Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 https://agendamagasin.no/kommentarer/for-menn-flest/ Mer enn 6 av 10 FrP-velgere er menn. Siv Jensens forslag om å «få tydeligere fram hva partiet står for» vil gjøre at kvinneandelen heller synker enn stiger. Har da SV et herreproblem siden 7 av 10 SV-velgere er kvinner? At venstresiden får mer støtte fra folk som jobber i offentlig sektor (mye utdanning, helse, omsorg og sosial ) er rimelig, og der dominerer vel kvinner. Flertallet av de som i yrkeslivet forholder seg til budsjetter, regnskap, finansielle størrelser, prosjektkalkyler og tyngdeloven befinner seg på høyresiden. Anonymkode: 7bd2f...2c7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 FrP er for tilbakestående individer som har gått «livets harde skole» klart det er et problem.. ! Anonymkode: 24062...1f7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 10 minutes ago, Anonym bruker said: FrP er for tilbakestående individer som har gått «livets harde skole» klart det er et problem.. ! Anonymkode: 24062...1f7 Og SV er for offentlig ansatte sosionom- og pedagog-tanter som ikke kan noe som helst om økonomi og verdiskapning. Anonymkode: 15161...d44
the amazing spidermamma Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://agendamagasin.no/kommentarer/for-menn-flest/ Mer enn 6 av 10 FrP-velgere er menn. Siv Jensens forslag om å «få tydeligere fram hva partiet står for» vil gjøre at kvinneandelen heller synker enn stiger. Har da SV et herreproblem siden 7 av 10 SV-velgere er kvinner? At venstresiden får mer støtte fra folk som jobber i offentlig sektor (mye utdanning, helse, omsorg og sosial ) er rimelig, og der dominerer vel kvinner. Flertallet av de som i yrkeslivet forholder seg til budsjetter, regnskap, finansielle størrelser, prosjektkalkyler og tyngdeloven befinner seg på høyresiden. Anonymkode: 7bd2f...2c7 Rundt 10% av frp-velgere har høyere utdanning. Så jeg vet ikke helt hvor gode de er til å forholde seg til budsjetter og finansielle størrelser.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 6 minutes ago, the amazing spidermamma said: Rundt 10% av frp-velgere har høyere utdanning. Så jeg vet ikke helt hvor gode de er til å forholde seg til budsjetter og finansielle størrelser. Står det ikke høyresiden? Flere enn Frp der. Anonymkode: 15161...d44
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Står det ikke høyresiden? Flere enn Frp der. Anonymkode: 15161...d44 Men nå var det FrPs problem HI omtalte. Det er et rent faktum at FrP-velgere har lav utdanning. Jeg finner det sannsynlig at det er mange andre faktorer som motiverer FrPs velgermasse enn Høyres velgermasse, selv om de to partiene har mange fellestrekk innen f.eks finanspolitikk. Det fremstår rett og slett sannsynlig at det ikke er finanspolitikk som primært opptar FrPs kjernevelgere - med mindre man definerer det som "jeg vil betale mindre skatt og bompenger og gi mindre til assylsøkera!" Vennlig hilsen sosionomtante, som stemmer Rødt til tross for at den økonomiske politikken deres er utopisk og jeg overhodet ikke synes de burde ha noe flertall. De utgjør i midlertid et sunt korrektiv til borgerligheten. Og FrP hadde det da virkelig ikke skadet om brant og forsvant; der finner du verken menneskevennlighet eller verdiskaping. Anonymkode: 6b13e...753
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Jobber med tyngdekraft?🤔 Anonymkode: 11801...7a4
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 12 hours ago, Anonym bruker said: Jobber med tyngdekraft?🤔 Anonymkode: 11801...7a4 Forholder seg til. Anonymkode: 7bd2f...2c7
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 Nå er det vel heller sånn, at menn med bra jobber, høyere utdannelse og egne firmaer stemmer høyre framfor Frp. De jeg kjenner som stemmer Frp, er jo gjerne uføre, sutrete små rasister. Uten noen form for utdannelse. Og ja, det finnes noen med høyere utdannelse som stemmer Frp og. Nå har jeg selv en bachelorgrad innen helse, og ja de fleste av mine, stemmer SV, Rødt og på den siden. Men vi er da pokker meg ikke dumme av den grunn, flere har mastergrad, og noen har 2 bachelorgrader, da gjerne den andre innen jus/økonomi/ledelse. Anonymkode: 71fb7...a0b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det vel heller sånn, at menn med bra jobber, høyere utdannelse og egne firmaer stemmer høyre framfor Frp. De jeg kjenner som stemmer Frp, er jo gjerne uføre, sutrete små rasister. Uten noen form for utdannelse. Og ja, det finnes noen med høyere utdannelse som stemmer Frp og. Nå har jeg selv en bachelorgrad innen helse, og ja de fleste av mine, stemmer SV, Rødt og på den siden. Men vi er da pokker meg ikke dumme av den grunn, flere har mastergrad, og noen har 2 bachelorgrader, da gjerne den andre innen jus/økonomi/ledelse. Anonymkode: 71fb7...a0b Folk som stemmer for kommunistpartiet rødt er enten dumme eller fullstendig historieløse. Anonymkode: 164dd...024
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det vel heller sånn, at menn med bra jobber, høyere utdannelse og egne firmaer stemmer høyre framfor Frp. De jeg kjenner som stemmer Frp, er jo gjerne uføre, sutrete små rasister. Uten noen form for utdannelse. Og ja, det finnes noen med høyere utdannelse som stemmer Frp og. Nå har jeg selv en bachelorgrad innen helse, og ja de fleste av mine, stemmer SV, Rødt og på den siden. Men vi er da pokker meg ikke dumme av den grunn, flere har mastergrad, og noen har 2 bachelorgrader, da gjerne den andre innen jus/økonomi/ledelse. Anonymkode: 71fb7...a0b Det er ikke noe som heter bachelor i juss. Jusstudiet er et masterstudie. Anonymkode: 164dd...024
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #12 Skrevet 21. september 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe som heter bachelor i juss. Jusstudiet er et masterstudie. Anonymkode: 164dd...024 Jo man får tatt bachelor i jus, sjekk ut Hønefoss høyskole, de har både jus bachelor, årsenhet og jus og ledelse bachelor. Sikkert noen andre høyskoler som har det og. Se nå lærte du noe nytt i dag. Anonymkode: 71fb7...a0b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #13 Skrevet 21. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo man får tatt bachelor i jus, sjekk ut Hønefoss høyskole, de har både jus bachelor, årsenhet og jus og ledelse bachelor. Sikkert noen andre høyskoler som har det og. Se nå lærte du noe nytt i dag. Anonymkode: 71fb7...a0b Haha herregud så nedlatende. Man kan jo fortsatt ikke jobbe som jurist med en bachelor. Man kan ta enkelte fag som hjelp i andre yrker, men noen jurist blir du ikke etter 3 års utdanning. Anonymkode: 164dd...024
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #14 Skrevet 21. september 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha herregud så nedlatende. Man kan jo fortsatt ikke jobbe som jurist med en bachelor. Man kan ta enkelte fag som hjelp i andre yrker, men noen jurist blir du ikke etter 3 års utdanning. Anonymkode: 164dd...024 Hvor har jeg skrevet at de er jurister? Jeg er da fullstendig klar over at man ikke blir jurist av bare en bachelor grad. Men man har jo fortsatt en bachelor grad i jus. Det var alt jeg skrev. Det er du som har skrevet at folk er dumme som stemmer rødt, og kommer med ting jeg ikke har skrevet engang. Anonymkode: 71fb7...a0b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #15 Skrevet 21. september 2018 5 hours ago, Anonym bruker said: Nå er det vel heller sånn, at menn med bra jobber, høyere utdannelse og egne firmaer stemmer høyre framfor Frp. De jeg kjenner som stemmer Frp, er jo gjerne uføre, sutrete små rasister. Uten noen form for utdannelse. Og ja, det finnes noen med høyere utdannelse som stemmer Frp og. Nå har jeg selv en bachelorgrad innen helse, og ja de fleste av mine, stemmer SV, Rødt og på den siden. Men vi er da pokker meg ikke dumme av den grunn, flere har mastergrad, og noen har 2 bachelorgrader, da gjerne den andre innen jus/økonomi/ledelse. Anonymkode: 71fb7...a0b Er det lengden på utdannelsen som avgjør hvor smart du er nå. Hvis dere er så smarte er det rart dere stemmer SV og Rødt (tidligere RV og Arbeidernes Kommunistparti (marxist-leninistene)) som begge har en økonomisk politikk som ikke henger sammen. Anonymkode: 15161...d44
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #16 Skrevet 21. september 2018 4 hours ago, Anonym bruker said: Hvor har jeg skrevet at de er jurister? Jeg er da fullstendig klar over at man ikke blir jurist av bare en bachelor grad. Men man har jo fortsatt en bachelor grad i jus. Det var alt jeg skrev. Det er du som har skrevet at folk er dumme som stemmer rødt, og kommer med ting jeg ikke har skrevet engang. Anonymkode: 71fb7...a0b Dere som stemmer Rødt forstår virkelig ikke hva dere stemmer på. Det samme kan man si om trygdede Frp-velgere. Anonymkode: 15161...d44
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #17 Skrevet 21. september 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som stemmer Rødt forstår virkelig ikke hva dere stemmer på. Det samme kan man si om trygdede Frp-velgere. Anonymkode: 15161...d44 Nettopp. Folk som vil innføre kommunisme i Norge er enten dumme eller direkte ondskapsfulle. Anonymkode: 164dd...024
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #18 Skrevet 21. september 2018 Jeg har bachelor grad og to mastergrader jobber offentlig men ved sist valg stemte jeg FrP av taktiske grunner her lokalt. Jeg er opprinnelig høyre velger og her inne kan man nesten ikke si det uten at man blir oppfattet som dum. Hvis man prøver å ha en diskusjon og kommwr med argumenter blir man alltid nedsablet hvor dum og kunnskapsløs man er. Jeg savner veldig et konstruktiv debattklima som ikke går på person. Men at alle saker kan bli tatt opp og ikke får navn eller stempel slengt etter seg. Anonymkode: 007eb...5b3
the amazing spidermamma Skrevet 21. september 2018 #19 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere som stemmer Rødt forstår virkelig ikke hva dere stemmer på. Det samme kan man si om trygdede Frp-velgere. Anonymkode: 15161...d44 Mange stemmer Rødt fordi de ønsker en dreining mot venstre i politikken, ikke for å få innført kommunisme. Rødt er et marginalt parti, som fungerer som et korrektiv. Ta f.eks Listhaug-saken, det var Rødt som sørget for å få henne vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå