Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Hvert år har hun fått hjemmelaget adventskalender. Altså jeg har ikke hjemmelagde ting altså. Men det har en tendens å bli dyrt. Ho blir jo ikke glad for en hårstrikk lissom...eller neglelakk....hun har jo så det holder. Forslag? Hva gjør dere med adventskalender til jenter 13 -14 år.? Anonymkode: cebeb...432
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Lager kalender, men vi er enige i at vi kjøper noen litt større ting og mange små som f. Eks en sjokoladebit, en valgfri gang hun slipper å ta ut av oppvaskemaskinen osv. Anonymkode: 334f0...1ff
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Griseflakslodd sokker godteri shampo dusjsåpe tannkost+krem truser 20kr og en minisjokolade porsjonspakning m kakao+mini marshmallows. (Som hun kan ha til frokost den dagen) julegenser (om hun «trenger» det julepysj julepynt jeg har gjort det klart for mine barn at kalender gave er en liiiiten ting. Det er ikke julaften 24 dager i desember. De får avogtil litt større ting men det er ting som de ville fått alikevell (de får julegenser ol) Anonymkode: cc32d...41d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 Som hun over her, pluss sminkefjerner, neglelakkfjerner, rensevann, bomullspads, renseservietter, q-tips, miniflasker parfyme, og en pepperkakeform den dagen vi baker, slik barna alltid har fått. Anonymkode: c5ae4...081
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Mine blir glad for små ting de, er jo ikke meningen kalenderen skal være 24 bursdagsgaver.... De får en del små gaver som tyggis, pastiller og sjokolade, også får de noen litt større med hårstrikker, badebombe, neglelakk, vanter, refleks/ledlys, griseflax (med en avtale om at alle gaver over 1000 kr deles med søsken) osv. Hvert år får de en pepperkakeform og en julekule, det er tradisjon, så vi har en del av dem kan du si Men alle synes det er så gøy å lage pepperkaker hos oss da, for vi har så mange "rare" former. Anonymkode: a8682...331
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 Om hun blir sur hvis det er en liten ting, så ville jeg gitt beskjed om at da får hun heller være uten kalender neste år. At det ikke skal være julaften hver dag. Jeg gir også som de over. Har hendt de har fått litt større ting også, men da ting jeg uansett måtte kjøpt- guttungen fikk f.eks en sko, den andre skoen kom i gave på julaften(men han var 17 år). Sokker og undertøy er en klassiker. Anonymkode: 47d1c...5d7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Griseflakslodd sokker godteri shampo dusjsåpe tannkost+krem truser 20kr og en minisjokolade porsjonspakning m kakao+mini marshmallows. (Som hun kan ha til frokost den dagen) julegenser (om hun «trenger» det julepysj julepynt jeg har gjort det klart for mine barn at kalender gave er en liiiiten ting. Det er ikke julaften 24 dager i desember. De får avogtil litt større ting men det er ting som de ville fått alikevell (de får julegenser ol) Anonymkode: cc32d...41d 20 kr og minisjokolade på samme dag? Det blir jo ikke en liiiiten ting? Ville delt opp det i to pakker. Ellers: 10 kr. Tyggispakke. Lapp med aktivitet. Lapp med fripass for en husarbeidsoppgave. Lapp med favorittmiddagen på en hverdag. En twist eller to. Brusboks. Kule sokker. En god/fin penn/tusj/viskelær/markør. Duftlys. Liten boks med Pringles. Micropopcorn. Alt dette kan gis flere dager. Anonymkode: 79249...6e0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 Skjønner jo at en hårstrikk ikke er så spennende å få dersom du snakker om en vanlig svart en, men om du gir en litt pen hårstrikk som f.eks den her som jeg fant i farta, vet det finnes finere : https://www.glitter.no/harstrikk-med-glasstein ... og hun fortsatt ikke blir fornøyd, da ville jeg faktisk droppet julekalender neste år uten å si noe som helst på forhånd. Ellers syns jeg du har fått veldig mange fine tips over. Jeg syns generelt at adventskalender har tatt helt av, men i denne tråden fikk jeg faktisk troen tilbake på at noen faktisk fortsatt finner glede i små gaver. Jeg gleder meg til å lage kalender og skal også komme i gang snart, og i denne tråden fikk jeg mange gode tips! Anonymkode: 416c2...add
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 Begge mine får julekalender, men her bruker jeg ikke mye mer enn 300 kr på hver. Datteren min på 17 år, er mer enn nok fornøyd med hårstrikk, neglelakk, morsomme sokker fra ebay, sminkekoster fra ebay osv. I år var det bare relativt dyre ting sønnen min ville ha, så da får han kun pakker i helgene, og er fornøyd med det. Anonymkode: f6301...19c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Begge mine får julekalender, men her bruker jeg ikke mye mer enn 300 kr på hver. Datteren min på 17 år, er mer enn nok fornøyd med hårstrikk, neglelakk, morsomme sokker fra ebay, sminkekoster fra ebay osv. I år var det bare relativt dyre ting sønnen min ville ha, så da får han kun pakker i helgene, og er fornøyd med det. Anonymkode: f6301...19c Får han virkelig lov til å ønske seg ting til kalenderen? ... Anonymkode: 416c2...add
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #11 Skrevet 20. september 2018 Mine barn sa at de ikke ønsket pakkekalender, de ville heller ha sjokolade! De er gutter og var vel 11 og 13 når de sa fra. De har alltid takket fint for alt av småting i pakkekalenderen. men de siste årene har vi hatt fokus på å ikke kjøpe mer enn nødvendig, rydde huset for rot IG ting vi aldri bruker og hatt fokus på hvor uviktig materielle ting egentlig er. Vi har veldig god råd og kan egentlig kjøpe alt vi vil, så det er ikke pga økonomien. har nå fått tvillinger på 3 år. Har aldri begynt med pakkekalender til de og kommer aldri til å starte heller. Vi bruker ELF on the shelf i adventstiden. Gutta får velge en sjokoladekalender. vi har faktisk også begynt å kjøpe opplevelser/spiselige ting til alle vi gir gaver til. Både dette og slutt på pakkekalender er vanlig i vår omgsngskrets. Når barna er så store at de flytter på hybel skal de få pakkekalender fra meg! Da med hyggelige ting som studenter setter pris på å slippe å bruke penger på! Anonymkode: a42d1...f4b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #12 Skrevet 20. september 2018 På tide å slutte med julekalender kanskje. Anonymkode: 21687...95c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #13 Skrevet 20. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvert år har hun fått hjemmelaget adventskalender. Altså jeg har ikke hjemmelagde ting altså. Men det har en tendens å bli dyrt. Ho blir jo ikke glad for en hårstrikk lissom...eller neglelakk....hun har jo så det holder. Forslag? Hva gjør dere med adventskalender til jenter 13 -14 år.? Anonymkode: cebeb...432 Utakknemlighet = ingen kalender Anonymkode: cca98...047
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #14 Skrevet 20. september 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Får han virkelig lov til å ønske seg ting til kalenderen? ... Anonymkode: 416c2...add Hvorfor skal ikke store barn få lov til å komme med ønsker? Anonymkode: f6301...19c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #15 Skrevet 20. september 2018 Ansiktsmasker Leppepomader Kjærlighet på pinne Ting fra eBay: Sokker, spesielle klemmer/hårstrikk/hårbånd/Paisley skjerf, pop sockets, mobildeksel osv. Maoam Anonymkode: 79249...6e0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #16 Skrevet 20. september 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal ikke store barn få lov til å komme med ønsker? Anonymkode: f6301...19c Joda, vi har nok bare veldig forskjellig syn på julekalender. Anonymkode: 416c2...add
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå