Gå til innhold

Hjelp med størrelse på vinterdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er straks 3 år. Prøvde på reima Gotland som vi hadde i fjor. Str 92. Gikk kanskje såvidt, men går ikke med ull under. Skal kjøpe reima Stavanger, men bør jeg gå for 98 eller 104? Mtp at 92 "passet" med bomull under. 

Bruker 98/104 i innetøy. Har en annen vinterdress fra molo i 104, som er litt stor, men som passer likevel.

Anonymkode: 36564...1a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at dressen skal ikke bare passe når barnet  står, det skal være god plass til å bøye seg uten at det strammer i rompa. 

Anonymkode: c8118...ba9

Skrevet

Synes dresser er skikkelig store i størrelsen. Kjøpte en 98 i pop til han som brukte 86/92. Han svømte i den! Måtte kjøpe ny i 92

Anonymkode: d87ed...798

Skrevet

Ungen skal kunne sitte på huk med ca 10 cm tøy over skuldrene for å være stor nok har jeg blitt fortalt i klesbutikk. Jeg går alltid for det. 

Skrevet

de er store i str, hadde prøvd den i 92 før jeg kjøpte ny. min passet 98 til han var nesten 5 og han er høy for alderen

Anonymkode: 50ae8...cd1

Skrevet
På 21.9.2018 den 9.17, Anonym bruker skrev:

Barnet er straks 3 år. Prøvde på reima Gotland som vi hadde i fjor. Str 92. Gikk kanskje såvidt, men går ikke med ull under. Skal kjøpe reima Stavanger, men bør jeg gå for 98 eller 104? Mtp at 92 "passet" med bomull under. 

Bruker 98/104 i innetøy. Har en annen vinterdress fra molo i 104, som er litt stor, men som passer likevel.

Anonymkode: 36564...1a9

104 reima dressene er så smale i modellen at de blir for trange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...