vært feber siden første prikk dukka opp i går, nå går det radig, og han har plutselig over 150 kopper, så får vel nesten bare regne med litt tid. Anonymkode: 56603...1a2 Det er ikke sikkert det varer over en uke selv om det er mange kopper. Særlig ene gutten min hadde mange, var helt dekket, umulig å telle, men alle kom i løpet av 2-3 dager, og innen det var gått en uke var det skorpe på alle... Anonymkode: cf263...a62
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 Min gutt var dekket over hele kroppen, men varte kun en drøy uke! ikke særlig feber heller. Men han så rett og slett helt forferdelig ut, jeg var redd det som skulle bli masse arr, men det slapp vi heldigvis! Anonymkode: 65d12...cac
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 Jeg hadde det i 10 dager ca. Hadde vannkopper overalt , i alle kroppsåpninger , svelg , øyelokk. Var skikkelig uheldig. Broren min hadde 4 vannkopper i noen dager.. de klødde ikke en gang. Anonymkode: 2b5cd...35b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 Hvor bor dere? Anonymkode: c05a4...e6e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 Begge mine var stappfulle av kopper overalt, mellom tær, inni munn og nese, ene hadde feber og kastet til og med opp. Men de kunne gå på skole ,bhg igjen etter en uke. Anonymkode: 0350e...f91
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 Takker igjen for svar og erfaringer! Da krysser jeg fingra for at det går relativt raskt over selvom det ser ille ut nå. Min har også inni munnen og overalt. Noen av de er svære, mens andre er veldig små.. 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor bor dere? Anonymkode: c05a4...e6e Indre Østfold Anonymkode: 56603...1a2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #12 Skrevet 21. september 2018 For sønnen min varte det vel en uke før siste vannkopp var tørket, men han var bare plaget i 3-4 dager. Han hadde veldig mange over hele kroppen, høy feber og sov nesten ikke om natten, bare skrek fordi det klødde sånn (selv om vi prøvde det meste). Likevel gikk det altså forholdsvis fort over, heldigvis. Han var 4 år. Anonymkode: 9827a...399
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #13 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takker igjen for svar og erfaringer! Da krysser jeg fingra for at det går relativt raskt over selvom det ser ille ut nå. Min har også inni munnen og overalt. Noen av de er svære, mens andre er veldig små.. Indre Østfold Anonymkode: 56603...1a2 Tror det går en liten "epidemi" med vannkopper her nå... 7-8 stk i klassen til min yngste nå siste uka 🤒 Ca en ukes varighet på vannkopper hos alle mine Anonymkode: ff0a5...fd3
Toneelise Skrevet 21. september 2018 #14 Skrevet 21. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Sønnen på 8 år har fått det nå, nettopp vært syk før utbruddet også, kyssesyken, så immunforsvaret er muligens ikke helt på topp. Vet ikke om det har noe å si for hvor ille det blir? Det startet med et par prikker i går, nå har han over 50 av ymse størrelser og det dukker stadig opp nye, ganske høy feber, 40-40,5, men den går godt ned med en Paracet. Han er generelt i elendig form, stakkar. Så jeg er spent på hvor lenge dette kommer til å vare. Min venninnes barn på samme alder hadde det i nærmere tre uker.. Hvor lenge hadde ditt barn vannkopper? Fra første prikk til alle var tørket? Anonymkode: 56603...1a2 Nesten 2 uker
Mamma_til_2 Skrevet 21. september 2018 #15 Skrevet 21. september 2018 Jeg ville nok kontakter lege med tanke på at han nettopp har vært syk med kyssesyken og immunforsvaret er nede og den høye feberen, antall prikker og almentilstand.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #16 Skrevet 24. september 2018 På 21.9.2018 den 18.35, Mamma_til_2 skrev: Jeg ville nok kontakter lege med tanke på at han nettopp har vært syk med kyssesyken og immunforsvaret er nede og den høye feberen, antall prikker og almentilstand. Kontaktet legevakt på fredag, de sa det ikke var noen fare så lenge feberen gikk litt ned med smertestillende. Ringte igjen i går, for feberen er fortsatt høy, og han har munnen full av vannkopper, fikk beskjed om å kontakte lege igjen i dag om han fortsatt hadde feber, så blir nok en tur på legekontoret ila dagen. Hele svelget er fullt av store blemmer, så nå får han i seg svært lite Det kommer fortsatt nye kopper, så tror nok dette tar litt lenger tid enn en uke. Takker så mye for deling av erfaringer! Om noen har råd til hvordan få i en unge med svelgevansker noe annet enn vann er jeg veldig takknemlig for det også. Har prøvd is, Litago, supper uten klumper, smoothie osv, men det går ned en liiiiten svelg, også bare gråter han av smerter i flere minutter etterpå Anonymkode: 56603...1a2
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #17 Skrevet 24. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kontaktet legevakt på fredag, de sa det ikke var noen fare så lenge feberen gikk litt ned med smertestillende. Ringte igjen i går, for feberen er fortsatt høy, og han har munnen full av vannkopper, fikk beskjed om å kontakte lege igjen i dag om han fortsatt hadde feber, så blir nok en tur på legekontoret ila dagen. Hele svelget er fullt av store blemmer, så nå får han i seg svært lite Det kommer fortsatt nye kopper, så tror nok dette tar litt lenger tid enn en uke. Takker så mye for deling av erfaringer! Om noen har råd til hvordan få i en unge med svelgevansker noe annet enn vann er jeg veldig takknemlig for det også. Har prøvd is, Litago, supper uten klumper, smoothie osv, men det går ned en liiiiten svelg, også bare gråter han av smerter i flere minutter etterpå Anonymkode: 56603...1a2 Tror jeg ville holdt meg til vann i den situasjonen altså, med mindre han er undervektig fra før. Anonymkode: 9827a...399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå