GÃ¥ til innhold

Konisert og vil ha barn. Hjelp!🤞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 30år gammel og har 2 barn fra før, han siste fikk jeg er egentlig et mirakel barn ♡ 

Jeg ble samboer med min nåværende kjæreste. Han er 14år eldre enn meg og han var da steril da vi ble et par. Etter 2 år som kjæreste ville vi så inderlig ha et felles barn, så han gikk til slutt inn for å resteralisere seg, altså å operere seg for å få ett barn. Jeg følte meg så heldig som fikk en mann til å gjøre dette. Det var kun 30% sjans for at jeg kunne bli gravid etter operasjonen hans. 

Jeg ble gravid etter et halvt år, lykkelig ble vi. Fikk i graviditeten påvist grove celleforandringer, som igjen kunne ende i en abort. Jeg var livredd, men det viste seg at celleforandringer ikke ble værre under graviditeten. Så fikk beholde han, heldigvis. Tok konionisering 8 uker etter fødselen. Tøft var det med en liten baby hjemme, å redsel for å aldri kunne få barn igjen. De konisierte ganske mye for å være sikker.

Spørsmålet er, kan jeg gå gjennom et svangeskap igjen etter dette? Vil så inderlig gå et barn til. 

Anonymkode: 4191e...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er 30år gammel og har 2 barn fra før, han siste fikk jeg er egentlig et mirakel barn ♡ 

Jeg ble samboer med min nåværende kjæreste. Han er 14år eldre enn meg og han var da steril da vi ble et par. Etter 2 år som kjæreste ville vi så inderlig ha et felles barn, så han gikk til slutt inn for å resteralisere seg, altså å operere seg for å få ett barn. Jeg følte meg så heldig som fikk en mann til å gjøre dette. Det var kun 30% sjans for at jeg kunne bli gravid etter operasjonen hans. 

Jeg ble gravid etter et halvt år, lykkelig ble vi. Fikk i graviditeten påvist grove celleforandringer, som igjen kunne ende i en abort. Jeg var livredd, men det viste seg at celleforandringer ikke ble værre under graviditeten. Så fikk beholde han, heldigvis. Tok konionisering 8 uker etter fødselen. Tøft var det med en liten baby hjemme, å redsel for å aldri kunne få barn igjen. De konisierte ganske mye for å være sikker.

Spørsmålet er, kan jeg gå gjennom et svangeskap igjen etter dette? Vil så inderlig gå et barn til. 

Dette spør du da kvalifisert helsepersonell om dersom du faktisk ønsker svar?

Anonymkode: 646fa...61b

Skrevet

Ja, men livmorhalsen er svekket. Så lenge eggstokker og livmor er som før, så skal ikke evnen til å få barn være borte.

Søk på «kondensert-gravid». Eller hør med din lege. Din lege kjenner hele din historikk, og hvor mye du er kondensert. Kun der vil du få «fasiten».

Anonymkode: 62d95...606

Skrevet

Jeg ble konisert to ganger før jeg ble gravid. Jeg sitter med to flotte barn etter dette 😊

Anonymkode: 24a38...e2e

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble konisert to ganger før jeg ble gravid. Jeg sitter med to flotte barn etter dette 😊

Anonymkode: 24a38...e2e

Så fint å høre😊

De spurte meg på sykehuset om jeg ville ha flere barn, jeg sa da nei i grunnen ikke (Var jo bare 8 uker etter fødselen) så ikke det første jeg tenkte på. De mente man kunne få for tidlig født barn, i verste fall få et dødfødt barn. Gikk 11 dager på overtid med minstemann på 2,5år, så det ville ikke skje igjen sa de . 

Godt å høre alt gikk greit med deg i forhold til koniseringen å fødsel. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette spør du da kvalifisert helsepersonell om dersom du faktisk ønsker svar?

Anonymkode: 646fa...61b

Syntes det er veldig greit å høre historien om folk som er konisert og fått barn etter det. Det er snakk erfaringer. Vil nok heller høre med de, enn faktasetninger ut i fra ei bok. 😉

Skrevet

Det er jo null problem ! Fått 3 barn etter det. Man kan føde et per uker for tidlig bare 

Anonymkode: 7077c...4a5

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo null problem ! Fått 3 barn etter det. Man kan føde et per uker for tidlig bare 

Anonymkode: 7077c...4a5

Selv om de har tatt nesten hele livmortappen?😄😷 

Jeg ville de skulle ta ekstra mye så jeg slapp å inn igjen for å ta mer om celleforandringene ikke var forsvunnet. 

Skrevet

Hos meg tok de 4 cm. Har fått to barn rundt termin etter koniseringa. Ibren problemer😊 Lykke til!

Anonymkode: 34c82...cab

Skrevet

Jeg har fått to barn etter konisering. De ble født 14 og 9 dager over termin. 

Anonymkode: 36a9b...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...