Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Vi venter en baby og har en jente på 8 og gutt på 5. Vi har tre soverom så noen må dele..8-åringen legger seg sent og har det største rommet. 5-åringen legger seg tidlig. Hva er best? Noen som Evnt har hatt sovesofa til de voksne på stua for å la alle ungene få hvert sitt rom? Takknemlig for erfaringer. Anonymkode: c667f...34c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 De første par årene kan jo babyen ligge på deres rom, jeg har hatt barna mine i egen sprinkelseng på vårt rom til de var ca 2 år. Så kan de yngste dele rom en stund, min erfaring er at barn synes det er stas å dele rom frem til de kommer i puberteten, etter det er det ikke så greit lenger.... Vi har fire barn og bygde på huset. Nå er barna fra 9 til 17 år og alle har hvert sitt soverrom Anonymkode: ac6c5...b66
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 Når babyen som hos oss sov alle dårlig. Når babyen flyttet inn til 4-åringen som de begge senere men alle sov bedre. La eldre først, når han sover vekker ingenting han. Var helt fantastisk når vi flyttet til større hus da yngste var to. Anonymkode: 92ac2...b47
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 Våre 2 deler rom, de er 5 og 10 år. Vi har et stort lekerom/tv-rom og god plass i kjellern, men foreløpig ønsker de å dele rom. Regner med det endrer seg når puberteten kommer... Anonymkode: 59942...82f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 Å ha femåring og baby (ettåring) på samme rom ble BALUBA hos oss. De fjasa og fnisa, vekket hverandre og dro hverandre opp. Da er det bedre å dele med den på åtte, og en fordel at han legger seg sent, da rekker første å sovne. Nå delte våre to bare rom i en oppussingsperiode da, mulig det hadde gått seg til. Men, de elsker jo hverandre og hadde det så fint sammen. Jeg synes bare det var slitsomt at de hadde det fint sammen kl to på natten. 😊 Anonymkode: 6b5b9...d80
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 Våre tre har delt rom med hverandre i litt ulike kombinasjoner mens de var i barnehagealder og opp i skolealder. De siste årene delte de to yngste med hverandre, frem til de var 6 og 8. For oss hastet det veldig å bygge ut så alle kunne få hvert sitt rom, og spillerom og lekerom i tillegg. De kranglet mer og mer de siste årene. Yngste rotet mest og ryddet minst. Eldste ble irritert. Eldste ville ha rommet i fred ved lekser, fred til å lese bøker, begge ville ha besøk av venner uten forstyrrelser, eldste ville lese på senga men kunne ikke fordi yngste la seg først, mye tull rundt leggetid+++++ Vi har fått en helt «ny» og harmonisk familie etter alle fikk egne rom, og de i tillegg fikk andre oppholdsområder tilpasset sine behov. Ville aldri gått tilbake til lite hus og for få soverom! Anonymkode: cdae4...15f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 Mine deler og har alltid gjort det, gutt 10 og jente 12. Lite krangling, og det som er, hadde nok vært der uansett. Jeg vil gjerne gi dem hvert sitt rom når den eldste blir tenåring, tenker at det kan være ok å få litt privatliv da, men ellers har det overhodet ikke vært noe problem. Så å si alle vennene deres deler også rom med søsken, kanskje det har noe å si, jeg har uansett aldri hørt mas om eget rom fra noen av dem. Anonymkode: 052c8...205
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 Takk for alle svar! Tar gjerne flere også 🙂 Anonymkode: c667f...34c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 Her deler 2 og 4 åringen rom og har gjort det siden minste var 10 mnd. Vi har også bare tre soverom og tenåringen må ha eget rom. Når hun flytter ut kan de få hvert sitt rom om de ønsker det eller de kan dele til de blir lei. Anonymkode: 6a113...097
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #10 Skrevet 22. september 2018 her deler de 2 minste jente på 6 og jente på 10mnd går veldig fint.guttene er 14,13 og 10,hadde nok ikke synes noe om det. vi har 5 soverom ,så da måtte noen dele Anonymkode: 86a0b...52f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå