Hunder12 Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg glemte 2 dager med p-piller. Er det utrygt for meg å ha sex da? Evt hvor lenge? Eller er det slik at det fortsatt jobber i kroppen? Jeg har gått på p-piller leeeeeenge. I tillegg har jeg fått litt mensen, typ slik det er de par siste dagene. Og det går ikke over selv om jeg har startet på pillene igjen. Hvordan får jeg det til å gå bort?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Ja, du kan blir gravid av å glemme en pille. Svigerinnen min ble gravid fordi hun drakk seg full og spydde opp en pille... Har du fått en blødning fordi du glemte to piller på rappen må det bare blø fra seg. De sier vel du er trygg igjen etter en uke, men jeg ville nok brukt kondom i tillegg til pilla frem til neste brett. Anonymkode: 9884e...809
Hunder12 Skrevet 19. september 2018 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, du kan blir gravid av å glemme en pille. Svigerinnen min ble gravid fordi hun drakk seg full og spydde opp en pille... Har du fått en blødning fordi du glemte to piller på rappen må det bare blø fra seg. De sier vel du er trygg igjen etter en uke, men jeg ville nok brukt kondom i tillegg til pilla frem til neste brett. Anonymkode: 9884e...809 Oki takk😊
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Det skjønner du nok egentlig selv.... 😉 om man ikke tar epilepsimedisiner 2 dager, kan man få anfall da? Om man dropper kondom 2 ganger, kan man bli gravid da? Altså, om man ikke tar medisin eller annet som man trenger for å holde en tilstand eller sykdom unna er det klart man kan få det. Anonymkode: fd85e...e34
Hunder12 Skrevet 19. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skjønner du nok egentlig selv.... 😉 om man ikke tar epilepsimedisiner 2 dager, kan man få anfall da? Om man dropper kondom 2 ganger, kan man bli gravid da? Altså, om man ikke tar medisin eller annet som man trenger for å holde en tilstand eller sykdom unna er det klart man kan få det. Anonymkode: fd85e...e34 Men man sier jo det at p-piller er i systemet i 6 mnd etter at man slutter så jeg tenkte kanskje at det ikke var så sannsynlig å bli gravid😅
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 49 minutter siden, Hunder12 skrev: Men man sier jo det at p-piller er i systemet i 6 mnd etter at man slutter så jeg tenkte kanskje at det ikke var så sannsynlig å bli gravid😅 Det er ikke så sannsynlig at man blir gravid av å glemme en pille, ikke to heller. Det blir mer sannsynlig for hver pille man glemmer... Men, så er det de som blir gravide av å glemme en da.... For de finnes selvfølgelig selv om det ikke er mest sannsynlig at man blir det. Hvem du er vet ingen, kanskje er du av de som blir gravid av å ta en pille for sent? Man må nesten ta utgangspunkt i at man kan bli gravid, selv om det ikke er veldig sannsynlig. Anonymkode: 9884e...809
Hunder12 Skrevet 19. september 2018 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er ikke så sannsynlig at man blir gravid av å glemme en pille, ikke to heller. Det blir mer sannsynlig for hver pille man glemmer... Men, så er det de som blir gravide av å glemme en da.... For de finnes selvfølgelig selv om det ikke er mest sannsynlig at man blir det. Hvem du er vet ingen, kanskje er du av de som blir gravid av å ta en pille for sent? Man må nesten ta utgangspunkt i at man kan bli gravid, selv om det ikke er veldig sannsynlig. Anonymkode: 9884e...809 Har jo også hørt om dem som blir gravide selv om de går på pille😅
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 Ja, det kan du lett. Og det bør du definitivt ikke i det forholdet du er i. Anonymkode: 948bb...85f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #9 Skrevet 19. september 2018 Jeg ble gravid PÅ pilla, uten at jeg glemte.. så sjansen er der. Anonymkode: 31334...f9b
Toneelise Skrevet 19. september 2018 #10 Skrevet 19. september 2018 8 timer siden, Hunder12 skrev: Men man sier jo det at p-piller er i systemet i 6 mnd etter at man slutter så jeg tenkte kanskje at det ikke var så sannsynlig å bli gravid😅 Jeg ble gravid mens jeg brukte p piller hver dag så selvfølgelig kan du bli gravid når du lar vær å ta pillene og du må vente til du har hatt mensen før du begynner på nytt på ppiller.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #11 Skrevet 19. september 2018 Ja, det kan du dersom du har samleie nå. Men du trenger hverken å vente på mensen eller bruke kondom frem til neste mens. Fortsett på pillen som før, og bruk kondom de neste 7 dagene. Men dersom du har hatt ubeskyttet samleie i løpet av de siste 7 dagene før du glemte pilla, så kan du bli gravid siden sædceller kan leve opptil en uke. Anonymkode: 8ff09...f7c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #12 Skrevet 19. september 2018 18 minutter siden, Toneelise skrev: Jeg ble gravid mens jeg brukte p piller hver dag så selvfølgelig kan du bli gravid når du lar vær å ta pillene og du må vente til du har hatt mensen før du begynner på nytt på ppiller. Dette med at hun må stoppe med ppiller og vente på neste mens stemmer ikke. Ppiller bruker en uke på å begynne å virke dersom du er midt i syklus. Men dersom du tar første pille dagen du får mens, som er dag 1 i syklusen, da er du beskyttet fra første dag. Anonymkode: 8ff09...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå