Gå til innhold

Gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har noen spørsmål! 

Jeg hadde sex med kjæresten min i uken der jeg hadde pillefri og uken etter uten beskyttelse og lurer på om det er stor sjanse til å bli gravid? 

Jeg har hatt en del vondt i hode, kvalme i bil og sliten denne måneden, jeg hadde forventet mensen den 15.09 men kom plutselig nå 20.. er det altså sånn at når man får mensen så er man ikke gravid? Har hørt så mye rart.. 😛 

jeg er 20år og alltid fått mensen til tiden. 

Anonymkode: 1453a...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skriver "uken etter uten beskyttelse" mener du da at du ikke begynte på pillen igjen etter den pillefrie uken?
Dersom det er slik så ja da kan du ha blitt gravid, men syklusen kan også finne på å tulle litt like etter man har sluttet på pillen.

Dersom du har blitt gravid, kan du ta en test å sjekke, dersom du var gravid og nå mistet vil den fremdeles være positiv, det ter litt tid før gravid-hormonet går ut av kroppen

Anonymkode: 1bb9c...33d

Skrevet

Ja jeg tok ikke pillene etter pillefri uke pga mangel på brett og da det er samme foe oss om jeg blir gravid gjorde det ikke noe, men fikk mensen for sent

Skrevet

Ta test, her kan man bare gjette 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f54ee...bde

Skrevet

Om du ikke har begynt på nytt brett kan det godt hende du bare er hormonell fordi kroppen må finne tilbake til sin egen syklus, hvor lang tid det tar før du får skikkelig mens og ikke bare den bortfallsblødningen du har på pilla er umulig å si.

Men du kan selvfølgelig også ha blitt gravid om du har hatt ubeskyttet samleie. Selv testet jeg positivt tre uker etter at siste pille var tatt, så jeg fikk en eggløsning ganske fort etter bortfallsblødningen da jeg sluttet med pilla.

Så eneste måten å få svar på er å teste altså.

Anonymkode: 07415...888

Skrevet

Men kannjeg fortsatt være gravid om mensen har kommet? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kaan ja. 

Anonymkode: 4ec14...c2e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Mange som har født i do trodde at de fikk mensen, men det var blødninger pga andre ting i sv skapet.

Så man skal aldri si aldri :) 

Anonymkode: f54ee...bde

Skrevet

Om du ikke startet med pillen igjen etter pillefri uke så er du heller ikke beskyttet og kan ha blitt gravid. 

Skrevet

Hadde bare mensen i 2dager også.. veldig unormalt 😕 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...