Gå til innhold

Brukket arm?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 13 år falt på fotballtreningen sin tidligere denne uken. Han har store smerter når han beveger armen, men ikke når han holder den i ro. Han får også veldig store smerter når han vrir hånda. Han er litt hoven der han har vondt, og han kjenner det inni armen. Burde vi gå til legen?

Anonymkode: 84213...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart dere må til legen. Om han har brekt armen, kan der jo gro sjevt dersom armen ikke er i riktig posisjon,  og ham driver og rører På den. 

Anonymkode: bac28...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min på 13 år falt på fotballtreningen sin tidligere denne uken. Han har store smerter når han beveger armen, men ikke når han holder den i ro. Han får også veldig store smerter når han vrir hånda. Han er litt hoven der han har vondt, og han kjenner det inni armen. Burde vi gå til legen?

Anonymkode: 84213...062

Ja. 

-Paramedic- 

Anonymkode: 19caa...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. 

-Paramedic- 

Anonymkode: 19caa...86b

Sorry, så nå at vi ikke skulle bruke tittel.

-trebarnsmor-

Anonymkode: 19caa...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenåringen min hadde brudd var det vondt hele tiden, var liksom det som skilte det fra den forstuingen som jeg hadde hatt noen måneder før. Da jeg forstuet ankelen ble den veldig hoven og var vond å tråkke på, men når jeg satt rolig med benet høyt kjente jeg ingenting (og jeg sov godt om natta).

Men sønnen min hadde kjempevondt hele tiden, og han klarte ikke sove om natta fordi hånden var så vond. Så jeg tok han til legen dagen etter det skjedde og jammen var det brudd.

Jeg ville nok uansett tatt en unge med smerter som du beskriver til legen da, en kraftig forstuing kan være nesten like vond som brudd så uansett om det ikke er brudd kan det hende armen bør teipes eller bindes fast på en måte så han ikke stadig vrir på den.

Anonymkode: e8034...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2018 den 21.13, Anonym bruker skrev:

Da tenåringen min hadde brudd var det vondt hele tiden, var liksom det som skilte det fra den forstuingen som jeg hadde hatt noen måneder før. Da jeg forstuet ankelen ble den veldig hoven og var vond å tråkke på, men når jeg satt rolig med benet høyt kjente jeg ingenting (og jeg sov godt om natta).

Men sønnen min hadde kjempevondt hele tiden, og han klarte ikke sove om natta fordi hånden var så vond. Så jeg tok han til legen dagen etter det skjedde og jammen var det brudd.

Jeg ville nok uansett tatt en unge med smerter som du beskriver til legen da, en kraftig forstuing kan være nesten like vond som brudd så uansett om det ikke er brudd kan det hende armen bør teipes eller bindes fast på en måte så han ikke stadig vrir på den.

Anonymkode: e8034...776

Mens mitt brudd ikke var vondt  i det hele tatt. Smerter er ikke kriteriet. Det er derfor man tar røntgen.

Anonymkode: 886ed...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...