Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Vurdert restarbeidsevnen annerledes enn fastlegen og spesialister? Spesialister og fastlege mener at jeg skal søke uførepensjon. Nav mener også det, men ønsker at jeg skal avklares via et avklaringssenter først. Dette tar ca fire uker. Jeg har ikke noe motforestilling til dette, men er jo redd de ser ting annerledes. Har gått på aap i 5 år, og det sliter. Spesialisten har heg vært til nærmest ukentlig i over 6 år, så denne kjenner meg jo aller best. Den har ment i flere år at ufør er eneste alternativ, men jeg har strittet i mot. Noen som har fått ulik vurdering? Anonymkode: daaa9...bd2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 Ja jeg hadde det. Og still opp på det du klarer og klarer du ikke, så ringer du å avlyser. Skal ikke true deg til å gå når formen tilsier nei. Anonymkode: 74da7...bff
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #3 Skrevet 17. september 2018 Selvfølgelig! fastlegen ser deg kanskje 15 minutter av gangen. Spesialisten muligens litt lenger men spesialistene oppgave er først og fremst medisin. Noen dom kan se deg over lengre tid, i ulike situasjoner, dom kannse deg når fu står opp, etter en stresstest, etter en treningsøkt, etter en utprøving oven bestemt aktivitet osv vil ha MYE bedre mulighet til å vurdere restarbeidsevne. Min erfaring er at erklæringer fra slike steder er tydelige, avklarende og reelle. Ofte kommer pasientene ut med en bedre forståelse sv sin egen situasjon - selv om det er konkludert med 0 i reell restarbeidsevne. Så ja, de vurderer ting annerledes, men konklusjonen kan fortsatt være den samme. Og i svært mange tilfeller er den det - bare mye klarere og basert på en mer reell vurdering. Anonymkode: 962b9...7fc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #4 Skrevet 17. september 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig! fastlegen ser deg kanskje 15 minutter av gangen. Spesialisten muligens litt lenger men spesialistene oppgave er først og fremst medisin. Noen dom kan se deg over lengre tid, i ulike situasjoner, dom kannse deg når fu står opp, etter en stresstest, etter en treningsøkt, etter en utprøving oven bestemt aktivitet osv vil ha MYE bedre mulighet til å vurdere restarbeidsevne. Min erfaring er at erklæringer fra slike steder er tydelige, avklarende og reelle. Ofte kommer pasientene ut med en bedre forståelse sv sin egen situasjon - selv om det er konkludert med 0 i reell restarbeidsevne. Så ja, de vurderer ting annerledes, men konklusjonen kan fortsatt være den samme. Og i svært mange tilfeller er den det - bare mye klarere og basert på en mer reell vurdering. Anonymkode: 962b9...7fc Hva slags stresstester kan det være snakk på? Spesialisten har sett meg en hel time, bortimot hver uke i 6 år, så regner med den kjenner meg godt. Anonymkode: daaa9...bd2
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #5 Skrevet 18. september 2018 Jeg har vært på 2 slike stedet. Først i en skjermet bedrift på et 3 mnd opphold. Så ute i arbeidslivet. Var der i 10 mnd. Startet med 2t 2 dager i uken og måtte gå ned til litt under 1t. Da sa nav at dette ikke var hensiktsmessig lenger og ga klarsignal til uføre. Anonymkode: b8c9c...588
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #6 Skrevet 18. september 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig! fastlegen ser deg kanskje 15 minutter av gangen. Spesialisten muligens litt lenger men spesialistene oppgave er først og fremst medisin. Noen dom kan se deg over lengre tid, i ulike situasjoner, dom kannse deg når fu står opp, etter en stresstest, etter en treningsøkt, etter en utprøving oven bestemt aktivitet osv vil ha MYE bedre mulighet til å vurdere restarbeidsevne. Min erfaring er at erklæringer fra slike steder er tydelige, avklarende og reelle. Ofte kommer pasientene ut med en bedre forståelse sv sin egen situasjon - selv om det er konkludert med 0 i reell restarbeidsevne. Så ja, de vurderer ting annerledes, men konklusjonen kan fortsatt være den samme. Og i svært mange tilfeller er den det - bare mye klarere og basert på en mer reell vurdering. Anonymkode: 962b9...7fc Stresstest og treningsøkt? Er det vanlig å utføre på avklaringstiltak? Anonymkode: b10d4...c35
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #7 Skrevet 18. september 2018 Jeg har bare møtt forståelse på avklaringssenteret, og før jeg i det hele tatt har vært ut i utprøving mener de at det eneste rette for meg er 100 % uføre. Har foreløpig bare vært til samtaler hos de. Skal snart ut 2 uker i avklaring, og det mener de er nok. Fastlegen har i lenge ment at 100 % ufør er det rette for meg, men jeg har ikke villet det Anonymkode: b10d4...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå