Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Heisann! Jeg er nyutdannet og har vært på jakt etter jobb siden jeg ble ferdig med studiene i Juni. I går fikk jeg tilbud om drømmejobben, 100% fast stilling med en veldig god lønn. Jeg har så og si ikke ansiennitet eller erfaring utover noen strøjobber, så dette kom som et stort sjokk på meg! Problemet nå er at jeg er 25 uker på vei, noe jeg ikke fortalte min nye arbeidsgiver i intervjuet, han spurte heller ikke om dette. Siden jeg er kjent med likestillings og diskrimineringsloven vet jeg jo at han ikke har lov til å diskriminere meg fordi jeg er eller planlegger å bli gravid, men sitter likevel med en ekkel følelse av at dette er dårlig gjort, med tanke på at jeg bare kan jobbe til juleferien før jeg går ut i permisjon, altså ca 3 måneder. Må legge til at dette er en stilling med mye ansvar, der jeg er den eneste ansatte på "mitt område". Dillemmaet nå er om jeg skal fortelle han det og si at dersom det er et problem for han, kan jeg takke nei til stillingen (siden jeg vet han ikke har lov til å trekke tilbake tilbudet selv i lys av de nye opplysningene) Samtidig sitter det veldig langt inne å gjøre dette, da jeg faktisk ikke vet om jeg vil få en slik mulighet igjen. Hvordan ville du gått fram i denne situasjonen? Må også legge til at jeg skal til ny ultralyd om en uke for å sjekke morkakens plassering, da jeg har morkaken liggende foran livmoråpningen, noe som i verste fall kan bety at jeg blir sengeliggende dersom den ikke har flyttet på seg. Hva gjør jeg?? Anonymkode: 3330c...7f9
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 Jeg forstår dine tanker, men her må du tenke på deg selv og din fremtid!!! Takk JA til jobben svangerskap og fødsel med påfølgende permisjon er en kort del av et langt arbeidsliv. Forstår at det ikke er optimal timing, men det er ikke alt man kan planlegge jeg ville ikke sagt noe før papirene var signert! Anonymkode: 98b48...539