Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Hva ville dere gjort? Tipset eller holdt kjeft? Min nabo har i minst 7år leid ut ulovlig. På en tomt leier han ut garasje, kjeller, 1etg og 2etg. Han leide også ut en større bod, men den måtte han til slutt fjerne etter beskjed fra kommunen med dagsbøter. Denne boden fikk han lov å sette ut fordi han skulle totalrenovere huset. I stedet flyttet han ut og leide ut fire boenheter. Han leier ut til folk med liten sjangse i leiemarkedet. Enslige, uføre, folk på nav og utlendinger med mange barn. Når kommunen er på avtalt tilsyn flytter alle sammen ut, og eier inn. Dette har en av leietakerne fortalt selv. For noen år siden var vi i kontakt med kommunen å det var ikke registrert noen form for utleie på dette stedet. Trolig er derfor alt ulovlig fortsatt. Det er stor gjennomgang med inn og utflyttere på to av boenhetene, noe som er forstyrrende. Garasjen er neppe ett bra sted å bo med tanke på evt brann. Ett par av de som noe der er så herlige, så jeg ønsker ikke å kaste de på gata egentlig. Samtidig mener jeg utleier utnytter folk i en sårbar situasjon. I tillegg er det sjenerende for oss også. Noen av de roter og vaskemaskiner, tørketromler samt stuebord som er ødelagt havner i hagen. Leietaker betaler mye for å bo der i tillegg, også sniker utleier seg unna med alle avgifter. Jeg tenker at dette er svært sjenerende ved evt salg av vår bolig. tipse kommunen eller ikke? Anonymkode: 7f2b0...4fa
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Jeg personlig hadde nok ikke gjort det, jeg er litt for konfliktsky.... Men mannen min hadde garantert sagt ifra, ikke minst for å få mannen til å sette istand lelighetene han leier ut skikkelig. Han kan jo godt leie ut, men da må leilighetene godkjennes først. Anonymkode: d2eab...e3c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Det jeg lurer på er: hvorfor føler du at DU må ta på deg rollen som utleiepoliti? den unnskyldningen med eventuell påvirkning på deres bolig suger. Vær ærlig: det handler om misunnelse, ikke sant? De får inn skattefrie inntekter , og det liker du ikke.. Du kommer aldri til å innrømme at det er derfor selvsagt, men det er det... get a life Anonymkode: fe0ce...f09
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Det er da helt fair å melde inn. Anonymkode: 4946c...e3e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det jeg lurer på er: hvorfor føler du at DU må ta på deg rollen som utleiepoliti? den unnskyldningen med eventuell påvirkning på deres bolig suger. Vær ærlig: det handler om misunnelse, ikke sant? De får inn skattefrie inntekter , og det liker du ikke.. Du kommer aldri til å innrømme at det er derfor selvsagt, men det er det... get a life Anonymkode: fe0ce...f09 Haha. Det er alt du får til svar. hi Anonymkode: 7f2b0...4fa
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 Du skriver at de som bor de har få muligheter i leiemarkedet. Hvor skal de bi da? Slutt og bland deg inn i andre sitt liv! Anonymkode: cf419...c85
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Dere som mener HI skal holde munn. Har dere tenkt på hva som kan skje ved f.eks. brann? Er det greit at denne utleieren tjener tusenvis av kroner svart? Hvor mye tror dere han unndrar i skattepenger? Hvorfor skal det være greit å med fullt overlegg bryte loven? Anonymkode: 5ca23...fa2
Toneelise Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere som mener HI skal holde munn. Har dere tenkt på hva som kan skje ved f.eks. brann? Er det greit at denne utleieren tjener tusenvis av kroner svart? Hvor mye tror dere han unndrar i skattepenger? Hvorfor skal det være greit å med fullt overlegg bryte loven? Anonymkode: 5ca23...fa2 Men det er ikke his jobb å tipse om det. Får henne bare til å virke smålig, sjalu og ei "sladrekjerring" som ikke har annet å gjøre enn å glo i vinduene.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 Det synes jeg at du skal tipse om (anonymt vel og merke). Anbefal også st de skal komme p en uplanlagt visitt. Du kan ogsåvarsle brannvesenet hvis kommunen ikke gjør noe. Anonymkode: 6cc31...6e8
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 slutt og bland deg Anonymkode: 79d38...4fa
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #11 Skrevet 20. september 2018 Jeg ville tipset brannvesenet. Personlig synes jeg der er mye være at folk bor i brannfarlige enheter enn at noen tjener litt ekstra... Anonymkode: 57b18...f6d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #12 Skrevet 20. september 2018 14 timer siden, Toneelise skrev: Men det er ikke his jobb å tipse om det. Får henne bare til å virke smålig, sjalu og ei "sladrekjerring" som ikke har annet å gjøre enn å glo i vinduene. Jeg synes ikke det er greit at utleier tjener tusenvis kroner som det ikke blir betalt skatt av. At alle bidrar til fellesskapet er nødvendig for at bl.a. du og jeg skal få sykepenger hvis vi blir syke, for at barna våre får gratis helsetjenester osv., osv. Ulovlige boenheter er som regel heller ikke særlig brannsikret, selv om dette er en litt generalisert påstand. Jeg hadde helt klart tipset. Anonymkode: 5ca23...fa2
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #13 Skrevet 20. september 2018 Det som også er irritende er at folk flytter inn og ut. Det bodde en hel somalier familie på 5-6stk der i noen mnd, ett par som kranglet endel høylytt , noen som har festet mye osv. Sjenerende når mange «klienter» samles på ett sted. hi Anonymkode: 7f2b0...4fa
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #14 Skrevet 21. september 2018 Hvorfor ser du på dette som DITT problem?.. slutt å bland deg inn! Vedkommende som bor der burde klare melde det inn selv om det er så ille. Hvis ikke, deres problem. Hva vet du om brannsikkerheten? Har du vært inne i boligen?.. har Selv leid hos en huseier som åpenbart tok husleia svart. Han fikset fremdeles det som trengtes å fikses! Super grei huseier og bodde selv i kjelleren (stor bolig med sokkel i underetj).. seriøst.. slutt å bry deg Anonymkode: 65912...885
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #15 Skrevet 21. september 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ser du på dette som DITT problem?.. slutt å bland deg inn! Vedkommende som bor der burde klare melde det inn selv om det er så ille. Hvis ikke, deres problem. Hva vet du om brannsikkerheten? Har du vært inne i boligen?.. har Selv leid hos en huseier som åpenbart tok husleia svart. Han fikset fremdeles det som trengtes å fikses! Super grei huseier og bodde selv i kjelleren (stor bolig med sokkel i underetj).. seriøst.. slutt å bry deg Anonymkode: 65912...885 Det er uansett skatteunndragelse og svarte penger i omløp. Både å kjøpe svart og å motta svarte penger er kriminalitet. Det synes du er helt greit? Anonymkode: 5ca23...fa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå